Ισχυρό αποδείχθηκε το ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό της νέας 25ετούς παραχώρησης για τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού, παρά την απουσία δύο εκ των αρχικών σχημάτων που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον (GRUPPO FININC - INC SpA και τo σχήμα VAUBAN - DIF - EGIS).
Σε ό,τι αφορά την αυστραλιανή First Sentier, πληροφορίες αναφέρουν πως παρά το γεγονός του ότι δεν εμφανίστηκε στον διαγωνισμό από κοινού με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, διατηρεί το ενδιαφέρον της και σκοπεύει να αποκτήσει μερίδιο συμμετοχής, εάν ο ελληνικός όμιλος αναδειχθεί ανάδοχος.
Σε κάθε περίπτωση, ο κύβος ερρίφθη και οι υπηρεσίες του ΤΑΙΠΕΔ θα ξεκινήσουν άμεσα τον έλεγχο των νομιμοποητικών εγγράφων, διαδικασία που θα διαρκέσει εβδομάδες. Η αποσφράγιση των προσφορών όσων πληρούν τους όρους του διαγωνισμού τοποθετείται στα μέσα Σεπτεμβρίου, χωρίς ωστόσο δεδομένη ημερομηνία.
Μετά την αποσφράγιση υπενθυμίζεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα ζητήσει βελτιωμένες προσφορές απ' όσους διαγωνιζόμενους κατέθεσαν οικονομικές προσφορές με απόκλιση έως και 5% από την υψηλότερη προσφορά.
Αναλυτικότερα και σε ό,τι αφορά τους έξι διεκδικητές αυτοί είναι οι:
1. ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
2. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
3. Ένωση προσώπων «VINCI HIGHWAYS S.A.S. - VINCI CONCESSIONS S.A.S. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. - MOBILITY PARTNER S.A.S.»
4.Ένωση προσώπων «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. - ΑΒΑΞ Α.Ε. - MERIDIAM»
5.Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΙΝΤΡΑΚΑΤ - BRISA - AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.» και «RUBICONE BIDCO S.A.»
6.Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L.» και «FINCOP INFRASTRUCTURE LTD».
Σημειώνεται ότι οι έξι μονομάχοι έχουν βρει χρηματοδότηση από τις εγχώριες συστημικές τράπεζες. Η Macquarie έχει συμφωνήσει σχήμα χρηματοδότησης με την Alpha Βank, ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα σχήματα έχουν πρωτόκολλα χρηματοδότησης με τις Eurobank-Εθνική Τράπεζα. Η Intrakat είναι κοντά σε deal με την Πειραιώς, η οποία σημειώνει ότι δίνει staple finance σε όλους τους διεκδικητές της Αττικής Οδού με τους ίδιους όρους, έως 1 δισ. ευρώ και χρηματοδότηση του 80% του τιμήματος.