Το πάρτι των σούπερ μάρκετ στο ηλεκτρονικό εμπόριο φθάνει στο τέλος του. Η εποχή των παχέων αγελάδων, τότε που οι πωλήσεις σε αξία και όγκο στο ηλεκτρονικό κανάλι του παραδοσιακού λιανεμπορίου τροφίμων κατέγραφαν πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, έχει περάσει ανεπιστρεπτί.
Η αύξηση του τζίρου των Online Super Market το διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου 2023, κατά 10% στα 76 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ -στη μέτρηση δεν περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt- είναι πλασματική.
Γιατί αυτή η ανάπτυξη προέρχεται αποκλειστικά και μόνο από τον πληθωρισμό και τις ανατιμήσεις. Ο όγκος πωλήσεις μειώθηκε το ίδιο διάστημα 10% και η μέση αξία του κάθε προϊόντος αυξήθηκε κατά 10%. (πηγή: Convert Group).
Ακόμη και η αύξηση των παραγγελιών κατά 9%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 έχει πολλές αναγνώσεις. Οι καταναλωτές κάνουν περισσότερες παραγγελίες -όχι αγορές- αφενός διότι προσπαθούν να ελέγξουν τον λογαριασμό και αφετέρου οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ επιβαρύνονται με πρόσθετο κόστος διανομής.
Σύμφωνα με την έρευνα Convert Group, οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών ήταν: +33% σε προϊόντα για κατοικίδια, +19% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +13% σε ποτά και αναψυκτικά, +11% σε είδη αρτοποιίας, +10% σε βρεφικά είδη, +8% σε φρέσκα τρόφιμα, +8% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +6% σε προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς, ενώ τα λοιπά είδη αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών κατά 8%.
Η Δευτέρα εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 17% των συνολικών παραγγελιών γίνονται τη συγκεκριμένη ημέρα. Σε παρόμοια τάση κινείται πλέον και η Παρασκευή, με το ποσοστό των συνολικών παραγγελιών να ανέρχεται αντίστοιχα σε ποσοστό περίπου 17%.
Στην τρίμηνη έκθεσή της η Convert Group κάνει και ειδική αναφορά στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων, αφού ήταν η κατηγορία με τη μεγαλύτερη συμμετοχή στην αξιακή ανάπτυξη για το 2022, με την αύξηση των σχετικών προϊόντων να ανέρχεται στο 8%. Αντίστοιχα, η τοποθέτηση συσκευασμένων προϊόντων στα καλάθια των καταναλωτών κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.