Η διάταξη που βάζει «μαχαίρι» στις χρεώσεις POS για τρία χρόνια

Πώς ξεμπλοκάρουν από τον Τειρεσία αιτήματα επιχειρηματιών για προμήθεια POS. Ποιοι κλάδοι θα επωφεληθούν από τις μειωμένες χρεώσεις. Στη Βουλή κατατέθηκε η τροπολογία του ΥΠΟΙΚ για τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα.

Δημοσιεύθηκε: 30 Απριλίου 2024 - 07:20

Load more

Για τρία χρόνια από σήμερα, μια σειρά επαγγελματιών που «λύγιζαν» από το υψηλό άθροισμα προμηθειών τραπεζών, παρόχων και εκδοτών καρτών θα πάρουν ανάσα. Διάταξη νόμου η οποία κατατέθηκε στη Βουλή ορίζει ανώτατα όρια χρεώσεων για κάθε έναν από τους τρεις «παίκτες», συμπιέζοντας τη συνολική χρέωση σε ύψος χαμηλότερο από 1%.

Παράλληλα, επιχειρείται να ξεμπλοκάρει η διάθεση POS σε επιχειρήσεις οι οποίες λόγω οφειλών βρίσκονται στη λίστα του Τειρεσία και μέχρι σήμερα το αίτημά τους για απόκτηση POS απορρίπτεται, ενώ καθιερώνονται και φέτος τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα. Έτσι, οι εκδρομείς του Πάσχα θα έχουν τη δυνατότητα να πάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας.

Δια νόμου μείωση χρεώσεων

Με την τροπολογία καθορίζονται για χρονικό διάστημα 3 ετών, ανώτατα όρια προμηθειών και χρεώσεων για συναλλαγές αξίας έως 10 ευρώ που διενεργούνται με χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες ιδιωτών. Το μέτρο εφαρμόζεται για:

Οι μειώσεις στα όρια των προμηθειών και χρεώσεων ισχύουν για χρονικό διάστημα τριών ετών από την έναρξη ισχύος της παρούσας ως εξής:

Α) η ανώτατη προμήθεια εκκαθάρισης που χρεώνεται ο έμπορος από τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών δεν δύναται να υπερβαίνει 0,50% της αξίας της συναλλαγής.

Β) η ανώτατη διατραπεζική προμήθεια δεν δύναται να υπερβαίνει το 0,10% της αξίας της συναλλαγής για χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες ιδιωτών και το 0,15% της αξίας της συναλλαγής για πιστωτικές κάρτες ιδιωτών.

Γ) η ανώτατη χρέωση του παρόχου υπηρεσιών πληρωμών από διεθνείς οργανισμούς καρτών δεν δύναται να υπερβαίνει το 0,10% της αξίας της συναλλαγής.

Το μέτρο δεν εφαρμόζεται σε ανώνυμες εταιρείες και σε επιχειρήσεις που διαθέτουν περισσότερα από 3 τερματικά υποδοχής καρτών, τα οποία έχουν λάβει από τον ίδιο πάροχο υπηρεσιών πληρωμών.

Στο μέτωπο των «μπλοκαρισμένων» POS περίπου 4.000 επιχειρήσεων από τον Τειρεσία, με τη νέα διάταξη ορίζεται ότι μέχρι το τέλος του 2025 οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών δεν μπορούν να απορρίψουν πρόταση επιχείρησης για κατάρτιση σύμβασης για υπηρεσίες αποδοχής καρτών πληρωμών, παροχής τερματικών ΡOS κ.λπ., επικαλούμενοι χαμηλή πιστοληπτική αξιολόγηση ή ικανότητα της προτείνουσας οντότητας κ.λπ., όταν η πρόταση περιλαμβάνει επαρκείς τρόπους εξασφάλισης απαιτήσεων των παρόχων. Για κάθε παράβαση των ανωτέρω επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο 1.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ.

Τέλη με τον μήνα

Όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα, όσοι επιθυμούν να πάρουν πίσω τις πινακίδες τις οποίες έχουν ψηφιακά καταθέσει, θα μπορέσουν ακόμα και για τον Μάιο να τις λάβουν καταβάλλοντας τόσα δωδέκατα των ετήσιων τελών κυκλοφορίας όσοι οι μήνες που θέλουν να επαναφέρουν σε κυκλοφορία το όχημά τους.

Επί του παρόντος, προωθείται μόνο η διάταξη για τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα, ενώ το φθινόπωρο αναμένονται αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας του 2025, σε συνδυασμό με ένα νέο σύστημα προσαυξήσεων σε περίπτωση εκπρόθεσμης πληρωμής.

Ένα από τα σενάρια που εξετάζεται, το οποίο είναι ενδεικτικό της νέας φιλοσοφίας και όχι απαραίτητα του ύψους των τελικών προσαυξήσεων, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, ορίζει ότι για πληρωμή των τελών τον Ιανουάριο κάθε έτους θα επιβάλλεται προσαύξηση 25%, τον Φεβρουάριο 50% και από τον Μάρτιο τα τέλη θα επιβάλλονται διπλά.

Μέχρι τώρα, εκπρόθεσμη πληρωμή μετά την καταληκτική ημερομηνία (31 Δεκεμβρίου σύμφωνα με το νόμο, τέλος Φεβρουαρίου μετά από παρατάσεις τα τελευταία χρόνια) οδηγεί σε πρόστιμο ισόποσο με το ύψος των ετήσιων τελών.

Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Προχωράμε, όπως είχαμε δεσμευθεί, στην επίλυση της αδικίας που επιβάρυνε δυσανάλογα τους επιχειρηματίες της Μικρής Λιανικής. Στόχος μας είναι να αντισταθμίσουμε τα υψηλά κόστη προμηθειών από την υποχρεωτική πλέον χρήση POS στις πληρωμές με κάρτες. Δώσαμε τον χρόνο σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να λυθεί το ζήτημα αυτό χωρίς νομοθετική παρέμβαση. Εντούτοις, διαπιστώνοντας πως αυτό δεν καθίσταται δυνατόν, προχωράμε με όλα τα απαραίτητα μέτρα, προκειμένου να προστατέψουμε τους μικρούς εμπόρους από υπέρμετρες χρεώσεις και να αποφύγουμε τις "τρικλοποδιές" στην κοινή μας προσπάθεια για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής».

Ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης δήλωσε: «Η νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έρχεται ως το απαραίτητο συμπλήρωμα στη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές. Με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία μειώνουμε τις προμήθειες στο ήμισυ για τις συναλλαγές μέσω POS, επιβεβαιώνοντας τη βούληση της κυβέρνησης, αφενός να στηρίζει έμπρακτα τον επαγγελματία, ιδιαίτερα στη λεγόμενη "μικρή λιανική". Αφετέρου, όμως, αποδεικνύουμε πως ό,τι εξαγγέλλουμε, το υλοποιούμε στο ακέραιο. Με συνέπεια λόγων και έργων, αλλά και κατανόηση για τις αληθινές ανάγκες και τις συνθήκες της αγοράς».

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων