Σταϊκούρας: Ενσωμάτωση δύο ευρω-οδηγιών στις μεταφορές

Για τους τέσσερις στόχους που επιτυγχάνονται στον κλάδο των Μεταφορών, μίλησε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με τν ενσωμάτωση κοινοτικών οδηγιών στην εθνική νομοθεσία.

Δημοσιεύθηκε: 16 Οκτωβρίου 2023 - 19:02

Load more

Τους στόχους που επιτυγχάνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ για τη χρησιμοποίηση μισθωμένων οχημάτων χωρίς οδηγό στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και της Οδηγίας 2021/1187, περί μέτρων εξορθολογισμού για την προώθηση της υλοποίησης του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, παρουσίασε, σήμερα, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Στη συνεδρίαση το παρών έδωσαν επίσης η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς.

«Με το υπό ψήφιση Νομοσχέδιο, ενσωματώνονται Κοινοτικές Οδηγίες στην Εθνική Νομοθεσία, επιλύονται ζητήματα αρμοδιοτήτων μεταξύ Κεντρικής Διοίκησης, Περιφερειών και Δήμων, ενώ διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία των περιφερειακών αερολιμένων, αρμοδιότητας της ΥΠΑ», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ειδικότερα, όπως εξήγησε ο κ. Σταϊκούρας η Κυβέρνηση θέτει τέσσερις στόχους με την κατάθεση, συζήτηση και ψήφιση του Σχεδίου Νόμου:

Στο πρώτο σκέλος, η βασική αλλαγή που φέρνει η νέα Οδηγία είναι η υποχρέωση των κρατών – μελών να απελευθερώσουν, τουλάχιστον για τις μεταφορικές επιχειρήσεις, τις «διασυνοριακές μισθώσεις» οχημάτων, δηλαδή τις μισθώσεις οχημάτων τα οποία έχουν τεθεί σε κυκλοφορία σε άλλο κράτος – μέλος, με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας των εν λόγω επιχειρήσεων.

«Από ελληνικής πλευράς, επιλέχθηκε για τη διασυνοριακή μίσθωση, μεταξύ των διαθέσιμων δυνατοτήτων της οδηγίας, η ρύθμιση που θα επέφερε τη μικρότερη αναστάτωση στην αγορά των υπηρεσιών μεταφορών, με πρόβλεψη για δυνατότητα αναθεώρησης», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.

Στο δεύτερο μέρος του Σχεδίου Νόμου ενσωματώνεται στην Εθνική Νομοθεσία η σχετική Οδηγία περί μέτρων εξορθολογισμού για την προώθηση της υλοποίησης του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ).

Όπως τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: «σκοπός είναι η κατά προτεραιότητα υλοποίηση συγκεκριμένων έργων μεταφορικής υποδομής του κεντρικού Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, μέσω της εποπτείας, οργάνωσης και επιτάχυνσης διαδικασιών αδειοδότησης που απαιτούνται και προηγούνται της υλοποίησης των έργων».

Η τρίτη ρύθμιση αφορά στην καλύτερη εκτέλεση κομβικών συγκοινωνιακών έργων υποδομής με την επιβεβλημένη διαχείριση της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης που, προσωρινά, επιφέρουν αυτά τα έργα.

Με το τέταρτο σκέλος, ενισχύεται η ασφάλεια των περιφερειακών αερολιμένων της χώρας, καθώς οι Κεντρικές Υπηρεσίες της ΥΠΑ εντάσσονται στους ως εν δυνάμει τροφοδότες μετακινούμενων υπαλλήλων, με σκοπό την κάλυψη κενών στα περιφερειακά αεροδρόμια αρμοδιότητας της ΥΠΑ.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα:

«Η Κυβέρνηση θέτει 4 στόχους με την κατάθεση, συζήτηση και ψήφιση του παρόντος Σχεδίου Νόμου:

Συγκεκριμένα:

1ον. Στο πρώτο μέρος του Σχεδίου Νόμου ενσωματώνουμε τις αλλαγές που επήλθαν στην Οδηγία 2006/1, με την Οδηγία 2022/738, αναφορικά με τη χρησιμοποίηση μισθωμένων οχημάτων χωρίς οδηγό στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.

Να σημειωθεί ότι, αρχικώς, η Οδηγία 2006/1 έχει ενταχθεί στο εθνικό μας δίκαιο με το Ν. 4093/2012.

Η βασική αλλαγή που φέρνει η νέα Οδηγία είναι η υποχρέωση των κρατών – μελών να απελευθερώσουν, τουλάχιστον για τις μεταφορικές επιχειρήσεις, τις «διασυνοριακές μισθώσεις» οχημάτων, δηλαδή τις μισθώσεις οχημάτων τα οποία έχουν τεθεί σε κυκλοφορία σε άλλο κράτος – μέλος, με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας των εν λόγω επιχειρήσεων.

Από ελληνικής πλευράς, επιλέχθηκε για τη διασυνοριακή μίσθωση, μεταξύ των διαθέσιμων δυνατοτήτων της οδηγίας, η ρύθμιση που θα επέφερε τη μικρότερη αναστάτωση στην αγορά των υπηρεσιών μεταφορών, με πρόβλεψη για δυνατότητα αναθεώρησης.

Πιο αναλυτικά, με τα σχετικά Άρθρα του Νομοσχεδίου:

2ον. Στο δεύτερο μέρος του Σχεδίου Νόμου ενσωματώνουμε στην Εθνική Νομοθεσία την Οδηγία 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Ιουλίου 2021, περί μέτρων εξορθολογισμού για την προώθηση της υλοποίησης του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), μέσω της δημιουργίας τεχνολογικά προηγμένων διαλειτουργικών δικτύων.

Σκοπός της Οδηγίας είναι η κατά προτεραιότητα υλοποίηση συγκεκριμένων έργων μεταφορικής υποδομής του κεντρικού Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, μέσω της εποπτείας, οργάνωσης και επιτάχυνσης διαδικασιών αδειοδότησης που απαιτούνται και προηγούνται της υλοποίησης των έργων.

Επισημαίνεται ότι η ολοκλήρωση του ΔΕΔ-Μ, έως το 2030, αποτελεί εθνική υποχρέωση.

Πιο αναλυτικά, με τα σχετικά Άρθρα του Νομοσχεδίου:

Μεταξύ άλλων, απαιτείται η υποβολή, από τον φορέα προώθησης του έργου στην εντεταλμένη αρχή, σχετικού φακέλου, με το οριζόμενο περιεχόμενο [αποδεικτικό κατάθεσης φακέλου της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο, τρόπος και πηγή χρηματοδότησης της υλοποίησης του έργου κ.λπ.], για την αξιολόγηση ωριμότητας του έργου.

3ον. Στο τρίτο μέρος του Σχεδίου Νόμου, δρομολογούνται ρυθμίσεις που εναρμονίζουν, αποτελεσματικά, την καλύτερη εκτέλεση κομβικών συγκοινωνιακών έργων υποδομής με την επιβεβλημένη διαχείριση της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης που, προσωρινά, θα επιφέρουν αυτά.

Επίσης, εξορθολογίζεται και απεμπλέκεται από γραφειοκρατικά εμπόδια ο καθορισμός των γεωγραφικών περιοχών και των δικτύων των τακτικών υπεραστικών και αστικών γραμμών δημοσίων οδικών μεταφορών, στο πλαίσιο ενός πιο λειτουργικού δικτύου μεταφορών, προς όφελος πρωτίστως των πολιτών που το εμπιστεύονται για τις μετακινήσεις τους.

Πιο αναλυτικά, με τα σχετικά Άρθρα του Νομοσχεδίου:

4ον. Ενισχύεται η ασφάλεια των περιφερειακών αερολιμένων της χώρας

Για την αντιμετώπιση της υποστελέχωσής τους και των σχετικών ζητημάτων που ανακύπτουν, οι Κεντρικές Υπηρεσίες της ΥΠΑ, που έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια στην διάθεση προσωπικού, εντάσσονται στους ως εν δυνάμει τροφοδότες μετακινούμενων υπαλλήλων.

Έτσι, έως την οριστική επίλυση του προβλήματος, καθίσταται εφικτή η κάλυψη των σχετικών κενών στα περιφερειακά αεροδρόμια αρμοδιότητας της ΥΠΑ, που δέχονται μεγάλο όγκο επισκεπτών κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, για την εξυπηρέτηση των αερολιμένων.

Συμπερασματικά, με το υπό ψήφιση Νομοσχέδιο, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενσωματώνει Κοινοτικές Οδηγίες, επιλύει ζητήματα αρμοδιοτήτων μεταξύ Κεντρικής Διοίκησης, Περιφερειών και Δήμων, και διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία των περιφερειακών αερολιμένων, αρμοδιότητας της ΥΠΑ.

Για αυτούς τους λόγους, σας καλώ να στηρίξετε το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου».

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων