Μία φορά τον χρόνο και με τον τρόπο που θα αναδειχθεί από τη δημόσια διαβούλευση αναμένεται να ικανοποιηθεί από την ΕΕΤΤ ένα πάγιο και διαχρονικό αίτημα της αγοράς για αναπροσαρμογές στα τιμολόγια των τηλεπικοινωνιών ανάλογα με τον δείκτη τιμών καταναλωτή.
Πριν από λίγο, η Επιτροπή πήρε τη σχετική απόφαση να θέσει το θέμα σε διαβούλευση, με στόχο να έχει ολοκληρωθεί όλη η διαδικασία μέσα στο 2023 και να ξεκινήσει η ισχύς του μέτρου.
Στόχος της Επιτροπής είναι να τρέξει με γρήγορους ρυθμούς τη σχετική διαδικασία, με τη δημόσια διαβούλευση να έχει χρονική διάρκεια 30 ημερών, όπου θα κληθούν να καταθέσουν τις απόψεις τους οι καταναλωτές μέσω και των θεσμοθετημένων οργάνων εκπροσώπησής τους αλλά και οι πάροχοι.
Όπως τονίζει υψηλόβαθμο στέλεχος της ΕΕΤΤ, η τιμαριθμική προσαρμογή στα τιμολόγια των τηλεπικοινωνιών ισχύει σε όλο τον κόσμο, ωστόσο στην Ελλάδα δεν υπήρξε σχετική νομοθεσία που να επιτρέπει κάτι τέτοιο.
Από τη διαβούλευση θα προκύψει ο χρόνος που θα επιβάλλεται η αναπροσαρμογή αλλά και αν θα υπάρχει «ταβάνι» , δηλαδή το ποσοστό που θα μπορεί να επιβληθεί.
Το αίτημα των παρόχων από τα μέσα του 2022 αφορά τη δυνατότητα αναπροσαρμογής των τιμολογίων με βάση τον πληθωρισμό ή τουλάχιστον η αναπροσαρμογή να καλύψει ένα μέρος αυτής της πληθωριστικής πίεσης. Οι πάροχοι επικαλούνται τα αυξημένα κόστη ενέργειας, τις αναπροσαρμογές των τιμών των υλικών για τα δίκτυά τους, την αύξηση των μισθών.
Ωστόσο δεν αποτελεί πρόθεση της ΕΕΤΤ, την όποια πληθωριστική πίεση να επιβαρύνεται ο καταναλωτής, αλλά ένα μέρος της να το χρεώνεται και ο πάροχος της υπηρεσίας.
Για τα συμβόλαια που έχουν υπογραφεί πριν τεθεί σε ισχύ ο νέος μηχανισμός τιμαριθμικής αναπροσαρμογής της ΕΕΤΤ, σύμφωνα με πληροφορίες, θα δίνεται η δυνατότητα αποχώρησης των πελατών χωρίς επιβάρυνση.