Μόλις δύο στους δέκα Έλληνες συνεχίζουν να αγοράζουν ηλεκτρικά είδη και προϊόντα τεχνολογίας, χωρίς περικοπές, λόγω της οικονομικής κρίσης. Η εγχώρια αγορά είδε σημαντικές διαφοροποιήσεις καθώς όπως φαίνεται από τις πρώτες περικοπές των Ελλήνων ήταν τα ηλεκτρικά είδη αλλά και τα προϊόντα τεχνολογίας.
Σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari:
- Ένας στους τέσσερις Έλληνες σταμάτησε εντελώς να αγοράζει ηλεκτρικά είδη και προϊόντα τεχνολογίας.
- Τέσσερις στους δέκα (ποσοστό 42%) δηλώνουν ότι μείωσαν τις αγορές τους στις δύο συγκεκριμένες κατηγορίες, ενώ σχεδόν
- ένας στους πέντε Έλληνες καταναλωτές (ποσοστό 18%) απαντά ότι η κρίση δεν έχει επηρεάσει προς το παρόν τις αγορές του σε ηλεκτρικά είδη και προϊόντα τεχνολογίας.
Από την πανελλαδική έρευνα της Focus Bari προκύπτει ότι το 67% των Ελλήνων θεωρούν ότι οι τιμές στα ηλεκτρικά και τεχνολογικά προϊόντα έχουν αυξηθεί από πολύ έως υπερβολικά.
Ειδικότερα:
- το 17% θεωρεί ότι οι τιμές έχουν αυξηθεί υπερβολικά και
- το 50% θεωρεί ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα έχουν ακριβύνει αρκετά.
Αποτέλεσμα της αύξησης των τιμών είναι το 60% να προχωρά σε περικοπές γιατί δεν έχει αρκετά έσοδα για να καλύψει τις σχετικές αγορές, ενώ το υπόλοιπο 40% κάνει οικονομίες για το μέλλον.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι μέσα σε πέντε μήνες οι αυξήσεις στις τιμές γίνονται αντιληπτές από όλο και περισσότερους πολίτες. Συγκεκριμένα τον φετινό Απρίλιο το ποσοστό των Ελλήνων που δήλωναν ότι οι τιμές των ηλεκτρικών ειδών και των προϊόντων τεχνολογίας έχουν αυξηθεί διαμορφωνόταν στο 50%, ενώ πλέον έχει ξεπεράσει το 67%.
Όσον αφορά τις περικοπές εξόδων, τον Απρίλιο το 70% των Ελλήνων δήλωνε ότι έχει κάνει περικοπές, ενώ σήμερα το ποσοστό αυτό φτάνει στο 97%.
Τέλος, τον Απρίλιο, το 49% των Ελλήνων έκανε περικοπές λόγω ανεπαρκούς εισοδήματος, ενώ πλέον το αντίστοιχο ποσοστό είναι 60%.