Αναβάθμιση ΚΕΠ σε 324 δήμους με χρηματοδότηση από Ταμείο Ανάκαμψης

Το σχέδιο καλύπτει υποδομές αλλά και προμήθεια tablets. Στόχος να μετασχηματίσουν τα ΚΕΠ όχι μόνο σε πραγματικές υπηρεσίες μιας στάσης, αλλά και σε δίαυλο επικοινωνίας και συνεργασίας κράτους-πολιτών.

Δημοσιεύθηκε: 9 Μαρτίου 2023 - 08:36

Load more

Οδηγό υποβολής προτάσεων δράσεων στο πλαίσιο του Έργου «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ» από 324 δήμους της χώρας, σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0, δημοσιοποίησε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Στο πλαίσιο της πράξης με τίτλο «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ», το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σκοπεύει να ενισχύσει ελληνικούς δήμους στην προσπάθειά τους, μέσω της χρήσης σύγχρονων τεχνολογιών, την ηλεκτρονική διεκπεραίωση υποθέσεων, τη χωροταξική διάρθρωση με γνώμονα την εξυπηρέτηση των πολιτών καθώς και ομάδων ειδικών κατηγοριών, όπως ηλικιωμένοι, άτομα με ειδικές ανάγκες, πολίτες χωρίς ψηφιακές δεξιότητες, να μετασχηματίσουν τα ΚΕΠ όχι μόνο σε πραγματικές υπηρεσίες μιας στάσης, αλλά και δίαυλο επικοινωνίας και συνεργασίας του κράτους με τους πολίτες.

Ο ρόλος του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο συγκεκριμένο έργο είναι:

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα παράσχει τις ανωτέρω υπηρεσίες με την υποστήριξη τεχνικού συμβούλου.

Αντικείμενο του έργου «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ»

Οπως σημειώνεται, το παρόν έργο σχεδιάζεται η αναβάθμιση των υποδομών των ΚΕΠ σε δύο βασικά επίπεδα:

α) την ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών των ΚΕΠ μέσω αντίστοιχων εργασιών (ανακαινίσεις δαπέδων, φωτιστικών σωμάτων, εγκατάσταση επιγραφών κ.α.)

Β) την προμήθεια tablets για τη χρήση της εφαρμογής gov.gr wallet για τον έλεγχο ηλεκτρονικών εγγράφων που προσκομίζουν οι πολίτες στα ΚΕΠ και

γ) δράσεις εκσυγχρονισμού των πληροφοριακών υποδομών των ΚΕΠ που περιλαμβάνουν

 Χρηματοδότηση - Επιλέξιμοι δήμοι

Ο προϋπολογισμός των τριών δράσεων του παρόντος οδηγού ανέρχεται σε 32.968.818,00 € μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ (προϋπολογισμός με ΦΠΑ 40.881.335,04 €) και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση - NextGeneration EU, στο Πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».

Στο πλαίσιο του έργου «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ» και της παρούσας πρόσκλησης θα χρηματοδοτηθούν 324 δήμοι της χώρας. Η χρηματοδότηση των δήμων θα λάβει τη μορφή επιχορήγησης από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Υποβολή σύμφωνης γνώμης και στάδια υλοποίησης

Πρώτο Στάδιο - Υποβολή Σύμφωνης Γνώμης

Οι ενδιαφερόμενοι δήμοι καλούνται, εντός 10 ημερών από την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας πρόσκλησης, να αποστείλουν στο email dtk@mindigital.gr τη σύμφωνη γνώμη από το αρμόδιο όργανο τους (Οικονομική Επιτροπή), με την οποία θα αποδέχονται την ανάληψη της υλοποίησης της δράσης - όπως αυτή αποτυπώνεται στο Παράρτημα Ι - Επιλέξιμοι Δήμοι και Δράσεις του Έργου για κάθε έναν από αυτούς.

Θα ακολουθήσει έλεγχος από την Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ως προς τα ποσά των αποφάσεων των Οικονομικών Επιτροπών των επιλέξιμων δήμων. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας προβλέπεται η επιχορήγηση κάθε δήμου σε ποσοστό 30% επί του συνόλου του προϋπολογισμού που του αναλογεί.

Δεύτερο Στάδιο - Ενεργοποίηση διαδικασιών ανάθεσης

Οι ενδιαφερόμενοι δήμοι καλούνται εντός ενός μηνός από την ως άνω διατύπωση της σύμφωνης γνώμης τους για την εκτέλεση του έργου που τους αναλογεί να ενεργοποιήσουν τις σχετικές διαδικασίες ανάθεσης.

Ως ενεργοποίηση της διαδικασίας ανάθεσης νοείται η:

 α) αποστολή πρόσκλησης προς υποψήφιο/ους για την υποβολή προσφοράς σε περιπτώσεις που επιτρέπεται η διαδικασία της απευθείας ανάθεσης σύμφωνα με το άρθρο 118 του ν. 4412/2016 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει ή

β) η προκήρυξη διαγωνισμού σε κάθε άλλη περίπτωση.

Επίσης οι επιλέξιμοι δήμοι αναλαμβάνουν:

Τρίτο Στάδιο - Διαδικασίες Υλοποίησης Έργων

Η διάρκεια υλοποίησης των δράσεων του έργου που εκτελούνται από τους επιλέξιμους δήμους είναι οι 19 μήνες. Η παρακολούθηση και πιστοποίηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των έργων πραγματοποιείται με ευθύνη των αρμόδιων κατά περίπτωση Υπηρεσιών των επιλέξιμων δήμων.

Η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης δύναται να ζητά πληροφοριακά στοιχεία σε οποιοδήποτε στάδιο εξέλιξης του έργου, προκειμένου να διασφαλίζεται η ορθή υλοποίησή του και η ορθή χρήση των πόρων του.

Κατά την εκτέλεση του έργου, οι επιλέξιμοι δήμοι υποβάλλουν αίτημα χρηματοδότησης στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που αφορά σε δαπάνες δράσεων τους, το οποίο αίτημα συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά (π.χ. σύμβαση, τιμολόγιο, πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής).

Η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αφού ελέγξει τα δικαιολογητικά, προχωρά σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την επιχορήγηση του επιλέξιμου δήμου.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων