Τη δυνατότητα στους καταναλωτές-πολίτες να ενημερώνονται για τα δικαιώματα που απορρέουν από την καταναλωτική νομοθεσία που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των αρχών αλλά κυρίως να υποβάλλουν καταγγελίες δίνει η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα kataggelies.mindev.gov.gr του υπουργείου Ανάπτυξης.
Στην πλατφόρμα εμφανίζονται επτά θεματικές, επί των οποίων μπορούν να υποβάλλουν καταγγελία οι καταναλωτές, συγκεκριμένα:
- Καταναλωτικά αγαθά,
- Υπηρεσίες,
- Τραπεζικές Υπηρεσίες,
- Ασφαλιστικές & λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες,
- Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών,
- Ρύθμιση χρεών,
- Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Η πλατφόρμα παρουσιάστηκε σε συνέντευξη Τύπου από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη, τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης κι Επενδύσεων κ. Νίκο Παπαθανάση και τον γενικό γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κ. Σωτήρη Αναγνωστόπουλο, με αφορμή και την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων τη Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου.
Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά τις εκπτώσεις, οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να καταγγείλουν μέσω της πλατφόρμας πλασματικές εκπτώσεις. Με βάση τη διάταξη που περιλαμβάνεται στον νόμο 4933/2022, ως τιμή πριν από την έκπτωση νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερου των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Στην ίδια διάταξη προβλέπεται ότι όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος 10 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Σε περίπτωση παράβασης της παραπάνω διάταξης προβλέπεται πρόστιμο που φτάνει ως και το 4% του συνολικού τζίρου της επιχείρησης.
* Δείτε όλη την παρουσίαση στη στήλη "Συνοδευτικό Υλικό"