Σούπερ μάρκετ: Πόσο κόστισαν στα νοικοκυριά οι αυξήσεις του 2023

Αποκαλυπτικά τα στοιχεία για το καλάθι του νοικοκυριού το 2023. Ποιες κατηγορίες αποδείχτηκαν οι πρωταθλητές των ανατιμήσεων και πώς κινήθηκε η κατανάλωση την περασμένη χρονιά.

Δημοσιεύθηκε: 7 Φεβρουαρίου 2024 - 07:33

Load more

Επιπλέον 1,077 δισ. ευρώ στοίχισαν στους καταναλωτές της Ελλάδας οι αγορές από το σούπερ μάρκετ την περασμένη χρονιά, κυρίως λόγω των ανατιμήσεων, με το επιπλέον κόστος σε βάθος διετίας, δηλαδή από το 2021, να αγγίζει το 1,86 δισ. ευρώ.

Πρωταθλητές στις ανατιμήσεις τα προϊόντα για το σπίτι, όπου η τιμή ανά μονάδα προϊόντος αυξήθηκε κατά 8,4% ενώ στο +6,5% ήταν η αύξηση στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας όπως και στα τρόφιμα. Πάντως παρά τις ανατιμήσεις η κατανάλωση αυξήθηκε. Από 0,5% που ήταν η αύξηση του όγκου των πωλήσεων το 2022 και -2% το 2021, πέρυσι ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των FMCGs προϊόντων (πρόκειται για τους ταχυκίνητους κωδικούς) αυξήθηκε 2,5%, η αξία 9,3% και η μέση τιμή ανά τεμάχιο κατά 6,6%.

Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων, μόνο τον Ιανουάριο του 2023 και τον Μάρτιο του 2023 η κατανάλωση κινήθηκε σε αρνητικό έδαφος, υποχωρώντας 4% και 6,6% αντίστοιχα. Η μεγαλύτερη αύξηση του όγκου καταγράφηκε τον περασμένο Νοέμβριο +7,2% και τον περασμένο Δεκέμβριο +5,5%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana, πέρυσι οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ξεπέρασαν σε αξία τα 11,794 δισ. ευρώ, από 10,717 δισ. ευρώ που ήταν το 2022 και 9,934 δισ. ευρώ το 2021. Με τις πωλήσεις των ταχυκίνητων κωδικών να καταγράφουν αύξηση 9,27% στα 9,18 δισ. ευρώ και των επί ζυγίω προϊόντων ανάπτυξη 12,86% στα 2,614 δισ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες, τα τρόφιμα σημείωσαν ανάπτυξη 9,3% σε αξία και 2,6% σε όγκο, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας 8,6% σε αξία και 2% σε όγκο, ενώ στα προϊόντα για το σπίτι οι πωλήσεις αυξήθηκαν 9,5% σε αξία και 0,9% σε όγκο. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης το 2022, ο όγκος πωλήσεων στα τρόφιμα ήταν 1,3% ενώ απώλειες 3,6% και 4,2% είχαν «γράψει» οι κατηγορίες των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και των προϊόντων για το σπίτι αντίστοιχα.

Σε ποια όμως προϊόντα καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων; Από τα στοιχεία της Circana, οι πωλήσεις snacks ενισχύθηκαν 13,1% σε αξία και 4,7% σε όγκο, των γαλακτοκομικών 10,4% σε αξία και 3,4% σε όγκο, των αναψυκτικών 11,5% σε αξία και 4,9% σε όγκο, ενώ κατά 4,8% αυξήθηκε η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, η αξία πωλήσεων της οποίας ενισχύθηκε κατά 8,2%.

Στους μεγάλους κερδισμένους τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων ανήλθε στο 26,3% από 25,8% το 2022 και 23,6% το 2021. Η μεγαλύτερη διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας καταγράφεται στα τρόφιμα, όπου το μερίδιό τους είναι 26,7%, στα προϊόντα για το σπίτι είναι στο 25,7% ενώ στο 20,9% είναι το μερίδιό τους στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων