Αραβικό ενδιαφέρον για τα 300 εκατ. του έργου ανάπλασης της ΔΕΘ

Με μοντέλο ΣΔΙΤ και προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ θα προχωρήσει το έργο. Θα μετέχουν δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια, ενώ θα αναληφθεί και δανεισμός. Ανακοινώσεις τον Σεπτέμβριο.

Δημοσιεύθηκε: 26 Μαΐου 2023 - 07:34

Load more

Με την εκτίμηση ότι θα υπάρξει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον αναμένεται η οριστικοποίηση του χρηματοδοτικού μοντέλου για το νέο εκθεσιακό κέντρο στη Θεσσαλονίκη, ο προϋπολογισμός του οποίου αγγίζει τα 300 εκατ. ευρώ.

Ήδη ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει επενδυτές από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ωστόσο, αυτό αναμένεται να εκδηλωθεί μετά την επιλογή του χρηματοδοτικού σχήματος, με τον πρόεδρο του Εθνικού Εκθεσιακού Φορέα Τάσου Τζήκα να εκτιμά ότι θα είναι ιδιαίτερα αυξημένο και θα μετατρέψει τη Θεσσαλονίκη σε πανευρωπαϊκό εκθεσιακό κέντρο. Ο επενδυτής θα αναλάβει τη χρήση του ξενοδοχείου καθώς και του υπόγειου πάρκινγκ για 35 χρόνια με σύμβαση παραχώρησης.

Η γενική εικόνα είναι ότι το project της ανάπλασης «ConFEx Park» θα υλοποιηθεί με τη σύμπραξη δημόσιων και ιδιωτικών κεφαλαίων (ΣΔΙΤ). Δηλαδή από δημόσιους πόρους θα καταβληθεί ένα σημαντικό μέρος των κεφαλαίων ενώ τα υπόλοιπα θα αντληθούν από ιδιωτικές επενδύσεις με το δέλεαρ της εκμετάλλευσης ενός επιχειρηματικού - εμπορικού κέντρου, της ξενοδοχειακής μονάδας και του υπόγειου πάρκινγκ.

Το project του νέου εκθεσιακού κέντρου έχει ξεκινήσει να σχεδιάζεται από το 2011, με το αρχικό σχέδιο να προβλέπει τη μεταφορά του στη Σίνδο. Ωστόσο μετά από μελέτες αποφασίστηκε ότι αν το έργο γινόταν στη θέση που είναι και σήμερα, θα ήταν πιο βιώσιμη λύση για την έκθεση και θα προσέδιδε μεγαλύτερες ωφέλειες για την πόλη ενώ παράλληλα πάνω από το 50% των 165 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων θα δοθεί προς χρήση στην πόλη.

Το έργο περιλαμβάνει την κατεδάφιση όλων των κτιρίων που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στην οδό Αγγελάκη προκειμένου το νέο κέντρο να είναι ανοικτό στο κοινό. Παράλληλα θα κατεδαφιστούν τα 37 κτίρια που υπάρχουν σήμερα ως εκθεσιακοί χώροι, αλλά και το Βελλίδειο.

Στο νέο κτίσμα έχουν σχεδιαστεί υπόγεια πάρκινγκ για την εξυπηρέτηση 2.000 ΙΧ ενώ το νέο κέντρο θα εξυπηρετείται και με δύο συνολικά στάσεις του μετρό της Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα θα περιλαμβάνει ξενοδοχείο τεσσάρων ή πέντε αστέρων και τέσσερα εκθεσιακά περίπτερα. Όπως είπε ο κ. Τζίκας, αυτή τη στιγμή στην έκθεση υπάρχουν 37 κτίρια με ωφέλιμο χώρο 35 με 40 χιλ. τετραγωνικά, ενώ στο νέο εκθεσιακό κέντρο θα κατασκευαστούν 60.000 τετραγωνικά απόλυτα λειτουργικός χώρος.

Ο κ. Τζήκας απαντώντας σε σχετική ερώτηση ανέφερε ότι το έργο δεν μπήκε στο Ταμείο Ανάκαμψης καθώς δεν είχαν ολοκληρωθεί οι μελέτες.

Μετά την οριστικοποίηση του χρηματοδοτικού μοντέλου από τον κύριο μέτοχο του οργανισμού, που είναι η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών & Περιουσίας Α.Ε. (ΕΕΣΥΠ), το λεγόμενο Υπερταμείο, το σχέδιο θα περάσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού. Ο σχετικός φάκελος έχει ήδη πάει στο υπουργείο Ανάπτυξης και μόλις εγκριθεί, θα πάει στην ΕΕ.

Όπως αποκάλυψε ο κ. Τζήκας, μέχρι τέλος του 2024 θα έχει προκηρυχθεί το έργο ενώ μέσα στο 2025 θα γίνουν κατεδαφίσεις. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί τα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια, με τον χώρο της έκθεσης να λειτουργεί ταυτόχρονα. Το 2026 θα γίνουν τα εγκαίνια του πρώτου περιπτέρου, που θα είναι έκτασης 22.000 τ.μ., καθώς τότε θα κλείνουν 100 χρόνια από την έναρξη του θεσμού της έκθεσης.

Καταλήγοντας ο κ. Τζήκας ανέφερε ότι το 2022 η ΔΕΘ επέστρεψε στην κερδοφορία παρά το γεγονός ότι η κανονική λειτουργία ξεκίνησε από τον Σεπτέμβριο.

Τι προβλέπει η ανάπλαση

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η νέα ΔΕΘ δεν θα έχει καμία σχέση με την παλιά. Όπως αναφέρθηκε, από τα 165 στρέμματα που θα είναι η έκταση του νέου εκθεσιακού χώρου, τα 90 στρέμματα θα παραχωρηθούν στην πόλη, εκ των οποίων τα 77 στρέμματα θα χρησιμοποιηθούν για να δημιουργηθούν χώροι πρασίνου ενώ 13 στρέμματα θα δοθούν περιμετρικά της Έκθεσης κυρίως για τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων.

Ο νέος εκθεσιακός φορέας θα διαθέτει 4 περίπτερα, τα οποία μαζί με το Συνεδριακό Κέντρο θα είναι συνολικής δόμησης 47.000 τ.μ. Τα νέα κτίρια θα είναι βιοκλιματικά σχεδιασμένα καθώς η κατανάλωση ενέργειας θα είναι μειωμένη κατά 70% και του νερού κατά 50%, σε σχέση με σήμερα, ενώ θα συνδέονται με υπέργειους διαδρόμους.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων