Η λίστα «αιτημάτων» Θεοδωρικάκου σε λιανέμπορους και παραγωγούς

Τι συζητήθηκε στη συνάντηση του υπ. Ανάπτυξης με εκπροσώπους της αγοράς. Σε ποιες κατηγορίες προϊόντων υπήρξαν αυξήσεις τον Ιούλιο.

Δημοσιεύθηκε: 1 Αυγούστου 2024 - 07:29

Load more

Την ώρα που η Eurostat ανακοίνωνε χθες το πρωί αύξηση του πληθωρισμού τον Ιούλιο στην Ελλάδα στο 3% από 2,5% τον Ιούνιο, στον 3ο όροφο της οδού Νίκης 5-7, ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος καλούσε τους εκπροσώπους της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου σε μια νέα προσπάθεια μείωσης των τιμών.

Στην σύντομη συνάντηση -σ.σ. διήρκεσε λιγότερο από 45 λεπτά- ο υπουργός Ανάπτυξης ζήτησε από τους προμηθευτές και τα σούπερ μάρκετ η μείωση των τιμών να φανεί στην κατανάλωση για να σταματήσει η γκρίνια με την ακρίβεια του σούπερ μάρκετ, ανέφερε στο Euro2day.gr στέλεχος της αγοράς που συμμετείχε στη συνάντηση.

Λιανέμποροι, προμηθευτές και βιομήχανοι, που συμμετείχαν στη συνάντηση υπεραμύνθηκαν της τιμολογιακής πολιτικής που εφαρμόζουν υποστηρίζοντας ότι οι τιμές αποκλιμακώνονται και ο πληθωρισμός υποχωρεί. Με τον υπουργό Ανάπτυξης να ζητά, σύμφωνα με πληροφορίες, να γίνει μεγαλύτερη προσπάθεια σε 100 βασικά προϊόντα. Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Θεοδωρικάκος φέρεται να ζήτησε από τους συμμετέχοντες οι προσφορές να διατηρούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε σχέση με αυτό που ισχύει σήμερα

Επί της ουσίας ο υπουργός κάλεσε τους φορείς να συμβάλλουν εκτός από την περαιτέρω μείωση των τιμών και στην επικοινωνιακή διαχείριση θεωρώντας ότι αποτελεί σημαντικό κομμάτι της διαχείρισης του προβλήματος της ακρίβειας εν όψει και της επιστροφής στα «θρανία» από τον Σεπτέμβριο, ανέφεραν στο Euro2day.gr στελέχη που συμμετείχαν στη συνάντηση.

«Αναμένω τα στοιχεία για τον Ιούλιο, όπου υπάρχουν θετικές ενδείξεις και ασφαλώς οι βιομηχανίες και τα σούπερ μάρκετ καλούνται να περιορίσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να μειώσουν τις τιμές ιδιαίτερα το φθινόπωρο που ανοίγουν τα σχολεία και για πολλά νοικοκυριά απαιτούνται πρόσθετα έξοδα», ανέφερε ο κ. Θεοδωρικάκος νωρίτερα το πρωί της Τετάρτη. Με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη να δηλώνει τη Δευτέρα πως, το σχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης για τη μείωση του κόστους ζωής -την αποκλιμάκωση των τιμών στα τρόφιμα και τα βασικά είδη διαβίωσης των νοικοκυριών- είναι σε πλήρη εξέλιξη. Ο ίδιος γνωστοποίησε επίσης πως η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης -η ΔΙΜΕΑ- διενεργεί ελέγχους σε 26 μεγάλες εταιρείες για την εφαρμογή του νόμου για τη συγκράτηση των τιμών.

Μέχρι στιγμής τα μέτρα που έχει λάβει η Κυβέρνηση δεν έχουν αποδώσει στον βαθμό που επιθυμεί το οικονομικό επιτελείο με τις τιμές να συνεχίζουν να αυξάνουν και μάλιστα σε 10 από τις 23 κατηγορίες που εξετάζει έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Μέσα σε αυτά είναι το κρέας, τα είδη πρωινού, το νερό, τα αναψυκτικά, οι χυμοί και τα τρόφιμα παντοπωλείου με τις τιμές να καταγράφουν αύξηση έως και 5,90%. Στον αντίποδα, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, μείωση τιμών καταγράφεται στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά (-7,34%), στα γαλακτοκομικά (-0,32%), τυροκομικά (-3,88%), αλλά και σε απορρυπαντικά-είδη καθαρισμού (-6,77%) και βρεφικές και παιδικές τροφές (-3,72%).

Το ΙΕΛΚΑ, στην έρευνά του σημειώνει ότι η καθαρή μείωση του δείκτη εξέλιξης τιμών αλυσίδων σουπερμάρκετ τον Ιούλιο δείχνει ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σουπερμάρκετ είναι αρνητικός της τάξης του -1,56% (έναντι -1,92% τον Ιούνιο. -1,25% τον Μάιο, +1,10% τον Απρίλιο, +0,28% τον Μάρτιο, +2,70% τον Φεβρουάριο και +3,00% τον Ιανουάριο 2024). Όμως τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ αφορούν αποκλειστικά και μόνο τα σούπερ μάρκετ και δεν περιλαμβάνουν στοιχεία για το πως κινείται η πορεία των τιμών στα μικρά σημεία και σε κατηγορίες καταστημάτων όπως είναι τα κρεοπωλεία, τα οπωροπωλεία και τα παντοπωλεία τα οποία ελέγχουν σημαντικό μερίδιο της κατανάλωσης.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων