Προς συμβιβασμό οδηγούνται παραχωρησιούχοι και η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ όσον αφορά τις αυξήσεις διοδίων καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, η συνάντηση της περασμένης Παρασκευής δημιούργησε «κοινό τόπο» για μονοψήφια αύξηση.
Υπενθυμίζεται ότι το 2023 δεν επετράπη η προβλεπόμενη αύξηση διοδίων με βάση τη ρήτρα πληθωρισμού του 2022, σύμφωνα με την οποία οι παραχωρησιούχοι διεκδικούσαν αυξήσεις ύψους έως και 12%. Και πάλι με τον μαθηματικό τύπο για το 2024, οι αυξήσεις (με πληθωρισμό του 2023) κυμαίνονταν στο 1,8%, γεγονός που σημαίνει πως η αθροιστική αύξηση θα ανερχόταν σε 14%.
Παρά το συμβατικό δικαίωμά τους οι παραχωρησιούχοι φέρονται να έχουν συμφωνήσει στην ανακοίνωση αυξήσεων ύψους 6%-8% τον Δεκέμβριο, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ από τις αρχές του 2024, ενώ κατά πληροφορίες το ποσοστό αύξησης που «κουρεύεται» ενδέχεται να επιμεριστεί σταδιακά στη διετία 2025-2026.
Μένει επίσης να διευκρινιστεί αν οι παραχωρησιούχοι αποσύρουν την απαίτηση που έχει σχηματιστεί για διαφυγόντα κέρδη από τη μη αύξηση διοδίων, η οποία με βάση τις διελεύσεις ανέρχεται αθροιστικά πέριξ των 45 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως στους αυτοκινητόδρομους με διόδια περιλαμβάνονται οι άξονες Ελευσίνα-Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεια-Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός), Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας).