Ξενοδοχεία Αττικής: Ανάκαμψη μεν, πίσω από τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες δε

Μόνο η μέση τιμή δωματίου αυξήθηκε, σε σχέση με τους υπόλοιπους δείκτες του 2019. Η τουριστική Αθήνα υπολείπεται αρκετά έναντι άλλων ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων. Τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής για το α' πεντάμηνο του έτους.

Δημοσιεύθηκε: 27 Ιουνίου 2022 - 16:13

Load more

Πολλές ελπίδες για ουσιαστική ανάκαμψη εναπόθεσαν τα ξενοδοχεία της Αττικής στον φετινό Μάιο -ο οποίος παραδοσιακά αποτελεί μήνα αιχμής για την πρωτεύουσα. Παρά τις αισιόδοξες προβλέψεις και εκτιμήσεις και την ορατή σε όλους αύξηση της ροής ξένων επισκεπτών προς την Αθήνα, το α’ 5μηνο του 2022 έκλεισε για τα ξενοδοχεία με πτώση -26,8% στην πληρότητα και -25,8% στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar), ενώ μόνο η μέση τιμή δωματίου (ADR) παρουσίασε μικρή θετική μεταβολή (κατά 1,4%) έναντι του αντίστοιχου πενταμήνου του 2019, όπως ανακοίνωσε η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού.

Ειδικά για τον Μάιο, αναφέρει η Ένωση, μπορούμε να πούμε πως ήταν καλύτερος μήνας από τους προηγούμενους, κατάφερε να κλείσει σημαντικά την ψαλίδα μεταξύ των αποτελεσμάτων του 2019 και του 2022 στους δείκτες που εξετάζονται, βελτίωσε ελαφρά τη μέση τιμή δωματίου και έδωσε μέση πληρότητα 82,1%  στα ξενοδοχεία της Αθήνας (που όμως υπολείπεται κατά -6,9% έναντι του 2019). Η συνολική, ωστόσο, απόδοση 5μήνου παρέμεινε πολύ χαμηλότερη από την αντίστοιχη του 2019. 

Επιπρόσθετα, από τα στοιχεία των πόλεων-ανταγωνιστών της Αθήνας προκύπτει πως την ίδια περίοδο, Ιανουαρίου-Μαΐου 2022, πόλεις όπως η Βαρκελώνη, η Μαδρίτη, η Κωνσταντινούπολη, η Ρώμη, το Παρίσι, το Λονδίνο, η Βιέννη και το Μόναχο κατέγραψαν σαφώς υψηλότερα επίπεδα πληρότητας και απέκτησαν παράλληλα εντυπωσιακή ώθηση στις τιμές τους, την οποία η Αθήνα παρακολουθεί εξ αποστάσεως. Για παράδειγμα, το Παρίσι έφτασε πληρότητα 61,9% και ADR 249,47 ευρώ, η Ρώμη πέτυχε πληρότητα 54% και ADR 165,97 ευρώ, η Βαρκελώνη 61,4% και ADR 136,32 ευρώ, η Μαδρίτη 60,2% και ADR 122,58 ευρώ, η Κωνσταντινούπολη πληρότητα 66,8% και ADR 104,98 ευρώ, ενώ η Αθήνα είχε πληρότητα 52,6% και ADR  98,07 ευρώ.

Εντυπωσιακές διαφορές παρατηρούνται στην ποσοστιαία αύξηση της μέσης τιμής δωματίου (ADR) των πόλεων ανταγωνιστών της Αθήνας το 2022 -σε σύγκριση με το 2021: Η αύξηση ADR που πέτυχαν οι ανταγωνίστριες πόλεις στο πρώτο 5μηνο της φετινής χρονιάς κυμάνθηκε από 36,6% (Βιέννη) και 39,2% (Κωνσταντινούπολη) έως και 119% (Λονδίνο) -σε αντίθεση με την Αθήνα, όπου η αύξηση της μέσης τιμής δωματίου παρουσίασε οριακή μεταβολή 12,6%.

Η Ένωση τονίζει τις αιτίες που διαμορφώνουν τα συγκεκριμένα αποτελέσματα στους τουριστικούς δείκτες της Αθήνας. Ελπίζουμε, συνεχίζει, σε καλύτερες επιδόσεις κατά τους επόμενους μήνες, διότι αναμένεται δύσκολος και πολύ «ακριβός» χειμώνας για όλους, για τον οποίο θα χρειαστεί να θωρακιστούμε εγκαίρως, ιδιαίτερα τα ξενοδοχεία 12μηνης/συνεχούς λειτουργίας, τα οποία δεν έχουν τη δυνατότητα να αδρανοποιηθούν για ικανό χρονικό διάστημα -κάτι το οποίο σαφώς περιορίζει τρέχοντα λειτουργικά έξοδα και υποχρεώσεις.

Καθώς επίσης δεν είναι εφικτό να προβλεφθεί ποιες ισορροπίες θα διατηρηθούν, ποιες θα διαταραχθούν εκ νέου, αλλά και ποιες νέες ανάγκες θα προκύψουν, η Ένωση προτείνει ως μόνη οδό τη διαφύλαξη της ποιότητας της προσφοράς του προορισμού -με ό,τι αυτό συνεπάγεται ή απαιτεί- και της ενίσχυσης της ζήτησης.

Σημειώνεται ότι το 2019 είναι η τουριστική χρονιά με την οποία έχει νόημα να συγκρίνονται τα αποτελέσματα απόδοσης, καθώς τα δύο χρόνια της πανδημίας (2020-2021), αφενός, δεν ήταν σε λειτουργία όλα τα ξενοδοχεία της Περιφέρειας Αττικής και αφετέρου, τα δεδομένα της πανδημίας και της διακίνησης επισκεπτών διεθνώς ήταν απολύτως διαφορετικά.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων