Μενδώνη-ΔΕΘ: Ο οικονομικός και αναπτυξιακός βραχίονας του πολιτισμού

Το περίπτερο του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων εγκαινίασε η υπ. Πολιτισμού στη ΔΕΘ. Εργαστήρια κατασκευής ακριβών αντιγράφων, «επανεπενδύσεις» και ο «καλύτερος πρεσβευτής της χώρας».

Δημοσιεύθηκε: 8 Σεπτεμβρίου 2024 - 00:02

Load more

Μια πρώτη, ολοκληρωμένη εξωστρεφή παρουσίαση του προσώπου, του χαρακτήρα και των σκοπών του παρουσιάζει ο Οργανισμός Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (ΟΔΑΠ) στην 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη πραγματοποίησε τα εγκαίνια του περιπτέρου, στο οποίο -μεταξύ άλλων- παρουσιάζεται προσομοίωση εργαστηρίου κατασκευής ακριβών αντιγράφων, έκθεση με αντίγραφα των εργαστηρίων Gillieron και 3D εκτυπωτές, που δείχνουν την εξέλιξη της δραστηριότητας της παραγωγής ακριβών αντιγράφων από τον 19ο στον 21ο αιώνα.

«Ο ΟΔΑΠ είναι ένας οικονομικός και αναπτυξιακός βραχίονας του υπουργείου Πολιτισμού, που πλέον έχει μπει σε μια νέα εποχή, κάνοντας άλματα στην ανάπτυξη των παρεχομένων υπηρεσιών στους επισκέπτες. Ένας επισκέπτης, ο οποίος έρχεται στη χώρα μας και επισκέπτεται έναν αρχαιολογικό χώρο, όταν πάρει ένα μικρό αναμνηστικό από τα πωλητήρια ή όταν έχει μια καλή αίσθηση και θετική εμπειρία από την επίσκεψή του, αυτομάτως γίνεται ο καλύτερος πρεσβευτής του ελληνικού πολιτισμού στη χώρα, δημιουργεί μικρούς οικογενειακούς πυρήνες φιλελληνισμού και σπρώχνει τους ανθρώπους του, τον κύκλο του, να επισκεφθούν την Ελλάδα, τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία μας», τόνισε η υπουργός Πολιτισμού.

Ο ΟΔΑΠ αποτελεί τον μοναδικό φορέα του Δημοσίου Τομέα που αναπτύσσει εκτενή εμπορική δραστηριότητα, απευθυνόμενος σε ένα μεγάλο και πολυποίκιλο κοινό. Στο πλαίσιο αυτής της δραστηριότητας, παράγει κατ' αποκλειστικότητα ακριβή αντίγραφα, είναι αρμόδιος για τα εκδοτήρια εισιτηρίων των Μουσείων, Αρχαιολογικών Χώρων και Μνημείων της Ελλάδας και την τιμολογιακή τους πολιτική, σχεδιάζει και παράγει κατ' αποκλειστικότητα αναμνηστικά, αξιοποιώντας τη θεματική των μουσείων και μνημείων, προωθεί από τα πωλητήριά του βιβλία και προϊόντα που σχετίζονται με την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά, είναι υπεύθυνος για τα αναψυκτήρια στους χώρους αρμοδιότητάς του και επιπλέον εισπράττει τέλη για τη φωτογράφιση, κινηματογράφηση και διοργάνωση ποικίλων εκδηλώσεων εντός αρχαιολογικών χώρων και μουσείων.

«Βασικός υπηρεσιακός μας στόχος είναι η αύξηση των εσόδων του ΟΔΑΠ, ο οποίος εισπράττει χρήματα από τα εισιτήρια εισόδου, τη λειτουργία των πωλητηρίων και των αναψυκτηρίων. Μέσα από την αύξηση των εσόδων, αυτομάτως αυξάνονται όλα αυτά τα κεφάλαια και επανεπενδύονται στην πολιτιστική κληρονομιά μέσα από κάποιες δράσεις και αυτό είναι το μέγιστο όφελος που έχουμε», είπε, από την πλευρά της, η πρόεδρος του δ.σ. του Οργανισμού Νικολέττα Βαλάκου.

Σύμφωνα με την κ. Μενδώνη, ο ΟΔΑΠ, με τους δικούς του πόρους, οι οποίοι συνεχώς αυξάνονται, αλλά και με μια γενναία ενίσχυση 52 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, διοχετεύει τα χρήματα τόσο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο όσο και στις ψηφιακές ξεναγήσεις, με σκοπό να ικανοποιούν ακόμα και εμποδιζόμενους επισκέπτες. «Παράλληλα, με τα χρήματα αυτά ανανεώνει τα πωλητήριά του και φτιάχνει νέα και επίσης ιδρύει ένα μουσείο ειδικά για εκμαγεία στην Αθήνα, ακριβώς για να μπορούν όλες οι ηλικίες -και ιδιαίτερα οι νεαρές- να πηγαίνουν μέσω της τεχνολογίας, να εξοικειώνονται και συγχρόνως να μπορούν να πιάσουν τα αντικείμενα αυτά. Η επαφή με το αρχαίο, με το μνημείο, δημιουργεί άλλη αίσθηση και κερδίζει απολύτως τον επισκέπτη», σημείωσε η υπουργός.

Στην αρχή της ομιλίας της, η κ. Μενδώνη έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον Κωνσταντίνο Καραμανλή, που το 1977 ως πρωθυπουργός διείδε την τεράστια σημασία του πολιτισμού στην οικονομία της χώρας και είχε την έμπνευση να δημιουργήσει τον προκάτοχο του ΟΔΑΠ, το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων, με σκοπό τα έσοδα από τους αρχαιολογικούς χώρους, από τα εισιτήρια και από τα πωλητήρια, να ανατροφοδοτούν την πολιτιστική κληρονομιά.

Το περίπτερο του ΟΔΑΠ (Β 12) βρίσκεται νοτίως του Αλεξάνδρειου Μελάθρου και ο επισκέπτης μπορεί να δει το μηχάνημα έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το μηχάνημα που σκανάρει τα αγαλματίδια για να αναπαράξει ακριβή αντίγραφα, να επισκεφθεί το πωλητήριο και το αναψυκτήριο που λειτουργεί στον υπαίθριο χώρο του.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων