Τη μερίδα του λέοντος στις προβλέψεις εσόδων από αποκρατικοποιήσεις το 2024 κατέχουν και πάλι δύο μεγάλα έργα παραχώρησης, η Εγνατία Οδός και η νέα σύμβαση για την Αττική Οδό, καθώς αντιστοιχούν σε 1,35 δισ. ευρώ και 3,27 δισ. ευρώ (σύνολο 4,62 δισ. ευρώ) αντίστοιχα από τη συνολική πρόβλεψη για έσοδα 5,77 δισ. ευρώ τη νέα χρονιά.
Το οικονομικό κλείσιμο της Εγνατίας Οδού έχει μείνει ως «ουρά» από το 2023 (που προβλεπόταν να ολοκληρωθεί), ωστόσο, ως γνωστόν, παραμένει η εκκρεμότητα έγκρισης της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο (ο φάκελος είναι πλήρως κατατεθειμένος, γεγονός που σημαίνει ότι ο προσωρινός ανάδοχος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- Egis και το ΤΑΙΠΕΔ έχουν ολοκληρώσει ό,τι τους αναλογούσε) αλλά και η υπουργική απόφαση για την προβλεπόμενη αύξηση διοδίων.
Για την Αττική Οδό, η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ είχε αναφέρει πρόσφατα ότι θα περιέλθει στο Δημόσιο, εφόσον δεν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός της νέας παραχώρησης έως τον Οκτώβριο του 2024. Προτιμητέος επενδυτής είναι και στη συγκεκριμένη σύμβαση η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εκκρεμότητα λόγω προσφυγής του επιλαχόντος επενδυτή, της κοινοπραξίας Vinci-Μυτιληναίoς.
Η προσφυγή συζητήθηκε ήδη στην Ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, η οποία αναμένεται να αποφανθεί έως το τέλος του μήνα, αν κι εφόσον τηρηθεί η συνήθης προθεσμία 20ημέρου, ως προς τις αιτιάσεις.