Εφορία: Ποιοι θα αναγκαστούν να κρατάνε «ψηφιακό πελατολόγιο»

Νέοι σχεδιασμοί για περιορισμό της φοροδιαφυγής με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων. Ποια είναι η στόχευση της ΑΑΔΕ και τι θα κληθούν να κάνουν επιχειρήσεις και επαγγελματίες.

Δημοσιεύθηκε: 18 Οκτωβρίου 2023 - 08:21

Load more

Μέσα στο 2024, σχεδιάζεται να κάνει πρεμιέρα το ψηφιακό πελατολόγιο, στο πλαίσιο μιας ακόμα προσπάθειας της ΑΑΔΕ να κλείσει τις υφιστάμενες «τρύπες» φοροδιαφυγής.

Αρχής γενομένης από τις εταιρείες Catering και διοργάνωσης εκδηλώσεων, η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και η ΑΑΔΕ θα επιλέξουν, πιλοτικά στην αρχή και στη συνέχεια ευρύτερα, μια λίστα επαγγελματιών οι οποίοι στο παρελθόν είχαν υποχρέωση τήρησης των λεγόμενων πρόσθετων βιβλίων (καταργήθηκαν για πολλούς το 2013) και τώρα έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια στη μη έκδοση αποδείξεων.

Πιθανοί «στόχοι», χωρίς να έχουν ληφθεί ακόμα οριστικές αποφάσεις, είναι γιατροί, γυμναστήρια, φυσικοθεραπευτές-αισθητικοί, οίκοι ευγηρίας, πάρκινγκ, συνεργεία και επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, φροντιστήρια αλλά και ξενοδοχεία-ενοικιαζόμενα δωμάτια (ήδη τηρείται πελατολόγιο, το οποίο κάλλιστα θα μπορούσε να γίνει ψηφιακό).

Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής (στην ΕΡΤ) έδωσε στίγμα προθέσεων, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «το ψηφιακό πελατολόγιο θα είναι κάτι σαν παλιά πρόσθετα βιβλία αλλά σε πιο απλοποιημένη μορφή. Δηλαδή πριν κάνει κάποιος μια δραστηριότητα, θα πρέπει να μας δηλώνει ότι θα την κάνει εκεί και θα έχει τόσα άτομα κ.λπ., θα πρέπει να μας αναφέρει ποια θα είναι η συμφωνία του χονδρικά». Για παράδειγμα, ανέφερε ο κ. Πιτσιλής, «αναλαμβάνει κάποιος το catering σε έναν γάμο, όπου θα είναι 100 άτομα, αυτό θα πρέπει να μας το δηλώσει…».

Η κατάργηση των πρόσθετων βιβλίων το 2013 έφερε ανακούφιση στην αγορά καθώς σειρά επαγγελματικών κλάδων απαλλάχθηκε από την ταλαιπωρία χειρόγραφης απεικόνισης του πελατολογίου της και όσων εισέρχονταν στις επαγγελματικές τους εγκαταστάσεις για την αγορά υπηρεσιών. Άνοιξε όμως ένα παράθυρο φοροδιαφυγής καθώς η μη έκδοση της απόδειξης παροχής υπηρεσιών απουσία βιβλίου πελατών, δημιουργεί το περιβάλλον απόκρυψης της παρεχόμενης υπηρεσίας.

Καθιερώνοντας ένα βιβλίο πελατών σε ψηφιακή μορφή και σε διασύνδεση με το Taxisnet, στη διάρκεια επιτόπιου ελέγχου ακυρώνεται το επιχείρημα «θα κόψω απόδειξη με την ολοκλήρωση της παρεχόμενης υπηρεσίας» και υπό τον φόβο του επιτόπιου ελέγχου, οι ελεύθεροι επαγγελματίες οι οποίοι θα ενταχθούν στο μέτρο εκτιμάται πως θα ενημερώνουν τα ψηφιακά τους πελατολόγια.

Τα ψηφιακά πελατολόγια επιπλέον θα μπορούν πανεύκολα να διασταυρώνονται με τις αποδείξεις που εκδίδονται ενώ, από την άλλη πλευρά, και η δήλωση μειωμένης πελατείας θα χτυπά καμπανάκια ελέγχου, δεδομένου ότι μια επιχείρηση χωρίς πελάτες δεν είναι βιώσιμη...

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων