Δημοπράτηση σιδηροδρομικής γραμμής Νέα Καρβάλη-Τοξότες

Η ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε να προχωρήσει στην αναθεώρηση του γενικότερου σχεδιασμού υλοποίησης του έργου προϋπολογισμού 193 εκατ. ευρώ και με μια σειρά άμεσων ενεργειών επετεύχθη ο διαγωνισμός να βρίσκεται ήδη προ των πυλών.

Δημοσιεύθηκε: 17 Ιουλίου 2024 - 11:06

Load more

Προ των πυλών βρίσκεται ένα νέο project διεθνούς ενδιαφέροντος που αναβαθμίζει τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Η διασύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, ένα έργο βαρύνουσας σημασίας για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, με τη διενέργεια ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού για την κατασκευή νέας γραμμής (υποδομή, επιδομή και σταθμοί) στο τμήμα Νέα Καρβάλη - Τοξότες.

Πρόκειται για ένα σιδηροδρομικό project που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον αρκετών ευρωπαϊκών χωρών, καθώς εντάσσεται σε μια ευρύτερη γεωγραφική ομπρέλα, με την επωνυμία Three Seas Initiative, στην οποία πλέον είναι μέλος και η Ελλάδα και περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός νέου Σιδηροδρομικού Εμπορευματικού Διαδρόμου ''Βαλτικής Θάλασσας - Αδριατικής και Μαύρης Θάλασσας». Έναν διάδρομο που θα επεκτείνεται προς το Αιγαίο και θα συνδέει την Ελλάδα με τη Βουλγαρία και θα φθάνει μέχρι τη Βαλτική.

Σε συνδυασμό άλλωστε με το δεύτερο μεγάλο υπό σχεδιασμό έργο της Βορείου Ελλάδας, την αναβάθμιση της γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, εισέρχεται σε στάδιο υλοποίησης το διασυνοριακό project που θα συνδέει τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη), με τα αντίστοιχα της Μαύρης Θάλασσας (Μπουργκάς και Βάρνα) και του Δούναβη (Ρούσε).

Μια σημαντική σύνδεση, αφού μπορεί να παρακάμπτει τον Βόσπορο αναβαθμίζοντας τον στρατηγικό ρόλο της Ελλάδας στις διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές.

Η κατασκευή της νέας αυτής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη - Τοξότες, αρχικά περιλαμβανόταν στο ευρύτερο έργο Θεσσαλονίκη - Τοξότες που δημοπρατείται με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Ωστόσο, λόγω δυσκολιών που έχουν να κάνουν με την επίλυση τεχνικών θεμάτων στο τμήμα νέας χάραξης της γραμμής από Θεσσαλονίκη έως Νέα Καρβάλη, η διαγωνιστική διαδικασία απαιτεί σημαντικά περισσότερο χρόνο από τον αρχικά προβλεπόμενο και η ΕΡΓΟΣΕ, υπό τη διοίκηση Χρήστου Παληού, επικέντρωσε τις προσπάθειες για την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση του έργου στο τμήμα Ν. Καρβάλη - Τοξότες, για το οποίο έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του από το ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό εργαλείο CEF 2021-2027.

Λαμβάνοντας υπόψη το στάδιο ωριμότητας του έργου, καθώς είχαν ήδη εγκριθεί οι οριστικές μελέτες, η ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε να προχωρήσει στην αναθεώρηση του γενικότερου σχεδιασμού υλοποίησης του έργου και με μια σειρά άμεσων ενεργειών επετεύχθη ο διαγωνισμός να βρίσκεται ήδη προ των πυλών. Μάλιστα αναμένεται η δημοσίευση του εντός του τρέχοντος μηνός.

Πιο συγκεκριμένα, τον περασμένο Φεβρουάριο, ελήφθη από το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ η απόφαση για την εξαίρεση του από το ευρύτερο έργο που δημοπρατήθηκε με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και η εκ νέου δημοπράτηση του τμήματος αυτού με ανοικτό μειοδοτικό διαγωνισμό.

Αμέσως μετά, ανατέθηκε σε ομάδα στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ η σύνταξη τευχών δημοπράτησης του, η οποία και ολοκληρώθηκε άμεσα.

Παράλληλα, η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έτρεξε και τη διαδικασία κήρυξης απαλλοτριώσεων με την αγαστή συνεργασία των υπηρεσιών των συναρμόδιων υπουργείων για την ταχύτερη δυνατή έναρξη υλοποίησης του έργου.

Τον περασμένο Μάρτιο δημοσιεύτηκαν οι πρώτες υπουργικές αποφάσεις για την κήρυξη των απαλλοτριώσεων, και προ ημερών δημοσιεύθηκε και η τελευταία ΚΥΑ κήρυξης απαλλοτρίωσης για τις εκτάσεις εντός σχεδίου. Για να καταστεί μάλιστα αυτό εφικτό, προηγήθηκε η ψήφιση νομοθετικής ρύθμισης για την επέκταση των σχετικών προβλέψεων της νομοθεσίας και στα σιδηροδρομικά έργα.

Η έγκριση δημοπράτησης του έργου από το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη προγραμματιστεί για την εβδομάδα που διανύουμε. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει η δημοσίευση του διαγωνισμού, προϋπολογισμού 193 εκατ. ευρώ.

Η υποβολή οικονομικών προσφορών αναμένεται την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου και η υπογραφή σύμβασης στο πρώτο τρίμηνο του 2025, με χρόνο ολοκλήρωσης τα 3,5 χρόνια.

Αντικείμενο του έργου

Το αντικείμενο του έργου προβλέπει:

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων