Καθυστέρηση όσον αφορά το οικονομικό κλείσιμο της Εγνατίας Οδού, της mega σύμβασης παραχώρησης των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Egis, διαπιστώνει και πάλι η ενδιάμεση έκθεση εποπτείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, χωρίς ωστόσο περαιτέρω σχόλια και «επισημάνσεις», δείχνοντας κατανόηση και ανοχή στο γεγονός του ότι χρειάζεται κυβερνητική απόφαση (δια νόμου) για τη στάθμιση των διοδίων. Τόσο η Ε.Ε. όσο κι εγχώρια αγορά τοποθετούν το οικονομικό κλείσιμο της παραχώρησης στο τέλος του 2023.
Πέραν της παραπάνω επισήμανσης, η έκθεση της Ε.Ε. αναγνωρίζει τις προσπάθειες του Υπερταμείου για τη χαρτογράφηση των ακινήτων της θυγατρικής ΕΤΑΔ, η οποία έχει νέα διοίκηση αλλά και μελέτες πιλοτικής αποτίμησης των ακινήτων εκμετάλλευσης του Δημοσίου, χωρίς ωστόσο σαφή ορίζοντα χρηματοοικονομικού αποτελέσματος.
Αποτιμά δε θετικά τις πρωτοβουλίες για την αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ αλλά και των ΕΛΤΑ, εταιρειών που ελέγχονται από το Υπερταμείο, και συμπεριλαμβάνει σαφώς στην πρόοδο των αποκρατικοποιήσεων τις εξελίξεις για τη διαχείριση λιμένων και μαρινών.
Ακολουθώντας το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων αλλά εξαιρώντας από την αξιολόγηση τον Λιμένα Αλεξανδρούπολης (ο οποίος τέθηκε εκτός διαγωνιστικής διαδικασίας πέρυσι και αναμένεται να ενισχυθεί με δημόσιες επενδύσεις), η Ε.Ε. σημειώνει την πρόοδο για την ιδιωτικοποίηση του 67% του Λιμένα Ηγουμενίτσας (εκτίμηση για οικονομικό κλείσιμο στο τρίτο τρίμηνο του 2023), αλλά και τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης για τους Λιμένες Ηρακλείου και Βόλου (ορίζοντας ολοκλήρωσης α’ τρίμηνο 2024).
Στα παραπάνω προστίθενται με αδρές γραμμές ο διαγωνισμός για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού (ως αναθέτων το ΤΑΙΠΕΔ τοποθέτησε τη β’ φάση του διαγωνισμού για τον Ιούλιο), καθώς και για την περαιτέρω αξιοποίηση του ΔΑΑ.