Απολογισμός τριμήνου από Χρ. Σταϊκούρα: H εικόνα σε οδικούς άξονες, σιδηρόδρομο

Ποιοι οδικοί άξονες παραδίδονται, πού έχει φτάσει η πρόοδος σε αυτούς που κατασκευάζονται. Οι κινήσεις στον σιδηρόδρομο. Η πορεία αποκατάστασης ζημιών στην Κεντρική Ελλάδα.

Δημοσιεύθηκε: 18 Ιανουαρίου 2024 - 13:51

Load more

Τις πρωτοβουλίες του υπουργείου το τελευταίο τρίμηνο παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας σε δημοσιογράφους. Αναλυτικά: 

1ον. Υλοποίηση εμβληματικών δημόσιων έργων

2ον. Υλοποίηση έργων από τις Κτιριακές Υποδομές

Βρίσκονται σε εξέλιξη 50 έργα, προϋπολογισμού 146 εκατ. ευρώ, ενώ προγραμματίζονται πρόσθετα έργα ύψους 850 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2024 - 2027. Πρόκειται για ένα ευρύ πρόγραμμα κατασκευής νέων και ανακαίνισης υφιστάμενων κτιρίων σε όλη την επικράτεια, που αφορά σχολικές μονάδες, νοσοκομεία, δικαστικά μέγαρα και άλλα δημόσια ακίνητα.

Ενδεικτικά, το τελευταίο διάστημα:

3ον. Αποκατάσταση ζημιών από φυσικές καταστροφές στην Κεντρική Ελλάδα

Αναλήφθηκαν, τις τελευταίες εβδομάδες, συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.

Από την ημερομηνία επανεκκίνησης μέχρι και προχθές, δηλαδή σε χρονικό διάστημα ενός μήνα, 59.900 επιβάτες μετακινήθηκαν στον συγκεκριμένο σιδηροδρομικό άξονα. Ωριμάζουν οι διαδικασίες για την δρομολόγηση των σχετικών ενεργειών πλήρους αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής, καθώς και τεχνικών έργων, οδικών αξόνων και γεφυρών σε περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας.

4ον. Αναδιάρθρωση του Ελληνικού Σιδηρόδρομου

Θέτουμε σε εφαρμογή το σχέδιο για τον νέο ΟΣΕ, που παρουσιάσαμε στο Υπουργικό Συμβούλιο. Δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος δημόσιος φορέας που αναλαμβάνει τον ρόλο και τις ευθύνες του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, με βάση το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο. Στη νέα εταιρεία των Σιδηρόδρομων Ελλάδος, με πυρήνα τον ΟΣΕ, εντάσσονται η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ, κατά το μέρος που αφορά στο τροχαίο υλικό.

Ο νέος φορέας θα αναλάβει τη συνολική ευθύνη για τις μελέτες, τα έργα και όλα τα θέματα ασφαλείας και συνεχούς βελτίωσης του σιδηροδρομικού συστήματος, σε συνεργασία, πάντα, με τους λοιπούς φορείς του τομέα. Προβλέπονται συγκεκριμένες ενέργειες για αναβάθμιση της τεχνογνωσίας και την ενίσχυση του προσωπικού.

Παράλληλα, προχωρά η δρομολόγηση ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου, ως μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. Καταθέτουμε, τέλος Ιανουαρίου, πρόταση χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη - 2» (CEF-2) για τα έργα:

Στόχος η σύνδεση λιμένων και ΒΙΠΕ της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και η συμμετοχή της Ελλάδας στους νέους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους.

5ον. Ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

Αναλήφθηκαν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, σε συνεργασία με την ΥΠΑ και την ΑΠΑ για την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αεροδρομίων, των αερομεταφορών και της αεροναυτιλίας. Μεταξύ άλλων, εγκρίθηκε ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας της ΑΠΑ και προωθείται ο Εθνικός Κανονισμός Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας.

Το αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών είναι η Ελλάδα, σύμφωνα με τις επιθεωρήσεις του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), να αυξήσει τα επίπεδα αποτελεσματικής εφαρμογής των διεθνών προτύπων ασφαλείας από το 69,1% στο 74,9%, πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο, που είναι στο 69,3%.

6ον. Ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων

Εργαζόμαστε μεθοδικά, ώστε τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία να κυκλοφορήσουν έως το τέλος Απριλίου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ταυτόχρονα, προχωρά η προμήθεια νέων λεωφορείων φυσικού αερίου, τα οποία αναμένονται τη διετία 2024-2025. Τέλος, μέσα στο 2024, θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες προμήθειας επιπλέον λεωφορείων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Ειδικά στη Θεσσαλονίκη, ολοκληρώνεται η διαδικασία 150 νέων προσλήψεων στον ΟΑΣΘ. Το αποτέλεσμα είναι, για πρώτη φορά μετά από 2 έτη, να κυκλοφορούν περισσότερα από 300 λεωφορεία του ΟΑΣΘ στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

7ον. Προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

Επιταχύνθηκε η καταβολή επιδοτήσεων στον 2ο κύκλο της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ενώ σχεδιάζεται η 3η φάση του Προγράμματος. Μόλις προχθές, επανα-διατέθηκαν 6,4 εκατ. ευρώ και το μεγαλύτερο μέρος έχει ήδη απορροφηθεί.

Επιδιώκουμε ακόμη υψηλότερες ταχύτητες, παράλληλα με την επέκταση του δικτύου των φορτιστών.
Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης, οι ήπιες μορφές μετακίνησης και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας, αποτελούν βασικές παραμέτρους σε όλα τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) των Δήμων και των Περιφερειών που εγκρίνει το Υπουργείο.

8ον. Ψηφιοποίηση Υπηρεσιών

Στον τομέα των Μεταφορών, όλη η πληροφόρηση σχετικά με το όχημα ενσωματώθηκε στο «MyAuto», ενώ τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία η εφαρμογή για το point system. Στο Gov.gr Wallet, 1.033.092 πολίτες έχουν «κατεβάσει» το δίπλωμα οδήγησης, και 193.018 το «MyAuto».

Ταυτόχρονα, ένα σύνολο διαδικασιών που αφορά στα διπλώματα διεκπεραιώνεται ηλεκτρονικά, μέσα από τις εφαρμογές που έχουμε αναπτύξει. Οι πολίτες δεν ταλαιπωρούνται με επισκέψεις στις Υπηρεσίες, η δημόσια διοίκηση εξοικονομεί σημαντικά κόστη και αποκτά νέες δυνατότητες ελέγχου και διασταύρωσης δεδομένων.

Στον τομέα των Υποδομών, το Εθνικό Μητρώο Γεφυρών τίθεται σε λειτουργία. Παράλληλα, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο και ο Οδικός Χάρτης για την εφαρμογή της Τεχνολογίας Μοντελοποίησης (ΒΙΜ) αναρτώνται σε δημόσια διαβούλευση.

Συμπερασματικά, εργαζόμαστε στη βάση συγκεκριμένου σχεδίου, μεθοδικά και αποφασιστικά, προκειμένου να αναβαθμίσουμε το σύνολο των υποδομών και των υπηρεσιών μεταφορών της χώρας μας, κατέληξε ο υπουργός.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων