Ζητείται «πολύ χρήμα» για τις επεκτάσεις του Μετρό σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Καθώς η συμπρωτεύουσα αποκτά τον Νοέμβριο την πρώτη βασική γραμμή, στο «κάδρο» μπαίνουν σχεδιαζόμενες επεκτάσεις προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ. Τι σχεδιάζεται για την Αθήνα και πώς αναζητείται χρηματοδότηση.

Δημοσιεύθηκε: 21 Μαΐου 2024 - 08:03

Load more

Τον σχεδιασμό επέκτασης του Μετρό της Θεσσαλονίκης αποκάλυψε χθες η διοίκηση της Ελληνικό Μετρό και η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ με ορίζοντα έως το 2040, ανακοινώνοντας ταυτόχρονα πως η νέα Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης θα αποτελέσει επίσημο εργαλείο για την εξεύρεση των απαραίτητων χρηματοδοτικών κεφαλαίων, που σε κάποιο βαθμό θα προκύψουν από ευρωπαϊκούς πόρους.

Κατ’ εκτίμηση, ο προϋπολογισμός των νέων διακλαδώσεων αλλά και της Γραμμής 2 που σχεδιάζεται στη Θεσσαλονίκη ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ, ποσό που αθροίζεται σε περίπου 4 δισ. ευρώ, που υπολογίζεται σε αδρές γραμμές ότι θα απαιτηθούν για τις επεκτάσεις και του Μετρό της Αθήνας.

Υπενθυμίζεται πως τα έργα Μετρό είναι μονίμως σε εξέλιξη διεθνώς. Έτσι, τόσο στη Θεσσαλονίκη (η επέκταση προς Καλαμαριά που θα παραδοθεί τέλη του 2025) όσο και στην Αθήνα (όπου κατασκευάζεται η Γραμμή 4), η Ελληνικό Μετρό διενεργεί διάφορες μελέτες για τις νέες επεκτάσεις.

Πέρα από το τεχνικό σκέλος ωστόσο, υπάρχει και το οικονομικό, το οποίο εξάλλου αποτέλεσε και το μεγάλο εμπόδιο ώστε να δημοπρατηθούν οι νέοι διαγωνισμοί κατά τη διάρκεια της πολυετούς κρίσης. Στην παρούσα φάση, η Ελληνικό Μετρό ανέθεσε ήδη από τον περασμένο Μάρτιο στην εταιρεία Planet AΕ την Προκαταρκτική Μελέτη διερεύνησης τρόπων χρηματοδότησης νέων γραμμών του μετρό της Αθήνας

Υπενθυμίζεται πως ανοιχτός παραμένει ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον (αναμένεται να μπει στη β’ φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών μέσα στη χρονιά), ύψους 550 εκατ. ευρώ (έχει ενταχθεί χρηματοδοτικά στο ΕΣΠΑ), με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Alstom, την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-Μυτιληναίος αλλά και την Iντρακάτ να έχουν υποβάλει φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Δεδομένων των εξελίξεων -μετά την εξαγορά της Άκτωρ από την Ιντρακάτ-, η τελευταία κοινοπραξία ενδεχομένως να μεταβληθεί.

Πέραν αυτού, σχεδιάζεται επίσης η επέκταση της Γραμμής 2 προς τα νότια και ειδικότερα έως τη Γλυφάδα με τρεις σταθμούς, η τελική επέκταση της γραμμής 2 προς Μενίδι με τρεις ακόμη σταθμούς, ο νέος υπόγειος κλάδος της γραμμής 1 Θησείο-ΚΠΙΣΝ με 4 σταθμούς, η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 4 προς τα βόρεια έως και τη Λυκόβρυση με 10 νέους σταθμούς, αλλά και προς δυτικά με 6 νέους σταθμούς (προς Πετρούπολη), ενώ ανοιχτός είναι ο σχεδιασμός επέκτασης της Γραμμής προς την ΠΥΡΚΑΛ και το σχεδιαζόμενο κυβερνητικό πάρκο (μελλοντική γραμμή 5).

Οι σχεδιαζόμενες επεκτάσεις βρίσκονται σε μελετητικό στάδιο και η αδειοδοτική τους ωρίμαση είναι μακριά. Ωστόσο, προκειμένου να δημοπρατηθούν νέοι διαγωνισμοί, απαραίτητη θεωρείται και η προετοιμασία της χρηματοδότησης.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων