Νέα πλατφόρμα της Εφορίας για γρήγορα ψηφιακά... «λουκέτα»

Ηλεκτρονική και αυτοματοποιημένη -εντός των προσεχών εβδομάδων- η διαδικασία οικειοθελούς διακοπής εργασιών επιχειρήσεων. Διεκπεραίωση με ταχύτητα, χωρίς την απευθείας επαφή επιχειρηματία και ελεγκτή.

Δημοσιεύθηκε: 30 Μαΐου 2024 - 07:23

Load more

Λίγα χρόνια πριν, το στοίχημα ήταν να περιοριστεί η γραφειοκρατία κατά την ίδρυση επιχειρήσεων. Πράγματι, με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις, η έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι σήμερα πολύ πιο εύκολη σε σχέση με δέκα χρόνια νωρίτερα.

Τώρα, η μεγάλη πρόκληση είναι ο περιορισμός της γραφειοκρατίας και της ταλαιπωρίας κατά τη διακοπή επιχειρήσεων και ένα μεγάλο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να γίνει τον Ιούνιο, όταν η ΑΑΔΕ αναμένεται να θέσει σε λειτουργία μια ακόμα πλατφόρμα. Στόχος της νέας πλατφόρμας είναι με διαδικασίες απολύτως ψηφιακές και κυρίως χωρίς χάσιμο χρόνου, όσοι ετοιμάζονται να βάλουν λουκέτο, να μπορούν να το κάνουν εύκολα, γρήγορα και χωρίς «γρηγορόσημα». Μέσω ενός αυτοματοποιημένου συστήματος, θα ελέγχονται προϋποθέσεις και θα υποβάλλονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά τα οποία θα ανοίγουν τον δρόμο για τη διακοπή εργασιών.

Σήμερα η αίτηση διακοπής εργασιών υποβάλλεται ηλεκτρονικά και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά αποστέλλονται με την υποβολή της αίτησης δήλωσης, μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», στην αρμόδια ΔΟΥ της έδρας της επιχείρησης. Η μη αποστολή του συνόλου των απαιτούμενων δικαιολογητικών συνιστά λόγο απόρριψης της αίτησης. Στη συνέχεια, ένας ελεγκτής αναλαμβάνει να τρέξει χειροκίνητα τη διαδικασία ελέγχου των τυπικών και ουσιαστικών προϋποθέσεων διακοπής. Και όπου υπάρχει απευθείας επαφή ελεγκτή με τον φορολογούμενο, πάντα ελλοχεύει και ο κίνδυνος του γρηγορόσημου.

Με τη νέα πλατφόρμα, οι δηλώσεις διακοπής εργασιών θα πρέπει να υποβάλλονται στην πλατφόρμα εντός 30 ημερών από την ημερομηνία του πραγματικού χρόνου διακοπής εργασιών και θα ελέγχονται αυτόματα, με το σύστημα να τσεκάρει:

1. Εάν έγιναν συναλλαγές μετά την ημερομηνία που έχει δηλωθεί ως σημείο αναφοράς για την παύση εργασιών.

2. Εάν έχουν δημιουργηθεί νέες φορολογικές υποχρεώσεις καθώς και όσες υπάρχουν σε εκκρεμότητα.

3. Εάν έχουν γίνει μεταβιβάσεις περιουσιακών στοιχείων.

Στη συνέχεια, μέσω δειγματοληπτικών ελέγχων, θα υπάρχει ένα σκανάρισμα σε δεύτερο επίπεδο.





Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων