Καραγιάννης: Παρεμβαίνουμε άμεσα στις κατασκευές για τη διάσωση θέσεων εργασίας

Ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «με τη νομοθετική ρύθμιση στηρίζονται κατά κύριο λόγο τα μικρότερα έργα που γίνονται από Δήμους, Περιφέρειες και μικρές αναθέτουσες αρχές, έργα καθημερινότητας έχουν το μεγαλύτερο πρόβλημα».

Δημοσιεύθηκε: 2 Ιουνίου 2022 - 17:29

Load more

Στο σχέδιο και τις δράσεις του Υπουργείου Υποδομών με τον Υπουργό Κώστα Καραμανλή για την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση της αύξησης του κόστους των υλικών και τη διασφάλιση της συνέχισης των Δημοσίων έργων, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης, υποστηρίζοντας τη σχετική τροπολογία του Υπουργείου Υποδομών, στην Ολομέλεια της Βουλής, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Ο Υφυπουργός Υποδομών επισήμανε ότι η αντίδραση του Υπουργείου ήταν άμεση σε μία κρίσιμη χρονική συγκυρία για την αγορά. Όπως εξήγησε «η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία ήρθε σαν επιστέγασμα μιας διαφαινόμενης ενεργειακής κρίσης, ήδη από το περασμένο έτος και ήταν αναγκαία η ανάληψη πρωτοβουλιών, ώστε να συνεχίσουν απρόσκοπτα να εκτελούνται τα έργα».

Ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε ότι «με τη νομοθετική ρύθμιση στηρίζονται κατά κύριο λόγο τα μικρότερα έργα που γίνονται από Δήμους, Περιφέρειες και μικρές αναθέτουσες αρχές, έργα καθημερινότητας έχουν το μεγαλύτερο πρόβλημα».

Μάλιστα, υπενθύμισε ότι «ο χώρος των υποδομών απασχολεί εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους, όταν σταματούν τα έργα απολύεται κόσμος. Δεν αφορά μεγαλοεργολάβους αλλά μικρούς εργολήπτες σε όλη τη χώρα».

«Με την αγορά των κατασκευών συνδέονται περίπου 100 επαγγέλματα, αν εσείς θέλετε να κλείσει όλη η αγορά, να μην δουλεύει τίποτα να μας το πείτε» ανέφερε απαντώντας σε βουλευτές της Αντιπολίτευσης.

Στη συνέχεια, διευκρίνισε «χρειάζονται και επιπλέον παρεμβάσεις προκειμένου να δώσουμε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να εκτελέσουν τα έργα. Γιατί τα έργα γίνονται μεν από ιδιώτες εργολάβους, αλλά γίνονται για λογαριασμό του δημοσίου, του ελληνικού λαού συνολικά».

Ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «όταν στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον Κώστα Καραμανλή συνειδητοποιούμε ότι οι τιμές που πληρώνουμε τους ιδιώτες είναι συχνά πολύ κάτω από το κόστος προμήθειάς των υλικών, δεν μπορούμε να κάνουμε πως δεν το βλέπουμε. Δεν μας το επιτρέπει η ιδεολογική μας συγκρότηση, δεν το επιτρέπει η αντίληψη που έχουμε για την οικονομία και το ρυθμιστικό ρόλο του κράτους απέναντι στις στρεβλώσεις. Και γι’ αυτό παρεμβαίνουμε».

Τόνισε ότι το πρόβλημα των αυξημένων τιμών εντείνεται στις περιπτώσεις εργολαβιών με υψηλές εκπτώσεις, όπου συναντώνται περιπτώσεις που εργολάβοι προτιμούν να κηρυχτούν έκπτωτοι και να καταπέσει η εγγυητική τους, παρά να συνεχίσουν έργα υπό αυτές τις συνθήκες.

«Το αίτημα των αναδόχων για πάγωμα της εργολαβίας θα είναι δεσμευτικό για τις αναθέτουσες αρχές και ο χρόνος αυτός δεν θα προσμετράται ως παράταση των έργων», υπογράμμισε ο υφυπουργός.

Σε ό, τι αφορά το πριμ το οποίο προβλέπεται στη ρύθμιση ξεκαθάρισε ότι: «Οι εργολήπτες ή παίρνουν παράταση για έξι μήνες ή μπόνους 5% και ολοκληρώνουν το έργο στην ώρα τους. Καθαρές κουβέντες και καθαρές λύσεις».

Ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση παρεμβαίνει με μέτρα που η αγορά περιμένει εναγωνίως και πάντα μετά από διαπραγμάτευση με τους φορείς που την εκπροσωπούν.

«Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει επαναφέρει μετά από μια δεκαετία κρίσης τη χώρα σε ρυθμούς ανάπτυξης. Όπου και αν πηγαίνουμε, αναγνωρίζεται η δυναμική μιας οικονομία που θέλει και μπορεί να τρέξει μπροστά» σημείωσε.

Καταλήγοντας ο Υφυπουργός Υποδομών έκανε λόγο για «ισορροπία και γενναιότητα των διατάξεων» και πρόσθεσε ότι «παρεμβαίνουμε σήμερα, με στόχο, αφενός τη διαφύλαξη αυτής της δυναμικής, αλλά ταυτόχρονα με το νου μας στη διατήρηση της δημοσιονομικής ισορροπίας. Άλλωστε το μάθημα της τελευταίας δεκαετίας για όλους, είναι ότι η ανάπτυξη χωρίς δημοσιονομική ισορροπία, είναι σαθρή αλλά και ότι η δημοσιονομική πειθαρχία χωρίς αναπτυξιακές προοπτικές στραγγαλίζει την οικονομία και την κοινωνία και δημιουργεί αδιέξοδα».

Συνοπτικά η ρύθμιση περιλαμβάνει την :

Τέλος, στο άρθρο 4 εισάγεται μια υπέρβαση για τη κρατική επιχορήγηση του ΟΑΣΑ, άνω του 40%, καθώς η ενεργειακή κρίση έχει αυξήσει τα λειτουργικά του έξοδα. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η διατήρηση της τιμής των εισιτηρίων που αποτελεί και πολιτική απόφαση.

Εξάλλου, σήμερα, Πέμπτη 2 Ιουνίου 2022, δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με αριθμό 2735Β’/02-06-22 που αφορά στους νέους συντελεστές αναθεώρησης εργασιών για το Δ’ Τρίμηνο του 2021.

Στην απόφαση περιλαμβάνονται συντελεστές αναθεώρησης για 565 εργασίες των εγκεκριμένων τιμολογίων όλων των κατηγοριών έργων και παρέχονται διευκρινίσεις για την χρήση των συντελεστών αναθεώρησης. 

 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων