Συμβουλές ΕΦΕΤ για ασφαλείς αγορές τροφίμων στις γιορτές

Ποιες ενέργειες να αποφύγετε. Πώς θα προμηθευτείτε και πως θα συντηρήσετε κρέατα, γαλακτοκομικά, αυγά και προϊόντα ζαχαροπλαστικής.

Δημοσιεύθηκε: 20 Δεκεμβρίου 2022 - 14:27

Load more

Η εορταστική περίοδος Χριστουγέννων συνδέεται με αύξηση της ζήτησης συγκεκριμένων ειδών τροφίμων.

Ο Ε.Φ.Ε.Τ στο πλαίσιο της συνεχούς ενημέρωσης των καταναλωτών παρέχει βασικές συμβουλές για την υγιεινή και την ασφάλεια των τροφίμων και την προστασία τους από πρακτικές παραπλάνησης.

Αγορά τροφίμων στην εορταστική περίοδο:

Κατά την προμήθεια τροφίμων από τα σημεία λιανικής πώλησης (αγορές τροφίμων, υπεραγορές τροφίμων - supermarket) συνιστώνται οι εξής πρακτικές:

Η ένδειξη «κατανάλωση μέχρι/ανάλωση έως» (use by) αφορά την ασφάλεια: το τρόφιμο δεν πρέπει να καταναλωθεί μετά από αυτή την ημερομηνία, αφού ενδέχεται να μην είναι ασφαλές. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε και εδώ.

Τοποθετούμε σε διαφορετικές σακούλες τα τρόφιμα που αγοράζουμε ωμά και χρειάζονται θερμική επεξεργασία-μαγείρεμα (π.χ. κρέας, παρασκευάσματα κρέατος) από τα έτοιμα προς κατανάλωση τρόφιμα (π.χ. σαλάτες). Έτσι, αποφεύγουμε πιθανή διασταυρούμενη μικροβιακή επιμόλυνση.

Αγοράζουμε τελευταία τα προϊόντα σε ψύξη και τα κατεψυγμένα τρόφιμα ώστε να τοποθετούνται στο ψυγείο του σπιτιού μας το συντομότερο δυνατό.

Κατά την αποθήκευση στο ψυγείο τοποθετούμε τα ωμά τρόφιμα (π.χ. κρέας) στα κάτω ράφια και μέσα σε κατάλληλους περιέκτες για τρόφιμα, ενώ στα πάνω ράφια τοποθετούμε τα έτοιμα προς κατανάλωση τρόφιμα (π.χ. σαλάτες).

Αυτό αποκλείει την πιθανότητα να στάξουν υγρά (λόγω απόψυξης) από τα ωμά στα έτοιμα προς κατανάλωση τρόφιμα.

Προμήθεια κρέατος:

Προμήθεια κρέατος θηραμάτων:

Προμήθεια γαλακτοκομικών προϊόντων:

Προμήθεια και συντήρηση αυγών:

Προμήθεια προϊόντων ζαχαροπλαστικής:

Ο Ε.Φ.Ε.Τ. συνιστά στους καταναλωτές:

Τέλος, δεν ξεχνάμε:

Ανακοινώσεις για την αποφυγή της σπατάλης τροφίμων είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: https://ec.europa.eu/food/safety/food_waste_en

Αναφορές – Καταγγελίες:

Οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλουν αναφορές/καταγγελίες:

τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης πολιτών του Ε.Φ.Ε.Τ. 11717 ή

μέσω της ιστοσελίδας του Ε.Φ.Ε.Τ. ακολουθώντας το σύνδεσμο: https://www.efet.gr/index.php/el/consumers/ilektroniki-ypovoli

Ο Ε.Φ.Ε.Τ. στο πλαίσιο του ετήσιου επισήμου ελέγχου και σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές των Περιφερειών και των Περιφερειακών Ενοτήτων αναπτύσσει και την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων πρόγραμμα στοχευμένων ελέγχων με σκοπό τη διασφάλιση της ασφάλειας των τροφίμων και της προστασίας των συμφερόντων των καταναλωτών.

Ο Ε.Φ.Ε.Τ. εύχεται στους καταναλωτές καλές γιορτές, χαρούμενα Χριστούγεννα με υγεία κι ευτυχία για το νέο έτος !

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων