Σύσκεψη με τη συμμετοχή των εκπροσώπων των τραπεζών του σχήματος χρηματοδότησης της νέας Παραχώρησης της Αττικής Οδού και εκπροσώπων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πραγματοποιήθηκε σήμερα υπό την ηγεσία του υπουργού Υποδομών, κ. Χ.Σταϊκούρα.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το μήνυμα της πολιτικής ηγεσίας προς όλες τις κατευθύνσεις ήταν να γίνει ό,τι είναι δυνατό ώστε η νέα σύμβαση να ολοκληρωθεί έως τις 5 Οκτωβρίου 2024.
Η παραπάνω εξέλιξη επιβεβαιώνει την αλλαγή πλεύσης και το «κάψιμο» του σεναρίου για ολιγόμηνη συμπληρωματική σύμβαση με τον υφιστάμενο Παραχωρησιούχο, και εφόσον τα προαπαιτούμενα καλυφθούν, να ολοκληρωθεί το οικονομικό κλείσιμο και η εκταμίευση του τιμήματος για τη νέα Παραχώρηση, ύψους 3,27 δισ. ευρώ μέσα στο φθινόπωρο.
Η αλλαγή πλεύσης
Νωρίτερα, το Euro2day.gr κατέγραφε την αλλαγή πλεύσης σε ό,τι αφορά τη διαχείριση της μετάβασης της Αττικής Οδού στο νέο Παραχωρησιούχο από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, από το οποίο ωστόσο δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση αλλά και απάντηση σε σχετικό δημοσιογραφικό ερώτημα του Euro2day.gr.
Σύμφωνα ωστόσο με πληροφορίες που επιβεβαιώνονται από την αγορά, επιχειρείται ταχύτερο κλείσιμο της σύμβασης με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στην εκπνοή της προηγούμενης σύμβασης Παραχώρησης (5/10/2024) με την Άκτωρ Παραχωρήσεις-Άβαξ.
Έως και πριν λίγες ημέρες το χρονοδιάγραμμα έδινε περιθώριο ολοκλήρωσης της σύμβασης εντός πενταμήνου (έως τις 12 Φεβρουαρίου 2025), ενώ το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε εξασφαλίσει τη θετική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, για τη δυνατότητα συμπληρωματικής σύμβασης με την Παραχωρησιούχο εταιρεία Αττική Οδός ΑΕ, για τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου. Μάλιστα, κατά πληροφορίες, η γνωμοδότηση απέρριπτε το σενάριο για επιστροφή του αυτοκινητοδρόμου στο Δημόσιο με ελεύθερη διέλευση (χωρίς διόδια) για σειρά νομικών λόγων και προϋποθέσεων.
Η δημόσια τοποθέτηση δε του υφυπουργού Υποδομών κ. Ν. Ταχιάου επιβεβαίωνε την τριμερή διαβούλευση μεταξύ υπουργείου, παλαιού και νέου Παραχωρησιούχου για την ομαλή μετάβαση. Ο ίδιος, αν και υπογράμμισε πως δεν υπάρχουν ειλημμένες αποφάσεις, ανάφερε πως η μεταβίβαση είναι περίπλοκη διαδικασία με «άγνωστους Χ», καθώς είναι η πρώτη φορά που ένα asset μεταβιβάζεται από ιδιώτη σε ιδιώτη, υπογραμμίζοντας ασφαλώς πως το δημόσιο και ειδικότερα το υπουργείο Υποδομών είναι ο «κύριος του έργου».
Στο πλαίσιο των παραπάνω πάντως, δεν είχε αναληφθεί πρωτοβουλία συγκρότησης και υπογραφής συμπληρωματικής σύμβασης με τη νυν Παραχωρησιούχο Άκτωρ Παραχωρήσεις -Άβαξ, ούτε ασφαλώς εκπλήρωση των προαπαιτουμένων για την ολοκλήρωση της σύμβασης με τη νέα Παραχωρησιούχο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η θεσμική εκκρεμότητα εκ μέρους του δημοσίου αφορά κατ’ αρχάς την κύρωση της νέας σύμβασης που υπογράφηκε στις 12 Σεπτεμβρίου 2024 μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία δεν έχει καν κατατεθεί στη Βουλή προς κύρωση, 11 ημέρες πριν τη λήξη της ισχύουσας σύμβασης.