Πιέζει την κερδοφορία προμηθευτών η μειωμένη κατανάλωση ρεύματος

«Ο καταναλωτής δεν ξοδεύει ρεύμα, γιατί δεν έχει να πληρώσει» και αυτό κοστίζει στις εταιρείες του κλάδου. Πώς πλήττεται η κερδοφορία. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές μεγαλύτερος πονοκέφαλος.

Δημοσιεύθηκε: 14 Δεκεμβρίου 2022 - 08:48

Load more

Επιπτώσεις στην κερδοφορία των εταιρειών προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας εμφανίζεται να έχει η μειωμένη κατανάλωση ρεύματος κατά τους τελευταίους πέντε μήνες.

Η μείωση αυτή, που πιστοποιείται με επίσημα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ αλλά και του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, αποδίδεται από την αγορά κυρίως στην οικονομική στενότητα νοικοκυριών και επιχειρήσεων για την κάλυψη του υψηλού ενεργειακού κόστους. «Ο καταναλωτής δεν ξοδεύει ρεύμα, γιατί δεν έχει να πληρώσει», τόνισε εκπρόσωπος καθετοποιημένου ομίλου.

Η κάμψη στη ζήτηση ηλεκτρικού ρεύματος άρχισε από τον περασμένο Ιούλιο και συνεχίζεται ως και τον Νοέμβριο. Σύμφωνα με το μηνιαίο Δελτίο του ΑΔΜΗΕ, τον Οκτώβριο σημειώνεται μείωση της συνολικής ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας κατά 9,52% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, με τη μεγαλύτερη πτώση, στο 8,7%, να καταγράφεται στο δίκτυο διανομής, που αφορά στη χαμηλή και μέση τάση, δηλαδή, στα νοικοκυριά και στις μικρές επιχειρήσεις. Η υποχώρηση στη ζήτηση ρεύματος ξεκίνησε με ποσοστό 11,78% τον Ιούλιο, ανήλθε σε 13,17% τον Αύγουστο και περιορίστηκε σε 3,27% τον Σεπτέμβριο.

Εξάλλου, από το Δελτίο του Χρηματιστηρίου Ενέργειας για τον Νοέμβριο προκύπτει η μείωση του όγκου συναλλαγών στην Αγορά Επόμενης Ημέρας κατά τον μήνα αυτό, γεγονός που αντανακλά στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Η μείωση φθάνει στο 12% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, με τον όγκο συναλλαγών να υπολογίζεται σε 4.109 GWh, έναντι 4.649 GWh τον προτελευταίο μήνα πέρυσι.

Όλοι οι παράγοντες που μίλησαν στο Euro2day.gr συμφωνούν ότι πολύ μικρό ποσοστό της 5μηνης μειωμένης κατανάλωσης ρεύματος οφείλεται σε αλλαγή στάσης από την πλευρά των καταναλωτών, που επιλέγουν συνειδητά την εξοικονόμηση ενέργειας. Ο κύριος παράγοντας που προκαλεί τη βίαιη εξοικονόμηση είναι τα πιεσμένα οικονομικά νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Αναγκάζονται να μην κάνουν χρήση ηλεκτρικού για να περιορίσουν τις ιδιαίτερα αυξημένες δαπάνες για τους λογαριασμούς ρεύματος. Ωστόσο, σημαντικό ρόλο παίζουν, όπως επισημαίνεται, και οι κλιματικές συνθήκες. Για παράδειγμα, όπως ειπώθηκε, το καλοκαίρι δεν είχαμε καύσωνες όπως πέρυσι, ενώ ήπιες ακόμη είναι οι θερμοκρασίες, παρότι έχουμε μπει στον χειμώνα.

Από τις μειωμένες πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας, συμφωνούν οι πηγές που μίλησαν στο Euro2day.gr, επηρεάζεται το gross margin των εταιρειών, που αποβαίνει σε βάρος της κερδοφορίας τους. Το πρόβλημα, κατά μία άποψη, πλήττει ιδιαίτερα εκείνες τις εταιρείες, των οποίων η δραστηριότητα επικεντρώνεται στην πώληση ηλεκτρικής ενέργειας και δευτερευόντως όσες έχουν κι άλλα αντικείμενα. «Μόνον όσοι διαθέτουν ΑΠΕ και φυσικό αέριο μπορούν και επιβιώνουν», ειπώθηκε χαρακτηριστικά.

Ωστόσο, το θέμα αυτό, εκτιμά η αγορά, είναι διαχειρίσιμο, αν συγκριθεί με το πραγματικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλοι οι προμηθευτές, την επιδείνωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών. «Δεν θα μας πλήξει τόσο η υποχώρηση της ζήτησης, θα οδηγήσει σε μείωση των αναγκών για cash flow», ανέφερε ενδεικτικά εκπρόσωπος μεγάλου ενεργειακού ομίλου.

Σε κάθε περίπτωση, η αγορά εμφανίζεται συγκρατημένη για το τι μέλλει γενέσθαι στους επόμενους μήνες, όταν θα πυκνώσουν τα κρύα και θα χρειασθεί να γίνει χρήση ρεύματος για θέρμανση. «Δεν θα αποκατασταθεί το επίπεδο της κατανάλωσης ηλεκτρικού στα επίπεδα του περσινού χειμώνα», συμφωνούν όλοι. Και εντοπίζουν στη σχέση των επιδοτήσεων ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου το εύρος της ανάκαμψης στη ζήτηση του πρώτου. Εφόσον υπάρξει ισορροπία, επισημαίνει η αγορά, στις επιδοτήσεις της πολιτείας για το ρεύμα και το αέριο, τότε, ναι, θα υπάρξει μία μικρή αύξηση στην κατανάλωση ηλεκτρικού.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων