Τη δυνατότητα να λάβουν έως 150.000 ευρώ για την υλοποίηση επενδύσεων ύψους έως 300.000 ευρώ θα έχουν όσες υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου ενταχθούν στη νέα δράση του ΕΣΠΑ «Προώθηση των πωλήσεων και κυρίως των εξαγωγών».
Στη νέα δράση που άνοιξε στις 16 Σεπτεμβρίου και στην οποία θα μπορούν να κάνουν αίτηση ένταξης οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις έως τις 14 Νοεμβρίου προβλέπεται πως η δημόσια δαπάνη για όλα τα επενδυτικά σχέδια θα ανέρχεται στο 50% του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού που θα πρέπει να κυμαίνεται από 60.000 ευρώ έως 300.000 ευρώ. Το υπόλοιπο ποσό καλύπτεται από ιδιωτική συμμετοχή.
Με βάση την πρόσκληση ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός δεν μπορεί να υπερβαίνει το τριπλάσιο του υψηλότερου κύκλου εργασιών που επετεύχθη σε μία από τις δύο πλήρεις κλεισμένες διαχειριστικές χρήσεις, πριν την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης (2022- 2023), με ανώτατο όριο το ποσό των 300.000 ευρώ. Επενδυτικά σχέδια με προϋπολογισμό μικρότερο των 60.000 ευρώ κρίνονται μη επιλέξιμα εξ’ αρχής και δεν δύνανται να υποβληθούν.
Στην περίπτωση που το επενδυτικό σχέδιο έχει προϋπολογισμό μεγαλύτερο των 300.000 ευρώ, το υπερβάλλον ποσό θεωρείται ιδιωτική συμμετοχή 100% για την υλοποίηση του σχεδίου και παρόλο που οι υπερβάλλουσες δαπάνες δεν επιχορηγούνται, αντικείμενο αξιολόγησης και παρακολούθησης-ελέγχου αποτελεί το σύνολο του επενδυτικού σχεδίου, συμπεριλαμβανομένου και του υπερβάλλοντος κόστους. Σε κάθε περίπτωση ο τελικός επιχορηγούμενος προϋπολογισμός του έργου δεν μπορεί να είναι μικρότερος από το ελάχιστο όριο των 60.000 ευρώ.
Σημειώνεται ότι δυνατότητα ένταξη στη δράση έχουν υφιστάμενες επιχειρήσεις που έχουν τουλάχιστον δύο πλήρεις κλεισμένες διαχειριστικές χρήσεις 2022-2023 πριν την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.
Τι χρηματοδοτείται
Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία δημοσίευσης της πρόσκλησης της Δράσης, δηλαδή η 16η Σεπτεμβρίου, ενώ δαπάνες που πραγματοποιούνται πριν από την έναρξη της επιλεξιμότητας των δαπανών (ακόμα και αν δεν έχει τιμολογηθεί η σύμβαση) δεν είναι επιλέξιμες.
Ενδεικτικά, οι ενέργειες που θα ενισχύονται αφορούν:
- Εκπόνηση business plan με συγκεκριμενοποίηση των στόχων κάθε ΜΜΕ.
- Αναζήτηση ευκαιριών σε νέες αγορές του εσωτερικού ή/και του εξωτερικού μέσω ερευνών αγοράς, συμμετοχή σε εκθέσεις, οργάνωση εμπορικών/επιχειρηματικών αποστολών.
- Ενδυνάμωση της θέσης τους σε υφιστάμενες αγορές του εξωτερικού, κυρίως μέσω διεύρυνσης των δικτύων και συνεργασιών τους, ανάπτυξη νέων προϊόντων, με ανάλογες παρεμβάσεις στον εξοπλισμό και στις διαδικασίες παραγωγής, κατά κύριο λόγο με την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας.
- Αναβάθμιση της προβολής των προϊόντων στο εξωτερικό μέσω branding, καθιέρωσης σήματος ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων, συμμετοχές σε αναγνωρισμένες διεθνείς εκθέσεις κλπ.