Έρχεται «ψηφιακό δωμάτιο» επικοινωνίας με τον ΕΦΚΑ

Οι δράσεις που τέθηκαν σε λειτουργία. Ο Συνήγορος του Πολίτη ενημέρωσε τον υπ. Εργασίας ότι πρόκειται για το υπουργείο με τα περισσότερα παράπονα (ΕΦΚΑ 48% των παραπόνων του ευρύτερου δημοσίου, δεύτερη η ΑΑΔΕ 11%).

Δημοσιεύθηκε: 15 Απριλίου 2022 - 11:54

Load more

Τα μέτρα που έλαβε το υπουργείο Εργασίας, σε πολλές περιπτώσεις σε συνεργασία με το υπουργείο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, προκειμένου να προχωρήσει η αναβάθμιση της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών από τις υπηρεσίες και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και απασχόλησης, παρουσιάζει ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, σε εκδήλωση του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Αλλάζουν Όλα - Στην εξυπηρέτηση του εργαζόμενου, του άνεργου, του συνταξιούχου», με τη συμμετοχή και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Στόχος των δράσεων, όπως είπε ο υπουργός, είναι να πάψουν οι πολίτες να ταλαιπωρούνται, όπως συνέβαινε και σε πολλές περιπτώσεις συμβαίνει ακόμη, επί δεκαετίες στις δημόσιες υπηρεσίες. Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας, η εξυπηρέτηση είναι πράγματι και πρωτίστως κοινωνική πολιτική ειδικά στο υπουργείο Εργασίας, που έρχεται σε επαφή με 8 εκατ. πολίτες, εργαζόμενους, άνεργους, ελεύθερους επαγγελματίες, συνταξιούχους, αγρότες, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Μάλιστα, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε το υπουργείο, ήταν εμφανές ότι δύο ήταν τα κύρια προβλήματα: το ζήτημα των εκκρεμών συντάξεων και της εξυπηρέτησης του πολίτη. Ο Συνήγορος του Πολίτη ενημέρωσε τον υπουργό Εργασίας ότι πρόκειται για το υπουργείο με τα περισσότερα παράπονα (ΕΦΚΑ 48% των παραπόνων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, με δεύτερη την ΑΑΔΕ με 11%).

Οι δράσεις που ήδη τέθηκαν σε λειτουργία είναι:

1ον. Νέες ψηφιακές υπηρεσίες. Πάνω από 260 εκατ. ηλεκτρονικές συναλλαγές πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία 2,5 χρόνια.

2ον. Διασύνδεση ΚΕΠ με ΕΚΦΑ και ΟΑΕΔ και ήδη έχουν πραγματοποιηθεί 3,8 εκατ. συναλλαγές και αυτό μπορεί να αποτελέσει πιλότο για άλλους φορείς.

3ον. Ηλεκτρονικά ραντεβού στον ΕΦΚΑ.

4ον. Αναβάθμιση ιστοσελίδων. MyEFKAlive και MyOAEDlive ψηφιακός σύμμαχος των πολιτών για να εξυπηρετούνται μέσω αυτών των υπηρεσιών.

5ον. Θεσμός των πιστοποιημένων δικηγόρων και λογιστών. Υπάρχουν 458 πιστοποιημένοι επαγγελματίες που πέρασαν δύσκολες εξετάσεις, οι οποίοι εκδίδουν συντάξεις μέσα σε 3 μήνες. Πάνω από 850 συνταξιοδοτικές υποθέσεις έχουν εκδοθεί.

6ον. Ενιαίος αριθμός εξυπηρέτησης 1555. Στόχος να αποκαταστήσει το κανάλι επικοινωνίας του υπουργείου και των φορέων με τους πολίτες. Σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Από το τέλος Ιουλίου έως σήμερα, έχουν υπάρξει 1,8 εκατ. κλήσεις. Το 98% απαντημένα ερωτήματα και 82% ικανοποίηση κοινού.

Παρακολουθούνται οι ανάγκες και θα υπάρξουν βελτιωτικές κινήσεις. Οι κλήσεις έχουν τετραπλασιαστεί. Πάνω από 20.000 κλήσεις ημερησίως.

Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας, το αμέσως επόμενο διάστημα θα προωθηθούν οι εξής δράσεις:

Όλες οι υπηρεσίες ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ, θα μπορούν να παρέχονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά. Σήμερα ο ΟΑΕΔ έχει ψηφιοποιήσει υπηρεσίες σε ποσοστό άνω του 90% και ο ΕΦΚΑ σε ποσοστό 60%.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων