«Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας που έχει υιοθετήσει η ΔΥΠΑ, σχεδιάζει και υλοποιεί πολλές ενημερωτικές δράσεις για τη μέγιστη δυνατή προβολή των προγραμμάτων και πρωτοβουλιών της και συνεργάζεται με πολλές διαφημιστικές εταιρείες, ακολουθώντας αυστηρά όλες τις νόμιμες διαδικασίες. Προφανώς δεν έχουν αποτελέσει εξαίρεση οι αναθέσεις που αναφέρονται στα δημοσιεύματα, καθώς έχουν τηρηθεί όλα όσα προβλέπει ο νόμος, υποστηρίζει η ΔΥΠΑ».
Η ανακοίνωση έρχεται μετά από καταγγελίες για πέντε απευθείας αναθέσεις συνολικής αξίας άνω των 130.000 ευρώ, που αφορούν την επικοινωνιακή προβολή της από εταιρεία αμφίβολης υπόστασης, η οποία δεν διαθέτει καν ιστότοπο, σταθερό τηλέφωνο ή λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η ανακοίνωση της ΔΥΠΑ
Τα τελευταία χρόνια, η ΔΥΠΑ εξελίσσεται σε ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκό φορέα απασχόλησης που δίνει έμφαση στις ενεργητικές πολιτικές (σημειώνοντας ρεκόρ δαπανών και απορροφητικότητας ευρωπαϊκών πόρων), στην άμεση επανένταξη των ανέργων (σημειώνοντας ρεκόρ δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, με περισσότερες από 170.000 προσλήψεις την τελευταία τετραετία συγκριτικά με τις 42.000 προσλήψεις την περίοδο 2015-2019), στις δεξιότητες (με περισσότερους από 260.000 Έλληνες να έχουν ήδη καταρτιστεί σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες μέσω του μεγαλύτερου προγράμματος κατάρτισης, που έχει τρέξει ποτέ στη χώρα), στη συμβουλευτική (με εκατοντάδες διαδικτυακά και δια ζώσης εργαστήρια για όλους του πολίτες), στη σύζευξη (με την ενίσχυση της ΔΥΠΑ με 600 εργασιακούς συμβούλους μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης και την ενίσχυση και επανασύσταση της ΜΕΜΜΕ) και στην εξωστρέφεια.
Μέσα από δεκάδες προγράμματα επιδότησης της εργασίας και δράσεις επαγγελματικής κατάρτισης, καθώς και περισσότερες από 40 εκδηλώσεις όπως οι «Ημέρες Καριέρας», «Open Days - Γνώρισε τις Σχολές της ΔΥΠΑ» και «JobReady by DYPA», η ΔΥΠΑ επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό της χώρας.
Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας που έχει υιοθετήσει η ΔΥΠΑ, σχεδιάζει και υλοποιεί πολλές ενημερωτικές δράσεις για τη μέγιστη δυνατή προβολή των προγραμμάτων και πρωτοβουλιών της και συνεργάζεται με πολλές διαφημιστικές εταιρείες, ακολουθώντας αυστηρά όλες τις νόμιμες διαδικασίες.
Προφανώς δεν έχουν αποτελέσει εξαίρεση οι αναθέσεις που αναφέρονται στα δημοσιεύματα, καθώς έχουν τηρηθεί όλα όσα προβλέπει ο νόμος.
Διευκρινίζουμε ότι οι εν λόγω αναθέσεις, συνολικής δαπάνης 91.712 €, δεν αφορούν στην παραγωγή των διαφημιστικών, αλλά αφορούν αποκλειστικά στην προβολή τους στα μέσα ενημέρωσης (τηλεοπτικά, ραδιοφωνικά και ψηφιακά). Συγκεκριμένα:
1. Διαφημιστική καμπάνια ενημέρωσης του κοινού για την εκδήλωση «Ημέρας Καριέρας» στη Θεσσαλονίκη στις 15-16/9/2023, συνολικής δαπάνης 29.000 €
2. Διαφημιστική Καμπάνια ενημέρωσης του κοινού για την εκδήλωση «Ημέρας Καριέρας» στην Πάτρα στις 21/10/2023, συνολικής δαπάνης ποσού 9.000 €
3. Ενημέρωση κοινού σε ψηφιακά μέσα για τις δράσεις της Μονάδας Εξυπηρέτησης Μεσαίων και Μεγάλων Επιχειρήσεων στις 24/11/2023, συνολικής δαπάνης 20.000 €
4. Εξωτερική (outdoor) επικοινωνιακή προβολή του Ευρωπαϊκού έτους δεξιοτήτων και δράσεων της ΔΥΠΑ για την Περιφερειακή Διεύθυνση Θεσσαλίας στις 26/2/2024, συνολικής δαπάνης 19.700 €
5. Διαφημιστική Καμπάνια ενημέρωσης του κοινού για την εκδήλωση «Ημέρα Καριέρας» στο Ηράκλειο Κρήτης στις 29/2/2024, συνολικής δαπάνης 14.012 €
Δεν θα ποινικοποιήσουμε την απευθείας ανάθεση που προβλέπει ο νόμος. Όλα τα σχετικά έγγραφα είναι αναρτημένα στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και στο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ). Επίσης, σημειώνουμε ότι για τις πληρωμές αναδόχων, μετά την περάτωση οποιουδήποτε έργου, απαιτούνται αποδεικτικά καλής εκτέλεσης και φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα. Εάν κάποιος έχει ερωτήματα για την εταιρεία, μπορεί να απευθυνθεί σε αυτήν. Η ΔΥΠΑ έκανε και κάνει όλα όσα προβλέπει ο νόμος και άπτονται των αρμοδιοτήτων της.
Ομολογούμε πάντως πως μας προκαλεί εντύπωση το χρονικό σημείο κατά το οποίο οι συνδικαλιστικές οργανώσεις προχωρούν σε αυτές τις «αποκαλύψεις» και δεν κατανοούμε για ποιο λόγο δεν έχουν ανατρέξει στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και στο ΕΣΗΔΗΣ.
Καταλαβαίνουμε ότι κάποιοι μπορεί να ενοχλούνται από τη θεαματική μείωση της ανεργίας σε ποσοστά του 2009, το γεγονός ότι ο αριθμός των εγγεγραμμένων ανέργων βρίσκεται σε χαμηλό 13 ετών, ότι εκατοντάδες χιλιάδες άνεργοι βρήκαν δουλειά από τα νέα και ανανεωμένα προγράμματα απασχόλησης, ότι ο ΟΑΕΔ μετεξελίσσεται ψηφιακά με ταχύτατους ρυθμούς, ότι οι «Ημέρες Καριέρας» -για τις οποίες διαφώνησαν βέβαια- έχουν εντυπωσιακή ανταπόκριση από πολίτες και επιχειρήσεις, αλλά θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί και να μην εκθέτουν την Υπηρεσία προς όφελος των σκοπιμοτήτων τους.
Όσο και να θέλουν, όσο και να προσπαθούν, η ΔΥΠΑ δεν θα επιστρέψει στην εσωστρέφεια και την αδράνεια του παρελθόντος.
Τέλος, η ΔΥΠΑ επιφυλάσσεται για να ασκήσει κάθε νόμιμο δικαίωμά της, ώστε να διαφυλάξει το κύρος της.
Τι υποστηρίζει η εταιρεία
Με λύπη μας πληροφορηθήκαμε ότι με αφορμή μια επιστολή της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων ΔΥΠΑ ακολούθησαν δυσφημιστικά δημοσιεύματα σχετικά με την ανάθεση από τη ΔΥΠΑ διαφημιστικής καμπάνιας στην εταιρεία μας.
Οφείλουμε να αποκαταστήσουμε την αλήθεια και να άρουμε τις παρανοήσεις που τυχόν προκλήθηκαν. Η εταιρεία μας συστάθηκε τον Φεβρουάριο του 2023, διατηρεί πέντε (5) υπαλλήλους και συνολικά οκτώ (8) πεπειραμένα στελέχη από τον χώρο της διαφήμισης αλλά και του ψηφιακού περιβάλλοντος. Περιλαμβάνει στις εγκεκριμένες δραστηριότητές της διαφημιστικά γραφεία, υπηρεσίες διαφήμισης, υπηρεσίες δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας, παρουσίαση στα μέσα ενημέρωσης, δραστηριότητες παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών/ βίντεο/τηλεοπτικών προγραμμάτων και υπηρεσίες διαφημιστικών φωτογραφήσεων.
Ο ιδιοκτήτης μας βρίσκεται στην Ελλάδα εδώ και 30 χρόνια και διαθέτει ελληνική ταυτότητα, προς απογοήτευση όσων διασπείρουν ποινικά κολάσιμους υπανιγμούς σε βάρος του με ρατσιστική χροιά, όπως αποτυπώθηκαν στα σχετικά δημοσιεύματα και ανακοινώσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι, πέραν της SYN International ΙΚΕ, είναι μέτοχος και μέλος του ΔΣ της Midland Bank στο Μπαγκλαντές, η οποία διαθέτει χρηματιστηριακή αξία που υπερβαίνει τα 100 εκατομμύρια ευρώ, έχει εργαστεί ως διευθυντής ISM στην Prometheus Shipping SA στην Ελλάδα, είναι Διευθυντής σε εργοστάσια κλωστουφαντουργίας της οικογενείας του, έχει συνεργαστεί με τη Sony Licensed Gaming Studio στη Δανία και έχει αναλάβει στο παρελθόν την επέκταση του Ομίλου HSM (Hongkong Shanghai Group) στον τομέα της ενέργειας.
Η εταιρεία μας έχει συνεργαστεί στον τομέα της διαφήμισης με το μεγαλύτερο brand αναψυκτικών, ένα από τα μεγαλύτερα brands μπύρας και brands στον τομέα των κοσμημάτων και της μόδας. Το πελατολόγιο (διαφημιζόμενοι) που χειριζόμαστε είναι ιδιαιτέρως μεγάλο, με κορυφαία brands που αναζητούν τρόπους επαφής με το κοινό και τέλος, το 65% της βάσης αποτελείται από μετρήσιμα επαρχιακά δίκτυα.
Η καμπάνια σε επαρχιακά τηλεοπτικά δίκτυα είναι επικερδής για τη ΔΥΠΑ. Τα οφέλη είναι πολλαπλά όπως γεωγραφική κάλυψη, χαμηλό κόστος επικοινωνίας, πιστότητα του κοινού που επιλέγει τοπικά τηλεοπτικά μέσα για ενημέρωση και ψυχαγωγία. Η εταιρεία διαθέτει ειδικό συνεργάτη για την εκτέλεση του έργου ο οποίος δραστηριοποιείται στο συγκεκριμένο κομμάτι από το 2014, έχοντας ένα πλήρες γεωγραφικό επαρχιακό δίκτυο, με πολλαπλές επιλογές.
Η εταιρεία μας στεγάζεται σε γραφεία 200 τμ μαζί με τη μεγαλύτερη εταιρεία τηλεοπτικών δικαιωμάτων στην Ελλάδα με πληθώρα ετήσιων διαφημιστικών πλάνων και ενεργειών και ως εκ τούτου υψηλό ετήσιο κύκλο εργασιών.
Σημειωτέον ότι τα κέρδη μας ως αναδόχου του έργου της ΔΥΠΑ δεν ξεπερνούν το 8% της συνολικής δαπάνης ύψους 27.250€, πλέον ΦΠΑ. Με άλλα λόγια, το σύνολο των μεικτών εσόδων μας από το ανατεθέν έργο δε θα ξεπερνά τα 2.180€.
Κατόπιν των ανωτέρω, η εταιρεία μας δηλώνει ότι δεν θα επιτρέψει να γίνει βορά για την εξυπηρέτηση πολιτικών ή άλλων σκοπιμοτήτων και θα προστατεύσει τη φήμη της έναντι κάθε κακόπιστου τρίτου.