Σκρέκας: Έως και 20% οι μειώσεις τιμών σε σχεδόν 4.000 προϊόντα

"Σε 3912 κωδικούς από τις 24.000 που έχει ένα σούπερ μάρκετ, έχουν καταγραφεί μειώσεις στις τιμές. Η διάταξη για μείωση της τιμής επηρεάζει" σημείωσε ο υπουργός.

Δημοσιεύθηκε: 4 Μαρτίου 2024 - 12:32

Load more

Έως και 15-20% είναι οι μειώσεις τιμών σε πολλά προϊόντα, με βάση όσα ανέφερε, μιλώντας στον Real fm, ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, κάνοντας έναν πρώτο απολογισμό για την πορεία των τιμών ενάντια στον πληθωρισμό που ξεκίνησαν από την 1η Μαρτίου.

Όπως σημείωσε, εν όψει της Σαρακοστής και των όσων συμβαίνουν στην Ερυθρά Θάλασσα τα κλιμάκια της ΔΙΜΕΑ εντείνουν τις προσπάθειες για ελέγχους στα εισαγόμενα κατεψυγμένα προϊόντα αλλά και στα εισαγόμενα είδη χυμών πορτοκαλιού, όπου διεθνώς, υπάρχει εκτίναξη τιμών, λόγω κλιματικής κρίσης.

"Παρακολουθούμε τις τιμές στα ράφια από τη ΔΙΜΕΑ" τόνισε ο κ. Σκρέκας και σημείωσε ότι το υπουργείο έχει παραλάβει τους τιμοκαταλόγους από τις αλυσίδες και όπως καταγράφεται υπάρχουν μειώσεις σε σχεδόν 4.000 κωδικούς. "Σε 3912 κωδικούς από τις 24.000 που έχει ένα σούπερ μάρκετ, έχουν καταγραφεί μειώσεις στις τιμές. Η διάταξη για μείωση της τιμής επηρεάζει" σημείωσε.

"Εάν κάνετε μια έρευνα στην αγορά θα διαπιστώσετε ότι οι ανατιμήσεις έχουν αποτραπεί. Η διάταξη που περάσαμε έχει αποτρέψει χιλιάδες ανατιμήσεις. Έχουμε μείωση στις ανατιμήσεις κατά 80%" τόνισε αναφερόμενο στην αποτελεσματικότητα του μέτρου με το "πάγωμα" των ανατιμήσεων και το συνδεόμενο δικαίωμα για προσφορές, που το συνοδεύει.

"Έχουμε μειώσεις τιμών. Βλεπουμε τα πρώτα σημάδια αποκλιμάκωσης. Σε σχέση με το Δεκέμβριο η μείωση στον πληθωρισμό τροφίμων είναι της τάξης του 15-20%. Έχει μειωθεί κάτω από 8%. Από την άλλη πλευρά ο Γενικός Δείκτης, με ενέργεια, είδη προσωπικής υγιεινής, ρούχα κτλ, εκεί έχουμε ακόμη χαμηλότερο πληθωρισμό που προσεγγίζει στο 3%. Δε θα σταματήσουμε για να πετύχουμε το στόχο μας" είπε ο κ. Σκρέκας και προσέθεσε:

"Δεν πανηγυρίζουμε μια και η προσπάθεια δεν μπορεί να αποδώσει από τη μια μέρα στην άλλη. Προχωρούμε με διαρθρωτικά μέτρα, που όμως, αναγνωρίζονται κι από άλλα κόμματα. Δε σταματά η μάχη. Θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε" συμπλήρωσε ο υπουργός.

Τα εισαγόμενα

Σε σχέση με τα εισαγόμενα είδη, που έχουν αυξημένη ζήτηση αυτή την περίοδο της Αποκριάς και της Σαρακοστής ανέφερε ότι εντείνονται οι έλεγχοι για περιπτώσεις αισχροκέρδειας. "Γενικότερα στον εισαγόμενο πληθωρισμό, σημείωσε, δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα μια και είμαστε μικρή αγορά. Συνεχίζουμε ελέγχους για να αποτρέψουμε φαινόμενα αισχροκέρδειας πχ σε κατεψυγμένα και σε χυμό πορτοκαλιού, όπου υπάρχουν μεγάλες καταστροφές στις καλλιέργειες. Ελέγχουμε, περιθώρια κέρδους για να αποτρέψουμε αθέμιτες πρακτικές και τον πειρασμό για να κερδίσει κάποιος παραπάνω".

Το βρεφικό γάλα

Σε σχέση με το βρεφικό γάλα είπε ότι υπάρχει συστηματικός έλεγχος των εταιρειών, "Για το βρεφικό γάλα ανακοινώσαμε ποιες είναι οι τιμές. Λάβαμε ποιες είναι οι τιμές σε άλλες χώρες. Είχαμε συνεργασία με την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Διαπιστώσαμε ότι εδώ ήταν υψηλότερες από μέσο όρο. Τα μέτρα αυτά έχουν οδηγήσει στο να πάει η τιμή προς το μέσο ευρωπαϊκό όρο. Ελέγχουμε εάν έχουν συμμορφωθεί. Εάν δούμε ότι κάποιος δεν ακολούθησε θα επιβάλλουμε μέτρα."

Οι καλές τιμές στον παραγωγό

Σε σχέση με τις τιμές που καταγράφονται σε κάποια προϊόντα ή το λάδι ή τα πορτοκάλια ο κ. Σκρέκας τόνισε ότι "και ο Έλληνας αγρότης πουλάει με βάση τις διεθνείς τιμές. Εάν επιβάλουμε να τα πληρώσει στην μισή τιμή θα έρθουν οι ξένες εταιρείες να τα πάρουν. Προσπαθούμε, με τις καθαρές τιμές, να επιβάλουμε ότι οι μεσάζοντες δε θα αισχροκερδούν, σε κάποια είδη κι από κει και πέρα όταν έχουμε καταστροφές αυτό εκτινάσσει τις τιμές. Δεν μπορεί να το αλλάξει η Ελλάδα από μόνη της τα δεδομένα. Οι οπωρώνες και οι πορτοκαλοπαραγωγοί δεν τα αφήνουν πλέον στα δέντρα μια και έχουν καλύτερη τιμή".

 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων