Ερχεται νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τα Airbnb

Τα δύο μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση και ο ρόλος των δήμων για τη ρύθμιση της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Ο σχεδιασμός για την ανάπτυξη του τουρισμού στην πρωτεύουσα.  

Δημοσιεύθηκε: 19 Οκτωβρίου 2022 - 08:23

Load more

Τη λήψη δύο μέτρων για τη ρύθμιση της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων προανήγγειλε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), στο πλαίσιο του κύκλου παρουσιάσεων της «Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό 2030» και των επιμέρους Σχεδίων Δράσης ανά περιφέρεια της χώρας. 

Ο Β. Κικίλιας τόνισε ότι τις προσεχείς ημέρες πρόκειται, με επιστολή του προς πλατφόρμες τύπου Booking και Expedia, να αιτηθεί τον διαχωρισμό της διαφήμισης των ξενοδοχείων από τα καταλύματα που διατίθενται με όρους βραχυχρόνιες μίσθωσης. «Τις επόμενες ημέρες θα στείλω επιστολές σε πλατφόρμες όπως η Booking και η Expedia και θα διαχωριστεί το κομμάτι διαφήμισης που έχει να κάνει με τα ξενοδοχεία από εκείνο που έχει να κάνει με τις βραχυχρόνιες μισθώσεις κ.λπ. Κοινώς, δεν θα υπάρχουν ξενοδοχεία χωρίς αστέρια. Δεν μπορεί εκεί που διαφημίζονται ξενοδοχεία να διαφημίζονται για παράδειγμα βραχυχρόνιες μισθώσεις. Αυτό είναι ένα κομμάτι που θα ξεκαθαριστεί», υπογράμμισε ο υπουργός Τουρισμού. 

Όπως τόνισε, στο νέο πλαίσιο που θα υιοθετηθεί για τη ρύθμιση της συγκεκριμένης αγοράς επίκειται διαχωρισμός στην αντιμετώπιση εκείνων που μισθώνουν μεμονωμένα κάποια ακίνητα και εκείνων που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, ενοικιάζοντας δεκάδες καταλύματα.

«Εχει γίνει συζήτηση με την προεδρία της κυβέρνησης σε ό,τι έχει να κάνει με τα μέτρα για τη βραχυχρόνια μίσθωση. Θα γίνει ένας διαχωρισμός. Διαχωρισμός της μέσης ελληνικής οικογένειας που μπορεί να εκμισθώνει ένα ακίνητο που έχει σε κάποια περιοχή και εκείνων που εκμισθώνουν δεκάδες τέτοιου είδους χώρους εν είδει βραχυχρόνιας μίσθωσης», είπε. Μάλιστα, επεσήμανε ότι το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο θα συνάδει με το αντίστοιχο που θα διαμορφώσει το προσεχές διάστημα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει ως μπούσουλας για τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Την ανάγκη θέσπισης ενός ρυθμιστικού πλαισίου για την αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων ανέδειξε και ο Γιάννης Ρέτσος, πρόεδρος του ΣΕΤΕ, επισημαίνοντας ότι η βραχυχρόνια μίσθωση αναγνωρίζεται ως κομμάτι του τουριστικού προϊόντος, καθώς «ο διεθνής ταξιδιώτης το θέλει και το αγοράζει σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς». Ωστόσο, τόνισε ότι «πέραν της μεμονωμένης δραστηριότητας υπάρχει και ένα γκρίζο θεσμικό πλαίσιο που πρέπει να αλλάξει, καθώς επιτρέπει σε άτομα, οντότητες και επιχειρηματικούς ομίλους υπό τον μανδύα της βραχυχρόνιας μίσθωσης να ασκούν δραστηριότητα πλήρως ανταγωνιστική προς τα ξενοδοχεία ή τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς την εισφοροδιαφυγή». 

Υπογράμμισε, δε, ότι μία από τις προτάσεις που έχει καταθέσει ο ΣΕΤΕ στην κυβέρνηση προβλέπει τη συμβολή των δήμων στη ρύθμιση της εν λόγω δραστηριότητας κατά τα πρότυπα άλλων μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων. «Θεωρούμε πάρα πολύ σημαντική και την εμπλοκή του δήμου. Είναι απαραίτητο να δοθεί η δυνατότητα στον εκάστοτε δήμαρχο να μπορεί να βάλει όρια στην άσκηση αυτής της δραστηριότητας. Το έχουμε δει αυτό να λειτουργεί σε πάρα πολλές πόλεις του εξωτερικού, σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, με οργανωμένα μητρώα, οι οποίες έχουν ξεχωρίσει τις γειτονιές τους και ξέρουν ανά πάσα στιγμή πόσα διαμερίσματα επιτρέπεται να μπαίνουν σε αυτή την πλατφόρμα μίσθωσης και πώς μπαίνει αυτός που περιμένει στην ουρά όταν βγαίνει κάποιος ο οποίος ήταν ήδη εγγεγραμμένος στην πλατφόρμα. Αυτό είναι αναγκαίο, γιατί η Αθήνα αυτή τη στιγμή είναι σε μια περίοδο πολύ ισχυρής ανάπτυξης. Είναι πάρα πολύ σημαντικό όλα να γίνονται με διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού και με διασφάλιση κοινού πεδίου δράσης για όλους», είπε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ.

Αναφερόμενος στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης τόνισε, από την πλευρά του, ότι «όπως σε όλη την Ευρώπη, έτσι και στην Ελλάδα έφτασε επιτέλους η στιγμή να αποκτήσουμε σοβαρό ρυθμιστικό πλαίσιο. Και όπως σε όλη την Ευρώπη, έτσι και στην Ελλάδα, η τοπική αυτοδιοίκηση είναι εκείνη που αναλαμβάνει το βάρος, την πολιτική ευθύνη. Πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε έξυπνα και πρακτικά. Υπάρχουν περιοχές στην Αθήνα που έχουν ξεπεράσει κατά πολύ το όριο του κορεσμού και υπάρχουν περιοχές που θα ήθελαν την ανάπτυξη τη συγκεκριμένης δραστηριότητας, θα την είχαν ανάγκη. Υπάρχει το διαμέρισμα που μπορεί να νοικιάσει ο οποιοσδήποτε και να αξιοποιήσει και υπάρχει και η επένδυση που ένα ολόκληρο κτίριο μετατρέπεται στην πραγματικότητα σε ξενοδοχείο μέσω του Airbnb».

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος ζήτησε παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το κομμάτι της παραπλανητικής διαφήμισης των βραχυχρόνιων μισθώσεων.

Στόχος η ανάδειξη της Αθήνας

Οι δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης και προώθησης του τουρισμού στην Αθήνα και στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας (αθηναϊκή Ριβιέρα, νησιά του Αργοσαρωνικού κ.ά.) βρέθηκαν, την ίδια στιγμή, στο επίκεντρο του σχεδίου δράσης που παρουσίασαν ο Ηλίας Κικίλιας, γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ και ο Αρης Ικκος, επιστημονικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ. Με βάση το εν λόγω σχέδιο, ο στόχος για την περιφέρεια Αττικής με ορίζοντα το 2030 τοποθετείται στα 7,7 εκατ. αφίξεις (από 5,9 εκατ. που εκτιμάται ότι θα ανέλθουν το 2023), 46 εκατ. διανυκτερεύσεις (από 34 εκατ. το 2023) και 4 δισ. έσοδα (από 2,6 δισ. το 2023).

Στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, αφού επανέλαβε ότι τα έσοδα του 2022 θα φτάσουν ή θα υπερβούν τις εισπράξεις του 2019, τόνισε ότι «ένα σημαντικό κεφάλαιο στη στρατηγική προώθησης του ελληνικού τουρισμού αποτελεί και η ενίσχυση της δυναμικής του προορισμού της Αθήνας στις διεθνείς αγορές. Στο πλαίσιο αυτό, η περαιτέρω ανάδειξη της πρωτεύουσας ως προορισμού, με συντονισμένες ενέργειες προβολής, παραμένει βασική προτεραιότητα. Ιδιαίτερη συμβολή σε αυτή την προσπάθεια είχε -και θα συνεχίσει να έχει- το ThisIsAthensandPartners, η μεγαλύτερη σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, στην οποία συμμετέχουμε από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας της». 

Ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης επεσήμανε ότι η στρατηγική ανάπτυξης του τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής είναι ευθυγραμμισμένη με τους στόχους της μελέτης του ΣΕΤΕ για τον Τουρισμό 2030, ως προς τη μετάβαση στην αειφορία, την κυκλική οικονομία και την Πράσινη Συμφωνία. Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Αθηναίων επεσήμανε ότι «επενδύουμε στην εξωστρέφεια της Αθήνας, στις σημαντικότερες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και εκθέσεις θεματικού τουρισμού, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο συνεργασίες και σημαντικές διοργανώσεις για την Αθήνα. Είναι ενδεικτικό ότι μέσα σε 4 μήνες, από τον Σεπτέμβριο μέχρι και το τέλος του χρόνου, η Αθήνα θα έχει λάβει μέρος σε οχτώ διεθνείς διοργανώσεις». 

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα υπογράμμισε ότι «η Αθήνα τα τελευταία 10 χρόνια έχει κάνει άλματα, σε επίπεδο προϊόντος η πόλη έχει εξελιχθεί πολύ. Η συνθετότητα όμως και το βάθος του προϊόντος που μπορεί να διαμορφώσει, σε συνδυασμό με το ότι είναι μία μεγάλη μητρόπολη, βάζουν τον πήχη πολύ ψηλά και μας αναγκάζουν όλους, ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, να είμαστε σε εγρήγορση». 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων