«Φως» στα γκρίζα σημεία με τα μεικτά τιμολόγια προσπάθησε να ρίξει η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων και Ενέργειας. Μετά τις απαραίτητες διευκρινίσεις του υπουργείου Ενέργειας προς τη ΡΑΑΕΥ, σε σχέση με τα σταθερά τιμολόγια, πλέον ανοίγει ο δρόμος για όσους παρόχους θέλουν να προσφέρουν προϊόντα για 6 μήνες ή 8 μήνες. Σε ό,τι έχει να κάνει με τα «μεικτά» τιμολόγια, στην ανακοίνωσή της η ρυθμιστική αρχή ξεκαθαρίζει πως εμπίπτουν στα κυμαινόμενα προϊόντα με κίτρινη σήμανση, άρα δεν έχουν ρήτρα αποχώρησης.
Πάντως, η διατύπωση που χρησιμοποιεί η ρυθμιστική αρχή ως προς την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης είναι αρκετά λεπτή, επιλέγοντας τη λέξη «εφεξής» αναφορικά με τα προϊόντα που θα διατίθενται στην αγορά με διάρκεια σύμβασης μικρότερη του έτους.
Με άλλα λόγια, σταθερά προγράμματα 6μηνης ή 8μηνης διάρκειας χαρακτηρίζονται εκείνα που εκδόθηκαν από τις 31 Ιανουαρίου και έπειτα. Γεννιέται, επομένως, το ερώτημα τι μέλλει γενέσθαι με το τιμολόγιο της «Φυσικό Αέριο» που παρουσιάστηκε στα μέσα του προηγούμενου μήνα και συγκεκριμένα το προϊόν Ρεύμα MAXI Home Fixed με 12,3 λεπτά/kwh.
Το συγκεκριμένο προϊόν έχει σταθερή χρέωση για 8 μήνες. Υπενθυμίζεται πως η ρυθμιστική αρχή με ανακοίνωσή της ζήτησε την απόσυρση του τιμολογίου, οδηγία την οποία η εταιρεία δεν ακολούθησε. Αντιθέτως, στις 12 Φεβρουαρίου στελέχη της εταιρείας έχουν κληθεί σε ακρόαση από τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων. Έτσι, το ερώτημα είναι αν θα επιμείνει η ΡΑΑΕΥ στην απόφασή της για απόσυρση του τιμολογίου και αν θα επιβληθεί κάποιο πέναλτι απέναντι στην εταιρεία.
Πηγές της «Φυσικό Αέριο», μιλώντας στο Euro2day.gr, αναφέρουν πως το συγκεκριμένο τιμολόγιο δεν είναι μεικτό αλλά σταθερό 8μηνο. Επομένως, επισημαίνουν πως ανήκει στα τιμολόγια με «μπλε» σήμανση που έχουν ρήτρα αποχώρησης. Αναφέρουν, ακόμα, πως δύο μήνες πριν τη λήξη του συμβολαίου ειδοποιούν τους καταναλωτές, οι οποίοι στη συνέχεια θα πρέπει είτε να μετακυλίσουν σε ένα τιμολόγιο της επιλογή τους ή να αλλάξουν προμηθευτή. Άρα η σύμβαση λήγει στο 8μηνο.
Στελέχη της αγοράς, αν και χαρακτηρίζουν άδικο από πλευράς ανταγωνισμού τον τρόπο που λανσαρίστηκε το προαναφερόμενο προϊόν, θεωρούν πως πρέπει να προχωρήσει η ιστορία με τα «μπλε» μικρότερης διάρκειας. Όπως φαίνεται, είναι ζήτημα πλέον ημερών να γίνουν οι επόμενες κινήσεις από αρκετές εταιρείες. Η εκτίμηση σε κάθε περίπτωση είναι πως ενδεχομένως θα δούμε ακόμα χαμηλότερες τιμές στα συγκεκριμένα τιμολόγια.