ΓΣΕΕ: Εναντίον τραπεζών οι περισσότερες καταγγελίες καταναλωτών το 2022

Ο τραπεζικός τομέας (αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, δεσμεύσεις χρηματικών ποσών) υπήρξε ο πιο προβληματικός για τους καταναλωτές, σύμφωνα με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ. Τα κύρια σημεία μελέτης για αθέμιτες πρακτικές.

Δημοσιεύθηκε: 20 Φεβρουαρίου 2023 - 17:10

Load more

Το 99,2% των καταγγελιών που διαχειρίστηκε μέσα στο 2022 η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, είχε έκβαση υπέρ του καταναλωτή, με τον τραπεζικό τομέα να αναδεικνύεται στον τομέα με τα περισσότερα προβλήματα.

Αυτό σημειώνεται σε ανακοίνωση της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ με την οποία δημοσιοποιούνται τα ευρήματα στατιστικής μελέτης των καταγγελιών, που διενήργησε.

Σκοπός της μελέτης, είναι να αποτυπώσει τις διαφορές που ανέκυψαν μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών.

Τα κύρια σημεία της μελέτης έχουν ως εξής:

1. Από όλες τις καταγγελίες που υπεβλήθησαν το 2022, στην ΕΕΚΕ, σε ποσοστό 99,2% οι καταγγελίες είχαν έκβαση υπέρ του καταναλωτή.

2. Από το σύνολο των καταγγελιών φαίνεται πως ο τραπεζικός τομέας (αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, δεσμεύσεις χρηματικών ποσών) υπήρξε ο πιο προβληματικός για τους καταναλωτές (26,2%) με κυρίαρχο ζήτημα τις δεσμεύσεις χρηματικών ποσών, τις παράτυπες χρεώσεις και προμήθειες αλλά και τις τηλεφωνικές οχλήσεις.

3. Οι καταγγελίες στον τομέα των τραπεζικών υπηρεσιών καταγράφουν κυρίως δεσμεύσεις χρηματικών ποσών (89,38%), οι οποίες στην πλειονότητά τους αφορούν δεσμεύσεις επιδομάτων.

4. Η ενεργειακή κρίση έφερε και τις αντίστοιχες αυξήσεις καταγγελιών στον τομέα των υπηρεσιών κοινής ωφελείας (21,7%) και κυρίως στον τομέα της ενέργειας με πληθώρα καταγγελιών για παράτυπες χρεώσεις (38,18%) όπου με τη λεγόμενη «ρήτρα αναπροσαρμογής», οι καταχρηστικές και παράνομες πρακτικές μέσω ανύπαρκτων συμβατικά χρεώσεων αυξήθηκαν, σε τέτοιο βαθμό ώστε να υπάρξει νομοθετική παρέμβαση επίλυσης του ζητήματος.

5. Στην κατηγορία ακινήτων, προκύπτει ότι και το 2022 συνεχίστηκε η αδυναμία των νοικοκυριών να ανταποκριθούν στις βασικές οικονομικές τους ανάγκες. Ως αποτέλεσμα σημειώνεται η ύπαρξη σημαντικού αριθμού διαφορών είτε εξαιτίας της αδυναμίας πληρωμής μισθωμάτων ή κοινοχρήστων, είτε δημιουργίας διαφορών μεταξύ εκμισθωτών - μισθωτών σχετικά με το μίσθωμα αλλά και την επισκευή των φθορών.

6. Οι καταγγελίες που υποβλήθηκαν το έτος 2022 για ζητήματα ασφαλιστήριων συμβολαίων αφορούσαν στο σύνολο τους παράτυπες χρεώσεις (100%). Το γεγονός αυτό επιτείνεται από το ότι στα ασφαλιστήρια συμβόλαια δεν έχουν απαλειφθεί όροι και συμφωνίες καταχρηστικού περιεχομένου, με συνέπεια την παραπλάνηση του καταναλωτή με τη συνομολόγηση ρητρών που εξασθενούν τη συμβατική του θέση.

7. Εξακολουθεί για μία ακόμα φορά να επιβαρύνει τους καταναλωτές ο κλάδος των ταχυμεταφορών αφού από το σύνολο των περιπτώσεων που διαχειρίστηκε η ΕΕΚΕ στην κατηγορία των Προϊόντων και Υπηρεσιών κατέχουν την πρώτη θέση καταγγελιών (54,55%).

8. Παραμένει υψηλό και το 2022 το ποσοστό των καταγγελιών στην κατηγορία των τηλεπικοινωνιών με το μεγαλύτερο μέρος να καλύπτει τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (59,27%) όπως για παράδειγμα μη παροχή των συμφωνημένων υπηρεσιών (χαμηλότερη ταχύτητα δικτύου κλπ.), πρόσθετες και μη ζητηθείσες υπηρεσίες κλπ. ενώ δεν ήταν λίγες και οι καταγγελίες που αφορούσαν διακοπές παροχής υπηρεσιών (14,81%).

Από τα συμπεράσματα που εξάγονται από τη στατιστική μελέτη των καταγγελιών του 2022 που διαχειρίστηκε η ΕΕΚΕ, συνάγεται ότι διατηρούνται για μία ακόμα χρονιά, σε υψηλό ποσοστό, οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές από την πλευρά των προμηθευτών.

Η αύξηση των καταγγελιών σε τομείς που μέχρι πρότινος δεν μας είχαν απασχολήσει, όπως ο τουρισμός, η εκπαίδευση, οι υπηρεσίες Υγείας κλπ. αλλά και η διατήρηση παραδοσιακών κλάδων παράτυπης συμπεριφοράς όπως οι τράπεζες, οι τηλεπικοινωνίες, οι ταχυμεταφορές κλπ., δείχνουν ότι ο καταναλωτής κινείται σε ένα περιβάλλον το οποίο κάθε άλλο από ασφαλές μπορεί να χαρακτηριστεί.

Ταυτόχρονα φαίνεται ότι διατηρείται η επαγρύπνηση και η διεκδίκηση των δικαιωμάτων από την πλευρά των καταναλωτών, πιθανότατα, λόγω της ολοένα αυξημένης οικονομικής δυσπραγίας.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων