Την ολική επαναφορά των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) που διαχειρίζεται η Fraport Greece στα προ πανδημίας επίπεδα ως προς την επιβατική κίνηση σηματοδότησε ο Απρίλιος.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, 1,4 εκατ. ταξιδιώτες διακινήθηκαν στα 14 ελληνικά αεροδρόμια τον Απρίλιο, με την υστέρηση σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 να περιορίζεται στο 2,4% και κάποιους προορισμούς να καταγράφουν νούμερα υψηλότερα ακόμη και από εκείνα του 2019.
Καταλυτικό ρόλο στην ισχυρή ανάκαμψη έπαιξε το Πάσχα, το οποίο ενέτεινε τη… συσσωρευμένη επιθυμία Ελλήνων και ξένων να αποδράσουν για λίγες ημέρες, έπειτα από δύο χρόνια ταξιδιωτικών περιορισμών που επέβαλε η υγειονομική κρίση.
Η επιβατική κίνηση εξωτερικού έσωσε την παρτίδα και διαμορφώθηκε σε 930 χιλιάδες, υπερβαίνοντας τα προ πανδημίας επίπεδα σε ποσοστό 1,1%, τη στιγμή που ο αριθμός των ταξιδιωτών εσωτερικού κατέγραψε πτώση 8,8% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019 και ανήλθε σε 470 χιλιάδες ταξιδιώτες. Σε επίπεδο τετραμήνου Ιανουαρίου-Απριλίου, η «ψαλίδα» μίκρυνε ακόμη περισσότερο στο 19,1% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με 2,7 εκατ. ταξιδιώτες να διακινούνται στα 14 αεροδρόμια, τα οποία ανέκτησαν το 80% περίπου των αφίξεων του 2019.
Σε σχέση με τον Απρίλιο του 2021 η συνολική επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας σημείωσε εκρηκτική άνοδο 762,3%. Η κίνηση εσωτερικού κατέγραψε αύξηση κατά 271,3%, ενώ η αντίστοιχη διεθνής βρέθηκε στο… εξωπραγματικό συν 2.499,9%. Βέβαια, τα νούμερα δεν είναι ουσιαστικά συγκρίσιμα, καθώς τον Απρίλιο του 2021 ίσχυαν ακόμη περιορισμοί λόγω της πανδημίας. Για το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου, η επιβατική κίνηση κατέγραψε άνοδο 462,1% σε σχέση με το 2021.
Στους… κερδισμένους, και μάλιστα με τη μεγαλύτερη ανάκαμψη σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, συμπεριελήφθη το Ακτιο, το οποίο κατέγραψε άνοδο 147% τον Απρίλιο, ποσοστό που οφείλεται στα νέα διεθνή δρομολόγια που προγραμματίστηκαν φέτος από τις αεροπορικές εταιρείες. Είναι ενδεικτικό ότι από 8 χιλιάδες ταξιδιώτες το 2019, στο αεροδρόμιο του Ακτίου τον Απρίλιο του 2022 διακινήθηκαν 20 χιλιάδες. Διψήφια αύξηση που διαμορφώθηκε στο 10% κατέγραψε το αεροδρόμιο της Ζακύνθου, με εκείνο της Σκιάθου να ακολουθεί με άνοδο 8,3% σε σχέση πάντα με το 2019. Η Ρόδος βρέθηκε στο συν 7,2%, η Κέρκυρα ακολούθησε με 6,6% και η Κως κατέγραψε αύξηση κατά 5,3% συγκριτικά με τα προ πανδημίας επίπεδα.
Οριακή πτώση 0,2% ως προς την επιβατική κίνηση σημείωσε το αεροδρόμιο των Χανίων και ακολούθησαν η Μύκονος (-4,1%), η Σαντορίνη (-4,6%), η Μυτιλήνη (-5,7%) και η Σάμος (-5,9%). Σε διψήφιο ποσοστό υστέρησης σε σχέση με το 2019 παραμένουν η Κεφαλονιά (-11%), η Θεσσαλονίκη (-11,8%) και τέλος η Καβάλα (-23%).
Σε απόλυτους αριθμούς, πάντως, πρώτη βρέθηκε η Θεσσαλονίκη με 460 χιλιάδες επιβάτες, ακολούθησε η Ρόδος με 245 χιλιάδες και την τριάδα συμπλήρωσαν τα Χανιά με 168 χιλιάδες, με τις δύο παραδοσιακές αγορές του ελληνικού τουρισμού, τη γερμανική και τη βρετανική, να δίνουν δυναμικά το παρών στους 14 προορισμούς της χώρας.