Αυξάνεται ο ηλεκτρικός χώρος στην Πελοπόννησο, μια περιοχή κορεσμένη, χωρίς τη δυνατότητα να «σηκώσει» παραπάνω ισχύ. Ως τα τέλη του έτους θα ηλεκτριστεί το νότιο τμήμα του Ανατολικού Διαδρόμου, δηλαδή, η 400 KV γραμμή μεταφοράς υψηλής τάσης του ΑΔΜΗΕ Μεγαλόπολη-Κόρινθος, ενώ εντός του πρώτου διμήνου του 2023 θα ακολουθήσει και η ηλέκτριση του πολύπαθου Δυτικού Διαδρόμου Μεγαλόπολη-Πάτρα-Δυτική Ελλάδα, που έχουν καταφέρει να αναστείλουν για τρία χρόνια πέντε μοναχές.
Με τα έργα αυτά η Πελοπόννησος θα έχει πλέον τη δυνατότητα να διακινεί μεγαλύτερα φορτία υψηλής τάσης, θα αξιοποιηθεί όλη η παραγόμενη ενέργεια από τη μονάδα φυσικού αερίου της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη και θα μπορεί να δέχεται και νέα έργα ΑΠΕ. Ουσιαστικά, η περιοχή θα αποκτήσει για πρώτη φορά ενισχυμένες γραμμές μεταφοράς 400 KV, από 150 KV που έχει ως τώρα, μαζί με τα παρελκόμενα έργα υποδομών.
Ο Ανατολικός Διάδρομος, έργο του ΑΔΜΗΕ, περιλαμβάνει δύο τμήματα. Το νότιο, το οποίο θα λειτουργήσει άμεσα μαζί με το νέο ΚΥΤ Κορίνθου και το βόρειο, το οποίο δημοπρατήθηκε στις αρχές Δεκεμβρίου. Η συμπληρωματική γραμμή μεταφοράς ΚΥΤ Κορίνθου-ΚΥΤ Κουμουνδούρου, με την οποία θα ολοκληρωθεί ο Ανατολικός Διάδρομος, προβλέπεται να είναι έτοιμη το 2025.
Η εξέλιξη αυτή θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική, καθώς θα επιτρέψει την ισχυρή σύνδεση του κέντρου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Μεγαλόπολης με τις περιοχές υψηλού φορτίου της Αττικής και της Πάτρας, ενισχύοντας την ευστάθεια του Νότιου Συστήματος. Αρκεί να αναφερθεί ότι εξαιτίας της απουσίας γραμμών μεταφοράς 400 KV στην Πελοπόννησο, η μονάδα φυσικού αερίου της ΔEΗ στην περιοχή δεν έδινε τη μέγιστη ισχύ της ως τώρα, καθώς τα δίκτυα δεν χωρούσαν επιπλέον φορτίο. Συν τοις άλλοις, δεν μπορούσαν να υλοποιηθούν για τον ίδιο λόγο και νέα έργα πράσινης ενέργειας.
Το νέο ΚΥΤ Κορίνθου, εξάλλου, αποκτά σημασία και για έναν ακόμη λόγο. Σχεδιάζεται από τον ΑΔΜΗΕ να αποτελέσει την αφετηρία για τη μελλοντική διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό σύστημα. Τρία νησιά, η Ρόδος, η Κως και η Κάρπαθος, θα συνδεθούν με αυτό το νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης, με το έργο, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ, να προβλέπεται να είναι έτοιμο το 2028.
Στην αποσυμφόρηση του δικτύου της Πελοποννήσου θα συμβάλει αποφασιστικά και η έναρξη λειτουργίας του Δυτικού Διαδρόμου, που ήταν έτοιμος στο συντριπτικό μέρος του από το 2020. Ωστόσο, πέντε μοναχές από το μοναστήρι των Αγίων Θεοδώρων, στα Καλάβρυτα, με πρόσχημα ότι διαταράσσεται ο ησυχαστικός χαρακτήρας της Μονής από τους πυλώνες που θα τοποθετούνταν έτσι κι αλλιώς μακρύτερα από αυτήν, κατάφεραν να μπλοκάρουν δικαστικά το έργο. Ο ΑΔΜΗΕ αποφάσισε να παρακάμψει το πρόβλημα, σχεδιάζοντας εναλλακτική όδευση 2,6 χλμ., η οποία βρίσκεται ήδη σε φάση ολοκλήρωσης.
Από τους πέντε, αρχικά, πυλώνες που απέμεναν να τοποθετηθούν για να ολοκληρωθεί το έργο, τελικά τοποθετούνται επτά στην εναλλακτική διαδρομή. Έτσι παίρνει τέλος μια διαμάχη, για να γίνει δυνατή η ηλέκτριση μίας ακόμη γραμμής μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας 400 KV διπλού κυκλώματος, που θα διασυνδέσει το ΚΥΤ Μεγαλόπολης με τα αντίστοιχα κυκλώματα στην πλευρά του Αντιρρίου. Η νέα γραμμή αποτελείται από εναέρια, υπόγεια και υποβρύχια τμήματα, καθώς και τις αναγκαίες αυτεπαγωγές αντιστάθμισης.
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι ο Δυτικός Διάδρομος είχε σχεδιαστεί το 2006, η ΑΕΠΟ υπογράφηκε το 2014 και άρχισε να κατασκευάζεται το 2018. Το 2020 είχε ολοκληρωθεί το 98% του έργου, αλλά έμεινε «στον πάγο». Τον Ιανουάριο του 2022, το ΥΠΕΝ ενέκρινε την αλλαγή όδευσης του Διαδρόμου, με τον ΑΔΜΗΕ να επιταχύνει τις εργασίες, ώστε να είναι δυνατή η ηλέκτρισή του ως τον Φεβρουάριο του 2023.