Σε εορταστικούς ρυθμούς κινούνται ήδη αγορά και καταναλωτές με τις εμπορικές επιχειρήσεις να προετοιμάζονται για μια γιορτινή «ανάσα» ρευστότητας και τους καταναλωτές να γίνονται κυνηγοί προσφορών καθώς οι ανατιμήσεις σε σειρά βασικών αγαθών και υπηρεσιών και το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα θα περιορίσουν σημαντικά τη χριστουγεννιάτικη δαπάνη.
Με ανοικτά τα καταστήματα σήμερα Κυριακή, προαιρετικά, από τις 11 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ κάνει πρεμιέρα το εορταστικό ωράριο και «…αγορά και καταναλωτές μπαίνουν στην εορταστική ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς» όπως σχολιάζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, Αντώνης Μακρής.
Στο μεταξύ στον χορό των εορταστικών προσφορών μπαίνουν και οι επιχειρήσεις που πουλάνε παιδικά παιχνίδια από την προσεχή Τετάρτη, μέχρι και τις 11 Ιανουαρίου 2022, με 10 κατηγορίες παιχνιδιών που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του Αη Βασίλη» ( επιτραπέζια παζλ, παιχνίδια κούκλες και άλλα αξεσουάρ, βρεφικά παιχνίδια, φιγούρες δράσης, παιχνίδια κατασκευών με τουβλάκια, αθλητικά παιχνίδια μπάλες κτλ., λούτρινα παιχνίδια, μουσικά παιχνίδια, τηλεκατευθυνόμενα και ηλεκτρικά παιχνίδια)
Σε ό,τι αφορά στο εορταστικό τραπέζι, στα σούπερ μάρκετ, το «καλάθι του νοικοκυριού» μετατρέπεται από την Τετάρτη μέχρι και τις 4 Ιανουαρίου σε «εορταστικό καλάθι» με επιπλέον επιλογές τις κατηγορίες, γαλοπούλα, μοσχάρι, τσουρέκι ή βασιλόπιτα και σοκολάτες.
«Τα μηνύματα που παίρνουμε από τους καταναλωτές μάς δείχνουν ότι περιμένουν αυτή τη περίοδο για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους» τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μακρής και συμπληρώνει: «Από την πλευρά τους οι εμπορικές επιχειρήσεις περιμένουν τους καταναλωτές με πάρα πολύ καλές τιμές στα προϊόντα και πολύ καλή εξυπηρέτηση δίνοντας μια νότα αισιοδοξίας στη γκρίζα καθημερινότητα η οποία λόγω των γεγονότων δεν είναι η καλύτερη δυνατή».
Σύμφωνα με τον ίδιο, από την εορταστική περίοδο ο εμπορικός κόσμος προσδοκά μια τονωτική ένεση ρευστότητας καθώς ο Δεκέμβριος αποτελεί παραδοσιακά έναν από τους κρισιμότερους μήνες για τα ταμεία των επιχειρήσεων με το ένα τέταρτο του ετήσιου τζίρου των καταστημάτων να επιτυγχάνεται στις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.