Πώς αλλάζει τα δεδομένα για Στερεά και Θεσσαλία ο Ε-65

Συμπληρώνεται το παζλ του αυτοκινητοδρόμου που κατασκευάζει και διαχειρίζεται μέσω της θυγατρικής «Κεντρική Οδός» ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ποια είναι τα οφέλη για την ελληνική οικονομία και τον παραχωρησιούχο.

Δημοσιεύθηκε: 23 Απριλίου 2024 - 07:35

Load more

Δύο σημαντικά τμήματα του αυτοκινητοδρόμου E65 που διατρέχει την κεντρική Ελλάδα παραδίδονται από την Τετάρτη στην κυκλοφορία, δημιουργώντας πλέον νέες δυνατότητες διασύνδεσης της Στερεάς Ελλάδας και της Θεσσαλίας με τη νότια χώρα, αλλά και σε βάθος χρόνου με τη Δυτική Μακεδονία.

Η συμπλήρωση του δρόμου έρχεται δε σε μια περίοδο αναγκαίας ανασύνταξης και ενίσχυσης της περιοχής μετά τις διαδοχικές καταστροφές του Ιανού το 2020, και των Daniel και Elias το 2023.

Σήμερα εγκαινιάζεται επισήμως το νότιο τμήμα του Ε65, μήκους 32,5 χλμ. από την Εθνική Οδό έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας, ενώνοντας επί της ουσίας το «τυφλό» μεσαίο τμήμα μήκους 93,5 χλ. που είχε παραδοθεί ήδη από το 2017 έως τα Τρίκαλα. Παράλληλα, παραδίδεται μέρος του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου – περίπου 25 χλμ. – από τα Τρίκαλα έως την Καλαμπάκα.

Το υπόλοιπο βόρειο τμήμα (45 περίπου χλμ) βρίσκεται υπό κατασκευή και θα οδηγήσει στη σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία στο ύψος των Γρεβενών. Για την κατασκευή των τελευταίων χιλιομέτρων λειτουργούν 2 κεντρικές και 2 υποστηρικτές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά. 

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της παραχωρησιούχου το εναπομείναν μέρος του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2026 -καθώς εκκρεμούν ζητήματα απαλλοτριώσεων- ωστόσο ήδη η υφιστάμενη συμπλήρωση του πάζλ αναμένεται να αποφέρει σημαντικά οφέλη στην περιοχή, αλλά και στην Παραχωρησιούχο εταιρεία, Κεντρική Οδό.

Σημειώνεται πως το έργο συνολικού προϋπολογισμού 1,397 δισ. ευρώ κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου από την ΤΕΡΝΑ, η οποία ελέγχει μέσω της θυγατρικής της την Παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου έως το 2037.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Κεντρικής Οδού, Ρ. Αντωνακόπουλο, πέρα από την προσθήκη ενεργών διοδίων κατά μήκος των νέων τμημάτων του Ε65, η ουσιαστική απόδοση της παραχώρησης θα προέλθει από την αύξηση των διελεύσεων, τις οποίες τοποθέτησε στο επίπεδο των 9.000-10.000 ημερησίως. Πέραν τούτου κατά την παρουσίαση του έργου, τονίστηκε η βελτίωση της ασφαλούς διέλευσης από τα νέα τμήματα που διαθέτουν δύο λωρίδες ανά ρεύμα+ΛΕΑ, αλλά και πιστοποιημένες σήραγγες.

Τα δεδομένα του έργου

Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65, σε κυκλοφορία βρίσκονται 136χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο  Α.Θ.Ε.(206,5 χλμ.) έως και Α/Κ Καλαμπάκας. Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα,  το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.

Σε αυτά τα 136 χλμ. στη διάθεση κάθε οδηγού βρίσκονται όπως πάντα οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού όπως:

 Στα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των 136 χλμ. που κατασκεύασε η ΤΕΡΝΑ συναντάμε τα εξής:

Οι μετωπικοί σταθμοί που θα περάσει ένας οδηγός που θα μπει στον Ε65 από τον αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ και θα φτάσει έως την Καλαμπάκα, δηλαδή θα διανύσει και τα 136 χλμ. είναι οι εξής τρεις: Λιανοκλαδίου στο 17,1 χλμ.,  Σοφάδων στο 66,2 χλμ. και  Τρικάλων στο 105,7 χλμ. Οι τιμές για ΙΧ θα είναι αντιστοίχως 1,85€,  3,40€  και 2,95€. Σύνολο: 8,2€ για 136 χλμ.

Μελλοντικά και με το σύνολο του Ε65 σε κυκλοφορία θα λειτουργήσει ένας ακόμα μετωπικός σταθμός στην Οξύνεια στο 151,9 χλμ.

Με την ολοκλήρωσή του ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή. Με τον Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης.

Παράλληλα θα  μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Επιπλέον, ο  αυτοκινητόδρομος θα συμβάλλει τα μέγιστα στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας και μετάβαση της σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Ενδεικτικά αξίζει να αναφέρουμε ότι με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

Η διάρκεια των αποστάσεων μετά την ολοκλήρωση του Ε65

 

* Ο Χάρτης του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, δημοσιεύεται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων