Ολο το πόρισμα της Επιτροπής για το δυστύχημα των Τεμπών

Δεν ασχολείται με καταλογισμό ή και επιμερισμό ευθυνών, κάτι που αποτελεί αρμοδιότητα των δικαστικών αρχών. Στοχεύει να αναδείξει τις παθογένειες. Τι λένε κυβερνητικές πηγές.

Δημοσιεύθηκε: 20 Απριλίου 2023 - 13:49

Τελ. Ενημ.: 20 Απριλίου 2023 - 14:17

Load more

Στη δημοσιότητα δόθηκε από το Υπουργείο Υποδομών το Πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που συστάθηκε για τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα με πυρκαγιά, που έλαβε χώρα στις 28-02-2023 στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών.

Οπως επισημαίνεται, το πόρισμα δεν ασχολείται με καταλογισμό ή και επιμερισμό ευθυνών, αρμοδιότητα που σύμφωνα με το Σύνταγμα και το νόμο ανήκει μόνο στις αρμόδιες δικαστικές αρχές.

Μέσω της συλλογής στοιχείων από τους κρίσιμους -κατά την άποψη της Επιτροπής- φορείς και στελέχη αυτών και την αξιολόγησή τους με βάση τους κανόνες της λογικής και της επιστήμης, με το Πόρισμα γίνεται προσπάθεια, σε πρώτο στάδιο, να περιγραφεί αναλυτικά το ισχύον σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας των τρένων ειδικά στο τμήμα της γραμμής από τον Παλαιοφάρσαλο έως τη Λάρισα και από τη Λάρισα έως τους Ν. Πόρους, σε δεύτερο στάδιο να καταγραφεί αναλυτικά το δυστύχημα, σε τρίτο στάδιο να διερευνηθούν και να αναδειχθούν τα συστημικά προβλήματα, οι παθογένειες και οι δυσλειτουργίες που οδήγησαν στο δυστύχημα των Τεμπών και, σε τέταρτο στάδιο, να προταθεί μια δέσμη άμεσων, βραχυπρόθεσμων και μεσομακροπρόθεσμων λύσεων στα θέματα της ασφαλούς και εύρυθμης λειτουργίας των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα.

Με αφορμή τη δημοσιοποίηση του πορίσματος, κυβερνητικές πηγές υποστηρίζουν ότι πρόκειται για πόρισμα πραγματικής καταγραφής και όχι πόρισμα συγκάλυψης. Από αυτό προκύπτει ότι σταθμάρχης και μηχανοδηγοί δεν τήρησαν τους κανονισμούς.

Σε κάθε περίπτωση, λένε οι ίδιες πηγές, το πόρισμα αναλύει, δεν δικάζει, καθώς ο καταλογισμός ευθυνών θα γίνει από τη δικαιοσύνη.

Οι δυσλειτουργίες

Στο πόρισμα, μεταξύ άλλων, καταγράφεται ότι διαπιστώθηκαν οι παρακάτω δυσλειτουργίες κατά την ημέρα του δυστυχήματος:

Ο μοιραίος σταθμάρχης

Επιπρόσθετα, στο πόρισμα επισημαίνεται ότι δεν θα έπρεπε να έχει αναλάβει εργασία ο μοιραίος σταθμάρχης καθώς «το Τριμελές Όργανο αξιολόγησης της αίτησης μετάταξης όφειλε να την απορρίψει λόγω έλλειψης του πρόσθετου απαιτούμενου προσόντος, δηλαδή της μη υπέρβασης του 48ου έτους ηλικίας και να μην παράσχει τη σύμφωνη γνώμη του».

* Το πόρισμα της επιτροπής για το δυστύχημα των Τεμπών στη στήλη Συνοδευτικό Υλικό

ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων