Αισιοδοξία Β. Κικίλια για έναρξη τουριστικής σεζόν από τον Μάρτιο

Ποιους προορισμούς προτίμησαν οι Έλληνες ταξιδιώτες στο πλαίσιο του προγράμματος «Τουρισμός για όλους», που αφορά 125.000 άυλες ψηφιακές κάρτες. Η εικόνα ανά περιφέρεια. Ποιες είναι οι εκτιμήσεις για τη φετινή σεζόν.

Δημοσιεύθηκε: 10 Ιανουαρίου 2023 - 08:21

Load more

Την ισχυρή δυναμική που ανέπτυξε το 2022 θα επιχειρήσει να αξιοποιήσει και το 2023 ο ελληνικός τουρισμός, με την έναρξη της νέας θερινής σεζόν να τοποθετείται στα μέσα Μαρτίου, κατά τα πρότυπα της περσινής τουριστικής περιόδου. Με τις εκτιμήσεις για έσοδα στα επίπεδα των 18 δισ. ευρώ και τις βάσεις για επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν να έχουν τεθεί, σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια, αεροπορικές εταιρείες και tour operators ποντάρουν στις περαιτέρω δυνατότητες ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, ήδη από τις αρχές Μαρτίου αναμένεται να ξεκινήσουν οι πρώτες απευθείας πτήσεις από και προς την Ελλάδα. Στη λογική αυτή κινούνται και οι αεροπορικές εταιρείες που συνδέουν τη χώρα μας με την άλλη άκρη του Ατλαντικού. Αυτές τις ημέρες ολοκληρώνονται τα δρομολόγια της Delta Airlines που συνέδεαν την Αθήνα με τη Νέα Υόρκη, για να επανεκκινήσουν μέσα στον Μάρτιο.

Το ίδιο τέμπο ακολουθούν και οι American Airlines και United, οι οποίες θα ξεκινήσουν τις πρώτες πτήσεις τους από τον Μάρτιο, με την Emirates να συνδέει σταθερά την Ελλάδα με την άλλη άκρη του Ατλαντικού καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Στα ατού της φετινής σεζόν περιλαμβάνεται και η επαναφορά των πτήσεων της Air Transat, η οποία θα συνδέει την Ελλάδα με τον Καναδά, αρχής γενομένης από την προσεχή άνοιξη.

Μέσα στην άνοιξη, και συγκεκριμένα τον Μάρτιο, αναμένεται να ξεκινήσει και η καμπάνια του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ για την προβολή του «ελληνικού καλοκαιριού». Αυτή την περίοδο, στον «αέρα» εξακολουθούν να βρίσκονται οι καμπάνιες που έχει αναπτύξει ο ΕΟΤ για την προώθηση της Ελλάδας ως προορισμού city break και ως προορισμού χειμερινού τουρισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, μάλιστα, διαπιστώνεται μετατόπιση του ενδιαφέροντος των ξένων τουριστών από τη δυτική Ευρώπη, με την Ελλάδα να τίθεται στο επίκεντρο της ζήτησης. Στόχος, άλλωστε, του κυβερνητικού επιτελείου είναι η προσέλκυση ταξιδιωτών καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και η ανάδειξη εναλλακτικών προορισμών της χώρας τόσο για τους ξένους όσο και για τους Έλληνες ταξιδιώτες.

Στην κατεύθυνση αυτή, μέσα στην τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί μία ακόμη κλήρωση, στο πλαίσιο του προγράμματος «Τουρισμός για όλους», που αφορά 125.000 άυλες ψηφιακές κάρτες. Σκοπός του προγράμματος είναι η τόνωση του εσωτερικού τουρισμού, κυρίως τους μήνες χαμηλής ζήτησης. Μάλιστα, μέχρι στιγμής από το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχουν αναδειχθεί και ενισχυθεί σημαντικά οι εναλλακτικοί και οι μη νησιωτικοί προορισμοί.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία για το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους», για το 2022, από το καλοκαίρι έως τις 31/12, στις πρώτες θέσεις προτίμησης των Ελλήνων ταξιδιωτών βρέθηκαν η Κεντρική Μακεδονία, η Πελοπόννησος, η Αττική και η Θεσσαλία, με τη μεγαλύτερη θετική μεταβολή τους χειμερινούς μήνες να καταγράφεται στη Δυτική Ελλάδα, στη Δυτική Μακεδονία, στη Θεσσαλία και στο Βόρειο Αιγαίο.

Σε επίπεδο προορισμών ξεχώρισαν οι μεγάλες πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη), αλλά και πιο εναλλακτικοί προορισμοί, όπως το Τολό, τα Γιάννενα, η Αιδηψός, η Θάσος, τα Καλάβρυτα και η Καστοριά. Σε ό,τι αφορά την απορροφητικότητα του προγράμματος, στην πρώτη θέση βρέθηκε η Κεντρική Μακεδονία, στη δεύτερη η Πελοπόννησος, στην τρίτη η Αττική, στην τέταρτη η Θεσσαλία και την πεντάδα συμπλήρωσε η Ηπειρος.

Ως προς τους κορυφαίους προορισμούς ανά περιφέρεια, στην Κεντρική Μακεδονία ξεχώρισαν η Θεσσαλονίκη, η Αριδαία και η Χαλκιδική και στην Αττική ξεχώρισαν η Αθήνα, η Αίγινα και ο Πειραιάς. Αντίστοιχα, στην Πελοπόννησο την τιμητική τους είχαν το Τολό και το Ναύπλιο, ενώ στη Θεσσαλία ψηλά στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών βρέθηκαν ο Βόλος και η Πορταριά.

Στο Νότιο Αιγαίο ξεχώρισαν η Νάξος και η Τήνος, στη Στερεά Ελλάδα η Αιδηψός και η Αράχοβα, ενώ στην Ηπειρο την τιμητική τους είχαν τα Ιωάννινα και η Πάργα.

Στην Κρήτη το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκέντρωσαν τα Χανιά και το Ρέθυμνο. Στην Ανατολική Μακεδονία - Θράκη ξεχώρισαν η Θάσος και η Καβάλα και στο Ιόνιο η Λευκάδα και η Ζάκυνθος. Πρώτοι προορισμοί του προγράμματος στη Δυτική Ελλάδα αναδείχθηκαν τα Καλάβρυτα και η Πάτρα, στη Δυτική Μακεδονία η Καστοριά και η Φλώρινα και, τέλος, στο Βόρειο Αιγαίο η Λέσβος και η Χίος.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων