Στην αντιμετώπιση των κρίσεων όπως η γέφυρα στην Αθηνών-Κορίνθου, την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού της Αττικής και την παραχώρηση της Αττικής Οδού αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο 1ο Διεθνές Συνέδριο του ΤΜΕΔΕ, που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Τράπεζας της Ελλάδος και του Τεχνικού Επιμελητηρίου με τίτλο: «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο» με συντονιστή το δημοσιογράφο και ιδρυτή του ypodomes.com Νίκο Καραγιάννη.
Για την άμεση απόκριση στην κρίση στην Αθηνών - Κορίνθου, ο Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι ήταν κομβικός ο ρόλος και η νοοτροπία των μηχανικών, αλλά και η ετοιμότητα των κατασκευαστικών εταιρειών. Τόνισε ότι πρόκειται για μία μεγάλη επιτυχία για ελληνικά δεδομένα, αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για μία κατεδάφιση.
Για το ρόλο των μηχανικών ανέφερε ότι αυτοί είναι απαραίτητοι και πλέον δυσεύρετοι ενώ κάποτε δεν υπήρχαν δουλειές. Πλέον είναι απαραίτητο επίσης να υπάρχουν μελετητές και τεχνικοί παρά το γεγονός ότι υπάρχουν εταιρείες που εκτελούν καλά τον ρόλο τους, αλλά δεν επαρκούν για να καλυφθεί το μεγάλο πρόγραμμα έργων.
Σχετικά με τις νέες προκλήσεις ανέφερε ότι η κλιματική κρίση δημιουργεί νέες ανάγκες καθώς στο προσκήνιο έρχονται έργα αποκατάστασης και αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις. Εν τούτοις τόνισε ότι η χώρα μας πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική στα δημοσιονομικά της καθώς βγήκε από μία κρίση και πρέπει να εξετάσει πού θα κατευθύνει τους ευρωπαϊκούς και τους εθνικούς πόρους. Πρόσθεσε, δε, ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει προβλήματα με απόλυτη σοβαρότητα και «δεν παρασυρόμαστε από το λαϊκισμό».
Σχετικά με τις περιοχές που θα δοθεί προτεραιότητα εκτός από τη Θεσσαλία συγκαταλέγεται και η Κρήτη, καθώς κατά τον Υφυπουργό Υποδομών παράγει μεγάλο μέρος του ΑΕΠ και για αυτό τον λόγο «τρέχει» ο ΒΟΑΚ και τα φράγματα. Για τη Θεσσαλία ανέφερε ότι δρομολογούνται οδικά έργα αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία αφορούν την αποκατάσταση δρόμων που έχουν κατασκευαστεί από τη δεκαετία του 1950.
Ο Υφυπουργός Υποδομών έκανε ιδιαίτερη μνεία για το δύσκολο κυκλοφοριακό της Αττικής προσθέτοντας ότι θα γίνουν οδικές παρεμβάσεις. Αυτές περιλαμβάνουν την τριπλή επέκταση της Αττικής Οδού και τη σύνδεση Ελευσίνα-Οινόη, οι οποίες έχουν κατατεθεί μέσω των Προτύπων Προτάσεων, σημειώνοντας ότι για την τελευταία το Υπουργείο θα επιθυμούσε να συνοδεύεται και από σιδηροδρομική σύνδεση με το Θριάσιο. Πρόσθεσε, ότι πολύ σύντομα θα υπάρξει ένα νέο νομοσχέδιο για το πλαίσιο των Πρότυπων Προτάσεων μέσω του οποίου θα αλλάξει η επιτροπή αξιολόγησης.
Σχετικά με την παραχώρηση της Αττικής Οδού, αναμένεται στις αρχές Οκτωβρίου η επιστροφή του οδικού άξονα στο Δημόσιο. Ωστόσο η παράδοση στον νέο παραχωρησιούχο θα είναι αρκετά δύσκολο να επιτευχθεί χρονικά και εξετάζονται σενάρια για το μεταβατικό στάδιο. Πρόσθεσε ότι δεν εξετάζεται η παράταση της υφιστάμενης παραχώρησης, αλλά θα συνεχίσει η λειτουργία της με τα έσοδα να πηγαίνουν πλέον στα ταμεία του Δημοσίου.
Όσον αφορά τα έργα Μετρό τόνισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί στα τέλη του Νοεμβρίου και θα ακολουθήσει εντός του 2025 η επέκταση προς Καλαμαριά και θα αρχίσει να εξετάζεται η βορειοδυτική επέκταση αλλά χρειάζεται να γίνουν μελέτες. Για τη Γραμμή 4 τόνισε ότι θα γίνει ο σταθμός Ευαγγελισμός και δεν επιδιώκονται συγκρούσεις.