Με τις πωλήσεις σε όγκο να καταγράφουν οριακή ανάπτυξη λόγω του τουρισμού, οι καταναλωτές πλήρωσαν επιπλέον 524 εκατ. ευρώ για να καλύψουν τις ανάγκες τους το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.
Οι πωλήσεις σε αξία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, αυξήθηκαν 9,88% στα 5,85 δισ. ευρώ από 5,326 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν. Δηλαδή οι καταναλωτές πλήρωσαν, για τα ίδια πάνω-κάτω τεμάχια προϊόντων -ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε οριακά κατά 1%-, επιπλέον 8,8% χρήματα.
Στην ανθεκτική πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε ο τουρισμός. Στην Κρήτη, οι πωλήσεις αυξήθηκαν 17,8%, στην Πελοπόννησο 11,5%, κατά 8,7% στην Κεντρική Ελλάδα όσο και στη Θεσσαλονίκη και 10,8% στη Βόρεια Ελλάδα. Η Circana δεν δίνει στοιχεία για Κυκλάδες, Ιόνιο, Δωδεκάνησα και Βόρειο Αιγαίο.
Οι κερδισμένοι της κατανάλωσης στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου ήταν τα snacks (αύξηση 14,5% των πωλήσεων σε αξία και 4,7% σε όγκο με άνοδο των τιμών κοντά στο 10%), τα αναψυκτικά (άνοδο 10,9% των πωλήσεων, 3,8% του όγκου και ανατιμήσεις πάνω από 7%) και τα αλκοολούχα ποτά (αύξηση 7,5% σε αξία, 3,1% σε όγκο και ανατιμήσεις πάνω από 4%).
Από την άλλη πλευρά, τα συσκευασμένα τρόφιμα ανατιμήθηκαν 6,1% -εκεί οφείλεται και η αύξηση πωλήσεων 6,9%- και κατέγραψαν οριακή πτώση 0,8% στον όγκο πωλήσεων.
Όμως, αν δούμε τις ανατιμήσεις στις μεγάλες κατηγορίες, στα προϊόντα για το σπίτι οι αυξήσεις τιμών άγγιξαν το 11,3%, στο +9,2% ήταν οι ανατιμήσεις στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, 8,5% στα τρόφιμα και στο +8,8% σε όλη την κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών.
Σε ό,τι αφορά το δίπολο επώνυμα VS private label προϊόντα, το μερίδιο της δεύτερης κατηγορίας σε αξία διαμορφώθηκε στο 26,2%, καταγράφοντας ανάπτυξη 12,9%, ενώ των επωνύμων σημείωσε αύξηση πωλήσεων 8,8%.