Σταϊκούρας: 1.300 νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Ο υπ. Μεταφορών μίλησε για την αναβάθμιση στόλου στην 4ετία. Υπενθύμισε την ανάγκη συμμόρφωσης στην Κοινοτική Οδηγία που επιβάλλει το 33%/47% των νέων αστικών λεωφορείων να είναι «καθαρά» έως το 2025/2030, αντίστοιχα. Η σύμβαση και το χρονοδιάγραμμα.

Δημοσιεύθηκε: 4 Σεπτεμβρίου 2023 - 19:06

Load more

Την αναβάθμιση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών, ανακοίνωσε στη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας μαζί με την Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, συνοδευόμενοι από τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά.

Κατά την συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, ο κ. Σταϊκούρας παρουσίασε την σύμβαση για την προμήθεια διακοσίων πενήντα (250) ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων, σύγχρονης τεχνολογίας, σύμφωνα με το ΤΜΗΜΑ 5 διενεργηθέντος ηλεκτρονικού διαγωνισμού (υπ’ αρ. 6/2021 διακήρυξη) και το χρονοδιάγραμμα για την αναβάθμιση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών με 1.300 νέα λεωφορεία, στο τέλος της τετραετίας.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ανέλυσε το χρονοδιάγραμμα ενίσχυσης του στόλου των συγκοινωνιακών φορέων, με βάση το οποίο έως το τέλος Απριλίου 2024 αναμένεται η άφιξη 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, εκ των οποίων τα 140 θα αξιοποιηθούν στην Αθήνα και τα 110 στη Θεσσαλονίκη.

Πρόκειται για το αρχικό σκέλος του πρώτου διαγωνισμού που αφορά, αθροιστικά, 650 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, το σύνολο των οποίων προβλέπεται να έχουν παραδοθεί σε κυκλοφορία έως τα μέσα του 2025.

Ενώ, άμεσα δρομολογείται και ο δεύτερος διαγωνισμός, με αντικείμενο επιπλέον 650 οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, καθώς ήδη προγραμματίστηκε η έναρξη σύνταξης Διακήρυξης, με εκτίμηση να ολοκληρωθεί η παράδοση και αυτών των οχημάτων στο τέλος της τετραετίας.

Ο κ. Σταϊκούρας εξέθεσε αρχικά τα σημερινά δεδομένα που αποδεικνύουν ότι οι συγκοινωνιακοί φορείς στις δύο πόλεις διαθέτουν έναν γηρασμένο στόλο με μέση ηλικία οχημάτων τα 18,8 έτη, έναντι του μέσου όρου ηλικίας μεταξύ των συνόλου των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που ανέρχεται σε 12,7 έτη. Παράλληλα, επεσήμανε την άμεση επίπτωση της παλαιότητας του στόλου στην υψηλή συχνότητα των βλαβών και τον προσωρινό χαρακτήρα των λύσεων με συμβάσεις leasing και οικεία ΚΤΕΛ για την κάλυψη του συγκοινωνιακού έργου.

Στοιχειοθετώντας την επιχειρηματολογία για την απόφαση προμήθειας νέων οχημάτων, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε, επιπλέον, την ανάγκη συμμόρφωσης στην Κοινοτική Οδηγία που επιβάλλει το 33%/47% των νέων αστικών λεωφορείων να είναι «καθαρά» έως το 2025/2030, αντίστοιχα.

Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε κατά τη δευτερολογία τις προσπάθειες που καταβάλλονται προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα συγκοινωνιακά προβλήματα που θα προκύψουν από την εκκίνηση των έργων του Flyover της Θεσσαλονίκης, ενώ τέλος, προανήγγειλε τη δημιουργία δύο Μητροπολιτικών Φορέων για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Από την πλευρά της η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου επεσήμανε, ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί τμήμα της στρατηγικής που ακολουθεί η Κυβέρνηση για τη δημιουργία νέας κουλτούρας στον χώρο των Μεταφορών. Τόνισε μάλιστα πως οι κατευθύνσεις αυτές περιλαμβάνονται στο κυβερνητικό πρόγραμμα, αλλά και στον σχεδιασμό που αναπτύσσεται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όσον αφορά στη σύμβαση, η Υφυπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι προβλέπονται:

Με αυτή τη σύμβαση προμήθειας των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη σηματοδοτείται η έναρξη της προμήθειας συνολικά 1.300 νέων οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, υλοποιώντας μια ακόμα δέσμευση της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, υπογράμμισε η κ. Αλεξοπούλου, ενέργεια που συνιστά μια βαθιά φιλολαϊκή πολιτική, η οποία ωφελεί άμεσα εκατομμύρια πολίτες.

* Δείτε όλη την παρουσίαση για την «Αναβάθμιση Στόλου Αστικών Λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη», στη στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων