Από την έρευνα προκύπτει ότι:
- Περισσότεροι από 1 στους 2 (58,7%) δήλωσαν χειρότερο τζίρο σε σύγκριση με το2023, σχεδόν 1 στους 5 (19,8%) είδε ίδια ταμεία και
- ελάχιστα περισσότεροι από 1 στους 5 (21%) δήλωσαν αύξηση του τζίρου.
Συνοψίζοντας, περίπου 8 στους 10 δήλωσαν χειρότερο και ίδιο τζίρο σε σχέση με πέρυσι.
Η πλειοψηφία των καταστημάτων του δείγματος (6 στα 10) ανήκουν στην κατηγορία Ένδυση- Υπόδηση - Αξεσουάρ που έχουν πρωτεύοντα ρόλο στην εκπτωτική περίοδο. Φαίνεται ότι στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο η έλλειψη διαθέσιμου οικογενειακού εισοδήματος, η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα, κάνουν δύσκολα προβλέψιμη τη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού το επόμενο εξάμηνο.
Στην τελευταία ερώτηση που αφορά τον παράγοντα που επηρεάζει σημαντικά αυτή τη στιγμή τη λειτουργία των επιχειρήσεων, το στίγμα είναι ξεκάθαρο:
- Το 40% δείχνει ως μεγαλύτερο πρόβλημα την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας και την σύνδεση των ταμειακών μηχανών και των POS με την ΑΑΔΕ, κυρίως λόγω προβλημάτων στη σύνδεση με το ίντερνετ.
- Το 26% δείχνει τη λειτουργία του τραπεζικού συστήματος, αναφερόμενο στην αύξηση του κόστους δανεισμού και την ανεξέλεγκτη χρέωση προμηθειών, στο σύνολο των τραπεζικών συναλλαγών (POS, Επιταγές, Εμβάσματα, κ.λπ.).
Τέλος, η φορολόγηση του τεκμαρτού εισοδήματος αυτοαπασχολούμενων και επαγγελματιών είναι μεγάλο πρόβλημα για το 16,8% των ερωτηθέντων.
Με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας, ο πρόεδρος του Ε.Σ.Α. Σταύρος Καφούνης δήλωσε:
«Με μεγάλη περηφάνια παραδίδουμε στην πολιτεία και στους συναδέλφους μας την καθιερωμένη πλέον μεγάλη, εξαμηνιαία έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, η οποία καταγράφει με επιστημονικό τρόπο -και πάντα σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών- τα αποτελέσματα της εκπτωτικής περιόδου στο λιανεμπόριο, βασισμένα σε ένα τεράστιο δείγμα διαφορετικών κλάδων και περιοχών.
Ως συνήθως, τα αποτελέσματα περιγράφουν αυτό που όλοι οι επαγγελματίες του χώρου βιώνουν καθημερινά. Μάχη επιβίωσης σε καθεστώς σκληρού ανταγωνισμού, όπου -ανάλογα με την περιοχή, τον κλάδο και την σύνδεση με τον τουρισμό- παρατηρούμε μεγάλες διαφοροποιήσεις, όμως το συμπέρασμα είναι ένα: το οργανωμένο, υγιές εμπόριο, αυτό που κοιτάζει στα μάτια τον καταναλωτή και δεν έχει ανάγκη από απειλές και τιμωρητικά πρόστιμα είναι αυτό που εφαρμόζει ό,τι του ζητηθεί από την Πολιτεία και με μοναδική ευσυνειδησία.
Για αυτό, την ερχόμενη εβδομάδα με αφορμή τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στην ΔΕΘ, θα τοποθετηθούμε ως συνήθως με σοβαρότητα αλλά και αποφασιστικότητα υπέρ του ισχυρότερου κλάδου της ελληνικής οικονομίας, απαιτώντας συγκεκριμένες γενναίες παρεμβάσεις».
* Δείτε όλη την έρευνα στη στήλη Συνοδευτικό Υλικό.