Στα χέρια της Εφορίας κρίσιμα στοιχεία για τα POS

Τα POS αποκαλύπτονται μέσα από τη διαδικασία απογραφής στο ειδικό μητρώο που δημιουργήθηκε. Αυτόματη επικαιροποίηση στοιχείων ανά δεκαήμερο. Ολες οι κρίσιμες απαντήσεις.

Δημοσιεύθηκε: 27 Σεπτεμβρίου 2023 - 07:40

Load more

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το στενό μαρκάρισμα της ΑΑΔΕ στα POS της αγοράς, «ντόπια» και αλλοδαπής προέλευσης, με χιλιάδες εγγραφές να έχουν γίνει ήδη στο Μητρώο.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως έως χθες το βράδυ, οι εγγραφές ξεπερνούσαν τις 970.000, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα και καταγραφή 970.000 POS, καθώς κάθε μηχανάκι μπορεί να συνδέεται με περισσότερους από έναν Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών.

Σε κάθε περίπτωση, η ΑΑΔΕ έχει αρχίσει να αποκτά εικόνα των POS που λειτουργούν στην αγορά και σύντομα θα έχει την πλήρη χαρτογράφησή τους. Μέχρι τώρα, κανένας δεν γνωρίζει πόσα POS δέχονται πληρωμές στην Ελλάδα, ούτε βέβαια υπάρχει η ταύτισή τους με τραπεζικούς λογαριασμούς εντός κι εκτός Ελλάδας. Με το project Μητρώο POS, επιχειρείται να μπει τάξη σε ένα τοπίο απολύτως ομιχλώδες.

Η πρόβλεψη της ΑΑΔΕ να βάλει στο παιχνίδι πρώτα τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών που εκκαθαρίζουν συναλλαγές οι οποίες εξοφλούνται με τη χρήση καρτών πληρωμής και στη συνέχεια τους εγκαταστάτες -διαχειριστές τερματικών μηχανημάτων, αφήνοντας στις επιχειρήσεις-χρήστες POS μόνο το «προνόμιο» της επιβεβαίωσης της ορθότητας των δηλωθέντων στοιχείων, προσθέτει πόντους στην πληρότητα του Μητρώου.

Όπως προκύπτει μάλιστα με σαφήνεια, από τις διευκρινίσεις της ΑΑΔΕ, πρόκειται για μία αέναη διαδικασία καθώς τα στοιχεία θα επικαιροποιούνται με αυτοματοποιημένο τρόπο ανά δεκαήμερο, κλείνοντας τα πιθανά παραθυράκια διαφυγής για όσους ήλπιζαν πως θα μπορούσαν να κρατήσουν το POS τους κρυφό.

Όλα τα POS θα βρίσκονται πλέον στις οθόνες των ελεγκτών της ΑΑΔΕ, κάνοντας τις διασταυρώσεις μεταξύ δηλωθέντων εσόδων και πραγματικών εισπράξεων με πλαστικό χρήμα, εύκολη δουλειά.

Τι πρέπει να γνωρίζετε μέσα από ερωτήσεις-απαντήσεις:

1. Ποιοι είναι υπόχρεοι υποβολής στοιχείων των ενεργών POS ανά δεκαήμερο;

Τα ενεργά POS των επιχειρήσεων θα πρέπει να δηλώνονται, μέσω διεπαφής (API), ανά δεκαήμερο:

2. Είναι υποχρεωμένες οι επιχειρήσεις να δηλώνουν τα ενεργά POS που έχουν στην κατοχή τους;

Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS (Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών), υποχρεούνται να υποβάλλουν Δήλωση Μέσων Πληρωμών για το σύνολο των μέσων που διαθέτουν, αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που:

Χρόνος δήλωσης από πλευράς Χρηστών Υπηρεσιών Πληρωμών, εφόσον υποχρεούνται σύμφωνα με τα προηγούμενα:

3. Κάθε πότε λαμβάνει χώρα η διαβίβαση των στοιχείων από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers), Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs) και Επιχειρήσεις (Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών);

Η διαβίβαση των στοιχείων από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), λαμβάνει χώρα:

  1. Έως και την 15η ημέρα εκάστου μήνα με χρονικό διάστημα αναφοράς την 1η έως και την 10η ημέρα του ιδίου μήνα.
  2. Έως και την 25η ημέρα εκάστου μήνα με χρονικό διάστημα αναφοράς την 11η έως και την 20ή ημέρα του ιδίου μήνα.
  3. Έως και την 5η ημέρα του επόμενου μήνα, με χρονικό διάστημα αναφοράς την 21η έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.

4. Πώς αποκτούν πρόσβαση οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) ημεδαπής στο παραγωγικό περιβάλλον αποστολής δεδομένων (API);

Οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) ημεδαπής θα πρέπει αρχικά να αποκτήσουν Ειδικούς Κωδικούς πρόσβασης. Κάνοντας χρήση των κωδικών TAXISnet που κάποιος διαθέτει μπορεί να συνδεθεί στην εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών. Εν συνεχεία στην ενότητα «Διαθέσιμες Υπηρεσίες» επιλέγει την εφαρμογή με όνομα «Δηλώσεις Μέσων Πληρωμών».

5. Πώς αποκτούν πρόσβαση οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) αλλοδαπής στο παραγωγικό περιβάλλον αποστολής δεδομένων (API);

Οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) αλλοδαπής, προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στο παραγωγικό περιβάλλον αποστολής δεδομένων (API), αποστέλλουν αίτημα στο posregistry.support@aade.gr με τίτλο "Αίτημα πρόσβασης στο API Μητρώου Μέσων Πληρωμών" στο οποίο θα πρέπει υποχρεωτικά να συμπεριλάβουν τα παρακάτω στοιχεία: Χώρα, Επωνυμία, ΑΦΜ, Ρόλος (Acquirer, NSP ή και τα δυο), Στοιχεία Επικοινωνίας (email, τηλέφωνο).

Στη συνέχεια η ΑΑΔΕ αποστέλλει στον αιτούντα - στο e-mail που έχει δηλώσει κατά το αίτημά του - tokenUsername και tokenPassword.

6. Υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης σε δοκιμαστικό περιβάλλον (test) του API της ΑΑΔΕ, ώστε να γίνονται validate τα αρχεία CSV;

Διατίθεται δοκιμαστικό περιβάλλον swagger στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ. Δυνατότητα πρόσβασης στο δοκιμαστικό περιβάλλον του API της ΑΑΔΕ, ώστε να κάνουν validate τα προς υποβολή αρχεία CSV, μπορούν να έχουν οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs). Για πληροφορίες όσον αφορά στη διενέργεια των δοκιμαστικών υποβολών και την παροχή πρόσβασης, μπορείτε να απευθύνεστε στο posregistry.support@aade.gr

7. Ποιοι είναι οι τύποι, το μέγεθος και οι πιθανές τιμές των ζητούμενων πεδίων;

Πληροφορίες αναφορικά με τους τύπους των πεδίων και τις πιθανές τιμές τους, για ACQuirers και NSPs, μπορείτε να βρείτε στην εξής διαδρομή στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ: Αρχική σελίδα // Επιχειρήσεις // Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών. Όσον αφορά στο μέγεθος των αλφαριθμητικών πεδίων δεν έχει τεθεί κάποιος περιορισμός σε επίπεδο υποβολής αρχείου οπότε και δεν αποτελεί αιτία απόρριψης του αρχείου. Παρόλα αυτά για αρκετά πεδία ισχύουν κανόνες που εμμέσως προσδιορίζουν το αποδεκτό μέγεθος (π.χ. αλγόριθμος ΑΦΜ) οι οποίοι εφόσον δεν πληρούνται, το αρχείο απορρίπτεται.

8. Υπάρχει διαθέσιμη λίστα με όλους τους πιθανούς κωδικούς λάθους που μπορεί να επιστρέψει το API και την επεξήγηση αυτών;

Η συνολική λίστα των συχνότερων error & warning codes συμπεριλαμβάνεται στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ και συγκεκριμένα στο αρχείο “Οδηγίες χρήσης API Μητρώου Μέσων Πληρωμών” το οποίο συνεχώς θα επικαιροποιείται. Σε κάθε περίπτωση, δε θα εμφανίζεται μόνον ο κωδικός του αντίστοιχου error/warning. Κατά την ανεπιτυχή υποβολή αρχείου, οι εκάστοτε κωδικοί θα συνοδεύονται από το αντίστοιχο επεξηγηματικό κείμενο.

9. Σε περίπτωση υποβολής αρχείου που περιέχει και λανθασμένα στοιχεία, η ΑΑΔΕ λαμβάνει μέρος του αρχείου ή γίνεται συνολική απόρριψή του;

Κατά την πρώτη φάση (validation αρχείου υποβολής), θα απορρίπτεται ολόκληρο το αρχείο και θα εμφανίζονται άμεσα (σύγχρονα) τα σχετικά μηνύματα λάθους. Σε επιτυχή ολοκλήρωση της αποστολής αρχείου, ο χρήστης λαμβάνει απάντηση στην οποία αναγράφεται το μέγεθος του αρχείου και ο αριθμός των εγγραφών.

Σε δεύτερη φάση, κατά την ενημέρωση της ΒΔ του Μητρώου Μέσων Πληρωμών, και εφόσον δεν «ανέβει» σωστά ολόκληρο το αρχείο, η λειτουργία προβλέπει να ενημερώνεται σχετικά ο χρήστης για το πόσες εγγραφές έγιναν αποδεκτές και πόσες (και ποιες) απορρίφθηκαν.

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε στο posregistry.support@aade.gr, σημειώνοντας το ονοματεπώνυμο, το σταθερό ή/και το κινητό τηλέφωνο.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων