Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση τιμών στα ξενοδοχεία σε σχέση με το 2019 καταγράφει η Ελλάδα, συγκριτικά με τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία. Συγκεκριμένα, οι τιμές στα ελληνικά ξενοδοχεία 5 αστέρων σημειώνουν το φετινό καλοκαίρι αύξηση σε ποσοστό 123% συγκριτικά με το τελευταίο έτος πριν από την πανδημία, με το κόστος διανυκτέρευσης να διαμορφώνεται στα 348 ευρώ.
Βέβαια, παρά την αύξηση, οι τιμές στα ελληνικά 5άστερα παραμένουν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με εκείνα στη Γαλλία και την Ιταλία, όπου το αντίστοιχο κόστος ανέρχεται σε 447 ευρώ και 431 ευρώ και η αύξηση τιμών κυμαίνεται στο 23,8% και στο 18,4% αντίστοιχα. Χαμηλότερο είναι το κόστος διανυκτέρευσης στα 5άστερα της Ισπανίας, όπου διαμορφώνεται σε 307 ευρώ και η ποσοστιαία διαφορά κλείνει στο 25,3%, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης τουριστικών δεδομένων Mabrian Technologies.
Τη μεγαλύτερη αύξηση σημειώνει η Ελλάδα και σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχεία 4 αστέρων, με το κόστος διανυκτέρευσης να είναι το υψηλότερο σε σχέση με τις υπόλοιπες τρεις εξεταζόμενες μεσογειακές χώρες.
Συγκεκριμένα, οι τιμές στα ελληνικά 4άστερα, με αύξηση 67,2% σε σχέση με το 2019, διαμορφώνονται στα 199 ευρώ. Ακολουθεί η Ιταλία με τη δεύτερη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στο 11,5% και κόστος διανυκτέρευσης 174 ευρώ και έπεται η Ισπανία με αύξηση 7,4% και τιμή διανυκτέρευσης 145 ευρώ. Τη μικρότερη ποσοστιαία θετική μεταβολή κατέγραψε η Γαλλία, στο συν 7,2% συγκριτικά με το 2019, με το κόστος να ανέρχεται σε 193 ευρώ, λίγο χαμηλότερα από το αντίστοιχο κόστος των ελληνικών ξενοδοχείων.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα και σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχεία 3 αστέρων, με την Ελλάδα και καταγράφει και πάλι τη μεγαλύτερη αύξηση σε ποσοστό 25,5% και την υψηλότερη τιμή που διαμορφώνεται στα 123 ευρώ. Σε λίγο χαμηλότερα επίπεδα, στα 122 ευρώ, ανέρχεται το κόστος διαμονής στα ξενοδοχεία της Ιταλίας, όπου σημειώνεται άνοδος 19,6%, και ακολουθεί η Γαλλία, η οποία καταγράφει οριακή πτώση 1,6% σε επίπεδο μεταβολής, με τη διανυκτέρευση να διαμορφώνεται σε αντίστοιχα επίπεδα με εκείνα της Ελλάδας, στοιχίζοντας 120 ευρώ.
Η αύξηση των τιμών στα ελληνικά ξενοδοχεία αποδίδεται, κατά τη Mabrian, στο άνοιγμα πολλών ξενοδοχείων 5 αστέρων τα τελευταία χρόνια, στρατηγική που έχει προσελκύσει διαφορετικού τύπου ταξιδιώτες στη χώρα. Πάντως, παρά την αύξηση των τιμών, η Ελλάδα παραμένει ο προορισμός με τις καλύτερες προσφορές από πλευράς ξενοδοχείων. Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τις επιλογές σε επίπεδο προσφοράς ξενοδοχείων, η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή της ικανοποίησης των ξένων τουριστών, με τη Γαλλία να κατατάσσεται τελευταία. Η Ιταλία και η Ισπανία καταλαμβάνουν τη δεύτερη και την τρίτη θέση αντίστοιχα και βαθμολογούνται από τους ταξιδιώτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με παρόμοια επίπεδα ικανοποίησης.
Ως προς την αεροπορική συνδεσιμότητα, και οι τέσσερις χώρες αύξησαν τις προσφερόμενες θέσεις για το καλοκαίρι του 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η Γαλλία και η Ιταλία έχουν αυξήσει τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων σε διεθνείς πτήσεις κατά 14,2% και 13,3%, ενώ μείωσαν τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων σε πτήσεις εσωτερικού σε ποσοστό 3% και 4,2% αντίστοιχα.
Η Ισπανία και η Ελλάδα, από την άλλη, αύξησαν τις προσφερόμενες θέσεις τόσο στο διεθνές όσο και στο εσωτερικό δίκτυο. Συγκεκριμένα, η Ισπανία αύξησε κατά 8,6% τις διαθέσιμες θέσεις σε διεθνείς πτήσεις και κατά 4,2% σε πτήσεις εσωτερικού. Αντίστοιχα, η Ελλάδα αύξησε τη διαθεσιμότητα των αεροπορικών θέσεων σε διεθνείς πτήσεις σε ποσοστό 3,8% και τις θέσεις εσωτερικού σε ποσοστό 5,5%, πάντα σε σχέση με το 2022.
Όπως διαπιστώνει η Mabrian, και οι τέσσερις αυτοί μεσογειακοί προορισμοί ποντάρουν φέτος στην προσέλκυση ταξιδιωτών από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Γι’ αυτό, άλλωστε, Γαλλία, Ιταλία, Ελλάδα και Ισπανία έχουν ενισχύσει τη συνδεσιμότητά τους με την άλλη άκρη του Ατλαντικού.
Η Γαλλία και η Ιταλία έχουν αυξήσει τις προσφερόμενες θέσεις τους κατά 36% και 45% αντίστοιχα, τη στιγμή που η χωρητικότητα των απευθείας δρομολογίων μεταξύ ΗΠΑ-Ισπανίας και ΗΠΑ-Ελλάδας έχει αυξηθεί κατά περίπου 20%. Μάλιστα, όπως αναφέρεται, παρά το γεγονός ότι οι ΗΠΑ δεν συγκαταλέγονται στις δέκα πρώτες αγορές ταξιδιωτών για τους συγκεκριμένους προορισμούς, παρατηρείται σημαντική αύξηση της ζήτησης.