Γιατί... αγκομαχά το «Αλλάζω Συσκευή», πού ποντάρει η αγορά

Παρά το μεγάλο αρχικό ενδιαφέρον, οι πωλήσεις δεν εξελίσσονται με την αναμενόμενη ταχύτητα. Πού εντοπίζεται το πρόβλημα. Ποιες προσδοκίες δημιουργεί η αύξηση των δικαιούχων. Βελτιώνει μερίδια στα κλιματιστικά η Κωτσόβολος. Διψήφιο μερίδιο θέλει η Public.

Δημοσιεύθηκε: 14 Σεπτεμβρίου 2022 - 07:57

Load more

Με νωχελικούς ρυθμούς τρέχει το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω, αλλάζω συσκευή», λόγω... ανέχειας πολλών δικαιούχων, αν και η ενίσχυσή του με νέο κονδύλι 140 εκατ. ευρώ συνεπάγεται την κάλυψη περίπου 420.000 δικαιούχων συνολικά, καλλιεργώντας προσδοκίες για σταδιακή τόνωση της ζήτησης, δεδομένου ότι ανοίγει ο δρόμος για συμμετοχή επιλαχόντων με υψηλότερα εισοδήματα.

Στο πρόγραμμα, που προβλέπεται να μοχλεύσει με βάση και το νέο κονδύλι πάνω από 500-600 εκατ. ευρώ συνολικά, σήμερα έχουν εξαργυρωθεί λίγο περισσότερα από τα μισά από τα vouchers (επιταγές) που εκδόθηκαν. Παρά την αυξημένη κίνηση που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες ενόψει της Παρασκευής (16/9), που λήγει η προθεσμία για αγορές συσκευών, η ταχύτητα απορρόφησης των διαθέσιμων πόρων είναι χαμηλή.

Αυτό επιβεβαιώνει μιλώντας στο Euro2day.gr και o Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος - Dixons South East Europe, περιγράφοντας την κίνηση στην αγορά κατά την α' φάση του προγράμματος για αγορά κλιματιστικών, ψυγείων και καταψυκτών.

Εκτιμά ότι όσο εισέρχονται στο πρόγραμμα δικαιούχοι από υψηλότερες εισοδηματικές κλίμακες, με δυνατότητες για χρηματοδότηση αγορών καλύτερων προϊόντων, η ταχύτητα απορρόφησης των πόρων θα βελτιώνεται.

Πάντως, η αγορά διαθέτει προϊόντα για όλα τα προφίλ πελατών, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, που εξηγεί ότι υπήρξε χρόνος προετοιμασίας εν αναμονή της προκήρυξης των κριτηρίων. «Είχαμε εμπορεύματα στις αποθήκες μας και περιμέναμε πότε θα έρθει ώρα να τα πουλήσουμε», σημειώνει χαρακτηριστικά. Ενόψει της ενίσχυσης του προγράμματος με νέα κονδύλια, θα απαιτηθούν νέες παραγγελίες αλλά υπάρχει χρόνος και διαθεσιμότητα στους κατασκευαστές.

Πού βάζουν τον πήχη οι μεγάλοι retailers

Ως προς τις επιδόσεις στις επίμαχες κατηγορίες, η Κωτσόβολος, με ηγετική θέση στην αγορά, κινείται εντός των στόχων της. Κρατάει τα μερίδιά της βελτιώνοντας τη θέση της στην κατηγορία κλιματισμού, παρά την κατώτερη των προσδοκιών καλοκαιρινή περίοδο. Όπως εξηγεί ο κ. Βασιλάκος, ενόψει του προγράμματος είχε υποχωρήσει η ζήτηση στην αγορά σε κλιματιστικά και ψυγεία, ενώ στη συνέχεια οι ενδιαφερόμενοι καταναλωτές τελούσαν εν αναμονή της ανάρτησης των δικαιούχων.

Εκτιμά ότι στο προσεχές διάστημα η ζήτηση θα βελτιωθεί στις λευκές συσκευές και στα είδη κλιματισμού. Σε άλλες κατηγορίες, παραμένουν οι πιέσεις σε τηλεόραση και μικροσυσκευές κουζίνας στα περσινά επίπεδα και λίγο υψηλότερα διαμορφώνεται η ζήτηση για κινητά τηλέφωνα, ενώ αυτή την περίοδο ευνοείται η κατηγορία laptop και tablet αφού εξαργυρώνονται ακόμη vouchers του προγράμματος «Ψηφιακή μέριμνα».

Εν τω μεταξύ, ενόψει της ενίσχυσης του προγράμματος επιδοτήσεων για αντικατάσταση ενεργοβόρων ηλεκτρικών συσκευών, ενισχύονται οι προσδοκίες στο σύνολο της αγοράς, με τους μεγάλους παίκτες όπως Πλαίσιο, Public αλλά και μικρότερες αλυσίδες καθώς και εταιρείες εξοπλισμού σπιτιού και DIY να ανεβάζουν τον πήχη.

Ενδεικτικά, η Public, που αυτό το διάστημα εστιάζει το ενδιαφέρον της και στην αγορά σχολικών ειδών απολαμβάνοντας διψήφιο ποσοστό αύξησης πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι, έχει θέσει στόχο διψήφιο μερίδιο στην πίτα του προγράμματος «Ανακυκλώνω, αλλάζω συσκευή». Πηγές στην εταιρεία αναφέρουν στο Euro2day.gr ότι η κίνηση στα καταστήματα της αλυσίδας επιβεβαιώνει ότι το πρόγραμμα έχει ανταπόκριση, εξού και η επέκτασή του.

Εξηγούν ότι η αλυσίδα προσφέρει επιλογές για όλους τους καταναλωτές, διαθέτοντας και πιο προσιτές μάρκες. «Υπάρχουν για όλα τα βαλάντια προϊόντα, κλιματιστικά από 349 ευρώ (δηλαδή ο καταναλωτής πληρώνει 175 ευρώ) ή ψυγεία από 450 ευρώ (με συμμετοχή από 225 ευρώ)», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Η εξέλιξη του προγράμματος

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το κοινό του προγράμματος «Ανακυκλώνω, αλλάζω συσκευή» είναι νοικοκυριά πολύ χαμηλού εισοδήματος, με την 1η κατηγορία, που ωφελείται με επιδότηση 50% να αφορά εισοδήματα από 5.000 ευρώ και κάτω ενώ η 2η, που ωφελείται με 45%, αφορά εισοδήματα μέχρι 10.000.

Το καλοκαίρι αποδείχθηκε νεκρός χρόνος για το συγκεκριμένο target group, που τα φέρνει δύσκολα βόλτα σε περιβάλλον ακρίβειας και αβεβαιότητας. Ενόψει δε του δύσκολου χειμώνα, πολλοί, αν και έχουν κατοχυρώσει συμμετοχή στο πρόγραμμα, κάνουν δεύτερες σκέψεις.

Αρκετοί επίσης δεν διαθέτουν το υπολειπόμενο 50% της αξίας μιας συσκευής και προσβλέπουν σε παράταση της προθεσμίας για να εξοικονομήσουν τα ποσά. Είναι επίσης ενδεικτικό ότι πάνω από 45.000 δικαιούχοι δεν είχαν κατεβάσει μέχρι χθες το voucher που έλαβαν με sms.

Ωστόσο το πρόγραμμα θα ενισχυθεί με επιπλέον 140 εκατ. ευρώ και αναμένεται η επέκταση του οδηγού του για να εκδοθούν νέα vouchers για επιλαχόντες. Ταυτόχρονα, με την αξία των vouchers (αξίας από 135 έως 710 ευρώ) που δεν εξαργυρώνεται στα καταστήματα και επαναπιστώνεται στο πρόγραμμα δημιουργείται χώρος για νέους επιλαχόντες, ανεξάρτητα από την ενίσχυση του προϋπολογισμού.

Έτσι οι δικαιούχοι αναμένεται να αυξηθούν στην α' φάση του προγράμματος σε περίπου 220.000. Αντίστοιχα, με το νέο κονδύλι των 140 εκατ. ευρώ υπολογίζεται να καλυφθούν άλλοι 195-200 χιλιάδες, φτάνοντας συνολικά τις 420.000. Επίσης διερευνάται δυνατότητα εξασφάλισης και άλλων πόρων από το ΕΣΠΑ για περαιτέρω κάλυψη.

Όσο ανοίγει ο δρόμος για επιλαχόντες του προγράμματος με λίγο υψηλότερα εισοδήματα (3η και 4η κατηγορία του προγράμματος για εισοδήματα 10.000 - 20.000 ευρώ και πάνω από 20.000 ευρώ αντίστοιχα) τόσο θα «ζεσταίνεται» το κλίμα στην αγορά.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων