Σούπερ Μάρκετ: Ο τζίρος από πλατφόρμες και γιατί «αυγάτισε» το καλάθι αγορών

Ποιο είναι το αποτύπωμα efood και wolt στο λιανεμπόριο τροφίμων. Πόσο έχει αυξηθεί το μέσο καλάθι αγορών από τους καταναλωτές. Τι ρόλο έπαιξαν οι πολιτικές χρεώσεων από τα σούπερ μάρκετ.

Δημοσιεύθηκε: 3 Ιουνίου 2024 - 07:34

Load more

Δεν είναι μυστικό ότι η πανδημία έδωσε τεράστια ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Και η Ελλάδα δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Οι online πωλήσεις μέσα σε αυτή την τετραετία έχουν αυξηθεί σημαντικά και σε αυτό το «πάρτι» συμμετείχαν και τα σούπερ μάρκετ.

Πόσο όμως ηλεκτρονικό τζίρο κάνουν τα σούπερ μάρκετ και τι από αυτόν τον τζίρο προέρχεται από το δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα; 

Με βάση έρευνες που έχουν «τρέξει» στην Ελλάδα και εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, ο ηλεκτρονικός τζίρος των σούπερ μάρκετ υπολογίζεται στο 3-3,5% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου. Με την Convert Group να υπολογίζει το «αποτύπωμά» τους στα 306 εκατ. ευρώ, χωρίς σε αυτό το ποσό να συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις μέσω των Q-Commerce παικτών όπως είναι οι eFood Market και Wolt Market. 

Την απορία για το ποια είναι η διείσδυση των Q-Commerce παικτών έλυσε πρόσφατα ο Αριστοτέλης Παντελιάδης. Ο επικεφαλής της METRO και πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας είπε ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της αλυσίδας του αντιπροσωπεύουν το 3,5% των συνολικών πωλήσεων. 

«Δηλαδή 2,5% προέρχεται από το δικό μας online κατάστημα και 1% από τις πλατφόρμες», εξήγησε. Ισορροπία η οποία διαταράχθηκε με το κλείσιμο της Instashop, για αυτό άλλωστε βρίσκεται σε συζητήσεις με την e-food, στην οποία εντάχθηκε πρόσφατα και η ΑΒ Βασιλόπουλος μετά τη Σκλαβενίτης, ενώ ήδη έχει παρουσία και στη Skroutz. Για το eshop του My Market είπε ότι καταγράφει αύξηση 62% στις επισκέψεις χρηστών και το μέσο καλάθι διαμορφώνεται στα 82,91 ευρώ. 

Η αύξηση στο μέσο καλάθι αποδίδεται και στην πολιτική χρέωσης που ακολουθεί η αλυσίδα, όπως και η Σκλαβενίτης. Κάτι που έχει αποτυπώσει και έρευνα της ConvertGroup. Σύμφωνα με αυτήν, το δεύτερο εξάμηνο της περασμένης χρονιάς καταγράφηκε μια ενδιαφέρουσα αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να αυξάνουν τον μέσο όρο παραγγελίας τους, ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών, και κατά συνέπεια αυξήθηκε η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού όλης της αγοράς από 77 ευρώ τον Ιούνιο σε 89 ευρώ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους.

Παρατηρήθηκε επίσης αύξηση κατά 1 μονάδα στο ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που ανήλθε στο 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το 2023.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων