Η απάντηση ΥΠΟΙΚ στο σχέδιο ΣΥΡΙΖΑ για κόκκινα δάνεια-πρώτη κατοικία

Οι δήθεν λύσεις είναι ανεδαφικές και το δήθεν σχέδιο άλλο ένα προεκλογικό πυροτέχνημα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, υποστηρίζει. Η αντίδραση ΣΥΡΙΖΑ.

Δημοσιεύθηκε: 5 Απριλίου 2023 - 13:04

Τελ. Ενημ.: 5 Απριλίου 2023 - 21:41

Load more

Ο ΣΥΡΙΖΑ παρουσίασε τις προτάσεις του για την αντιμετώπιση του κρίσιμου ζητήματος του ιδιωτικού χρέους, υπό τον πηχυαίο τίτλο, «Υπάρχει λύση - Έχουμε το σχέδιο», σχολιάζει το υπουργείο Οικονομικών.

Προτάσεις οι οποίες, σύμφωνα με την ανακοίνωσή του, αποδεικνύουν πως οι δήθεν λύσεις είναι ανεδαφικές και το δήθεν σχέδιο, άλλο ένα προεκλογικό πυροτέχνημα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, η οποία κατρακυλάει για ακόμη μία φορά στον λαϊκισμό και δεν διστάζει να εργαλειοποιήσει τις αγωνίες και τις ελπίδες πολλών χιλιάδων πολιτών για ψηφοθηρικούς λόγους.

Οι ανακοινώσεις του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξη Τσίπρα και του επιτελείου του αποτελούν εμπαιγμό για την κοινωνία, καθώς περιλαμβάνουν:

1. Μια διφορούμενη υποχρεωτικότητα συμμετοχής των πιστωτών στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού.

Από τη μία, το σχέδιο επιβάλλει υποχρεωτικότητα συμμετοχής των πιστωτών στην πρόταση ρύθμισης οφειλών και από την άλλη, προσφυγή στο δικαστήριο, αν δεν ισχύσει η (υποτίθεται θεσπισμένη) υποχρεωτικότητα.

Η πρόταση αυτή, πέραν του ότι αντιφάσκει, είναι πέρα για πέρα έωλη και αβάσιμη καθώς αγνοεί παντελώς τους ευρωπαϊκούς κανόνες, που θέτουν και το πλαίσιο μέσα στο οποίο μπορούν να κινηθούν τα κράτη-μέλη για την προληπτική αναδιάρθρωση. Η Ελλάδα, ως κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και ως εκ τούτου δεσμευόμενη από τις υποχρεώσεις που θέτουν οι ευρωπαϊκές οδηγίες, ακολουθεί -ως όφειλε- τις δεσμεύσεις που τίθενται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

2. Την επαναφορά πρακτικών του «Νόμου Κατσέλη» (Νόμος 3869/2010), με την πρόβλεψη για προσφυγή στο δικαστήριο σε περίπτωση μη λήψης πρότασης ρύθμισης από τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών, με υποτίθεται σύντομη διαδικασία.

Ένας νόμος ο οποίος, για πολλά έτη, καταστρατήγησε την κουλτούρα πληρωμών στη χώρα μας. Ένας νόμος που αποτέλεσε το καταφύγιο στρατηγικών κακοπληρωτών. Ένας νόμος που μετέθετε το πρόβλημα, καθώς η έκδοση της δικαστικής απόφασης καθυστερούσε σημαντικά και, εντέλει, μετά από πολλά χρόνια αναμονής για την εκδίκαση, τα δικαστήρια απέρριπταν μεγάλο ποσοστό των υποθέσεων, με αποτέλεσμα οι δανειολήπτες να βρίσκονται αντιμέτωποι με υπέρογκες αρρύθμιστες οφειλές, επιβαρυμένες και με τόκους υπερημερίας.

3. Την παροχή δύο εναλλακτικών προτάσεων μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού, εκ των οποίων η μία θα προβλέπει συντομότερη διάρκεια αποπληρωμής (άρα, μεγαλύτερη δόση) και σημαντικό «κούρεμα».

Με δεδομένο ότι το «πορτοφόλι» του ιδιώτη είναι ένα και πρέπει να μοιραστεί μεταξύ των υποχρεώσεών του, αυτή η πρόταση για μεγαλύτερη δόση ευνοεί μόνο στρατηγικούς κακοπληρωτές, που ενώ έχουν οικονομική δυνατότητα, δεν αποπληρώνουν τις οφειλές τους. Αυτούς θέλει να ανταμείψει ο ΣΥΡΙΖΑ, προσφέροντας μεγαλύτερο «κούρεμα».

4. Την αποπληρωμή της αξίας της κατοικίας σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (από 10 έως 35 χρόνια) και με μηνιαία δόση που να μην υπερβαίνει τα 3/10 του εισοδήματος.

Δεν γνωρίζουμε τον μαθηματικό τύπο υπολογισμού αυτής της δόσης, αλλά μάλλον η Αξιωματική Αντιπολίτευση γνωρίζει τη μαγική φόρμουλα εφαρμογής. Επίσης, η πρόταση για επιδότηση της μηνιαίας δόσης της ρύθμισης οφειλών από το κράτος σε ποσοστό 50% έχει σημαντικό δημοσιονομικό κόστος.

5. Την καθολική αναστολή πλειστηριασμών με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου έως την εφαρμογή του νέου προγράμματος.

Πέρα από την προφανή αντίφαση -καθώς η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν εκείνη η οποία κατήργησε την προστασία της πρώτης κατοικίας και έλαβε σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών για τη διεξαγωγή πλειστηριασμών-, η πρόταση αυτή οδηγεί, αναπόφευκτα, στο να μην παραμείνει ούτε ένας συνεπής δανειολήπτης στη χώρα, στη μόνιμη και απόλυτη καταστροφή της κουλτούρας πληρωμών που χτίστηκε με δυσκολίες και στον απόλυτο εμπαιγμό των συνεπών δανειοληπτών. Επιπλέον, οδηγεί στο να μη δοθεί ούτε ένα νέο δάνειο, καθότι απαξιώνει εντελώς την έννοια της εξασφάλισης, η οποία είναι προϋπόθεση για τη χορήγηση νέου δανείου.

6. Την αναφορά σε «νομοθετική ρύθμιση» των δανείων σε ελβετικό φράγκο, χωρίς όμως να εξηγείται τι είναι αυτό που ο ΣΥΡΙΖΑ υπόσχεται να ρυθμίσει.

Και είναι λογική η αόριστη αυτή αναφορά άνευ ουσιαστικού αντικειμένου, καθώς η Αξιωματική Αντιπολίτευση γνωρίζει καλά ότι τόσο η Ευρωπαϊκή Οδηγία για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο όσο και οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί από τα Ελληνικά δικαστήρια δεν επιτρέπουν τη θέσπιση ρυθμίσεων με αναδρομική ισχύ.

7. Την αναφορά στη φορολόγηση των εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων.

Να θυμίσουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, με νομοθετική πρωτοβουλία του, θέσπισε φορολογικές απαλλαγές στις εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων -μέσω του Νόμου 4354/2015. (Συγκεκριμένα, μέσω του άρθρου 3Α, το οποίο προστέθηκε με νεότερη τροποποίηση το έτος 2016).

8. Την αναβάθμιση των Κέντρων Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.

Η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους έχει ήδη αναπτύξει σύστημα εξ αποστάσεως ραντεβού μέσω της υπηρεσίας myEGDIXlive, με σημαντική επισκεψιμότητα και ποσοστό ικανοποίησης άνω του 97%, προσφέροντας έτσι υψηλού επιπέδου ψηφιακή εξυπηρέτηση στους πολίτες.

Βεβαίως, όλες οι παραπάνω ουτοπικές εξαγγελίες, παραπλανητικές υποσχέσεις, αντιφάσεις και ασάφειες δεν έχουν καμία σχέση με τα έργα και τις ημέρες της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που:

Απέναντι στις ανεδαφικές εξαγγελίες, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει αποδείξει, διαχρονικά, ότι αντιμετωπίζει με αίσθημα ευθύνης, ορθολογισμού, αξιοπιστίας και κοινωνικής ευαισθησίας το ζήτημα του ιδιωτικού χρέους. Συγκεκριμένα:

Παράλληλα, διευρύνουμε κατά 30% τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια για την ένταξη των ευάλωτων ενήμερων δανειοληπτών στο πρόγραμμα επιδότησης της δόσης στεγαστικών δανείων του Ελληνικού τραπεζικού συστήματος.

Συνεπώς, σε πλήρη αντιδιαστολή με τα κούφια λόγια και τις ψεύτικες υποσχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δρα με αίσθημα ευθύνης, ορθολογισμού, αξιοπιστίας και συνέπειας. Δεν εμπαίζουμε τους πολίτες, αλλά τους στηρίζουμε ουσιαστικά και με ρεαλιστικές, βιώσιμες λύσεις. Δεν κρύβουμε τα προβλήματα «κάτω από το χαλί», αλλά απαντάμε σε αυτά με αποφασιστικότητα και μεθοδικότητα. Δεν ενισχύουμε τους στρατηγικούς κακοπληρωτές αλλά αντιθέτως επιβραβεύουμε με έμπρακτο τρόπο τους συνεπείς πολίτες. Δεν επαναφέρουμε τις παθογένειες του παρελθόντος, αλλά διαμορφώνουμε τις κατάλληλες οικονομικές συνθήκες ώστε να αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά και δυναμικά το ζήτημα του ιδιωτικού χρέους.

Η αντίδραση ΣΥΡΙΖΑ στην απάντηση του ΥΠΟΚ για κόκκινα δάνεια-πρώτη καοικία

"Ο κ. Σταϊκούρας εξέδωσε μια ανακοίνωση ως εκπρόσωπος των funds. Δεν περιμέναμε τίποτα διαφορετικό", αναφέρει η Έφη Αχτσιούγλου.

"Είναι ο υπουργός της κυβέρνησης Μητσοτάκη που:

Όπως σημειώνει η κα Αχτσιόγλου: "Ο κ. Σταϊκούρας επανήλθε σήμερα με το αφήγημα των στρατηγικών κακοπληρωτών απαξιώνοντας τα εκατομμύρια των συμπολιτών που έχουν οφειλές και παράλληλα:

1. Χαρακτήρισε «αβάσιμη» την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ σε σχέση με το ενωσιακό δίκαιο. Πιάστηκε για άλλη μια φορά αδιάβαστος. Η ευρωπαϊκή οδηγία επιτρέπει σε κάθε κράτος να νομοθετήσει υποχρεωτικούς μηχανισμούς για τη ρύθμιση των οφειλών των φυσικών προσώπων. Η ΝΔ δεν ήθελε να το κάνει. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα το κάνει.

2.Εξαπέλυσε επίθεση κατά του νόμου Κατσέλη, του πλαισίου που προστάτευσε την πρώτη κατοικία των λαϊκών και μεσαίων στρωμάτων την περίοδο της χρηματοπιστωτικής κρίσης, και ταυτόχρονα προσέβαλε για ακόμη μια φορά τους δεκάδες χιλιάδες των δανειοληπτών που ρύθμισαν τις οφειλές τους και προστατεύτηκαν, καθώς το 80% των αιτήσεων υπαγωγής γίνονταν δεκτές από τα δικαστήρια. Προφανώς ο κ. Σταϊκούρας θα επιθυμούσε να μην υπήρχε ούτε τα προηγούμενα χρόνια προστασία της πρώτης κατοικίας και οι γενικευμένοι πλειστηριασμοί που γίνονται επί των ημερών του να γίνονταν εδώ και χρόνια.

3. Διέγνωσε αντιφάσεις στην υποχρεωτικότητα του μηχανισμού που θα θεσπίσει ο ΣΥΡΙΖΑ για Τράπεζες και funds. Προφάσεις εν αμαρτίαις. Υποχρεωτικότητα δεν σημαίνει απουσία δικλίδων ασφαλείας σε περίπτωση μη συμμόρφωσης του δανειστή. Η δυνατότητα προσφυγής στο δικαστήριο διασφαλίζει ακριβώς ότι σε κάθε περίπτωση θα υπάρξει βιώσιμη ρύθμιση για τον οφειλέτη, δεσμευτική για τον πιστωτή.

4. Υποστήριξε ότι με την πρώτη εναλλακτική του εξωδικαστικού μηχανισμού ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να ανταμείψει τους στρατηγικούς κακοπληρωτές. Προφανώς δεν άκουσε ή δεν γνωρίζει την έννοια των όρων, καθώς η γενική προϋπόθεση για την ένταξη σε οποιαδήποτε εναλλακτική της ρύθμισης είναι η μόνιμη και γενική αδυναμία πληρωμών ληξιπρόθεσμων οφειλών και η απουσία καταδολιευτικής ή απατηλής συμπεριφοράς, που επιβεβαιώνεται μέσα από άρση τραπεζικού και φορολογικού απορρήτου. Θα είχε όμως ενδιαφέρον, αφού τον απασχολούν τόσο οι στρατηγικοί κακοπληρωτές, να εξηγήσει πώς επιτρέπει σήμερα στους servicers και τα funds να απαιτούν από τους πολίτες εφάπαξ πληρωμές υψηλών ποσών για να μην προχωρήσουν σε πλειστηριασμούς, με αποτέλεσμα να γλυτώνουν τα ακίνητά τους κάποιοι και οι πραγματικά αδύναμοι να πετιούνται στον δρόμο.

5. Μίλησε για καταστροφή της κουλτούρας πληρωμών που τάχα θα επέλθει με την ΠΝΠ αναστολής των πλειστηριασμών, παραποιώντας ευθέως τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ για ΠΝΠ αναστολής πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας με βάση τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια που θέτει το νέο πρόγραμμα.

6. Σχολίασε δηκτικά τη φορολόγηση των εταιρειών διαχείρισης. Την ώρα που κάθε κόκκινο δάνειο που μεταβιβάστηκε με τον “Ηρακλή” και κάθε τιτλοποίηση που έγινε επί των ημερών του συνοδεύτηκε από πλήρη και καθολική φοροαπαλλαγή (κατ’ εφαρμογή του άρθρου 14 ν. 3156/2003).

7. Όσο για την ιδιαιτέρως αναβαθμισμένη πληροφόρηση και εξυπηρέτηση που έχει διασφαλίσει στους πολίτες αναφορικά με τα χρέη τους, του συστήνουμε να δοκιμάσει να την αναλύσει στους πολίτες που έχουν χάσει τον ύπνο τους από την αγωνία για την πορεία των χρεών τους και τους πλειστηριασμούς.

Είναι, δε, κάπως υποκριτικό ο υπουργός Οικονομικών που πουλάει επικοινωνιακά “μπινελίκια”, ενώ στήριξε όσο κανένας άλλος την ασυδοσία και τα υπερκέρδη Τραπεζών και funds, να κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. για “λαϊκισμό”.

Το μόνο θετικό από τη σημερινή ανακοίνωση του κ. Σταϊκούρα είναι ότι ξεκίνησε την αντιπολίτευση ενάμιση μήνα νωρίτερα απ’ ότι θα υποχρεωθεί πραγματικά να το κάνει. Βλέπει μπροστά, αυτό είναι καλό".

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων