Οι Ελληνες στοκάρουν ακόμη και... κονσερβοποιημένο κρέας

Αυξημένες κατά 5,1% οι πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα. Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις καταναλωτικές τάσεις, εν μέσω ουκρανικής σύρραξης και ανατιμήσεων.

Δημοσιεύθηκε: 30 Μαρτίου 2022 - 12:45

Load more

Ο φόβος του πολέμου στην Ουκρανία, ο κίνδυνος ελλείψεων και το μπαράζ ανατιμήσεων, οδήγησε τις πρώτες ημέρες του Μαρτίου μεγάλη μερίδα καταναλωτών να προχωρήσει σε μαζικές αγορές, όπως είχε επισημάνει και μέσω της στήλης Χαμαιλέων το Euro2day.gr.

Τις πληροφορίες που είχε μεταδώσει στις 8 Μαρτίου το Euro2day.gr επιβεβαιώνουν τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα Τετάρτη η Nielsen IQ για την πορεία των πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου, δηλαδή πριν την Καθαρή Δευτέρα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, την εξεταζόμενη χρονική περίοδο καταγράφηκε πολύ μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις στα ζυμαρικά (+43,6%), στα άλευρα, στα όσπρια (+20,6%), αλλά και στο κονσερβοποιημένο κρέας (+64,8%).

Η Nielsen IQ αποδίδει την εκτόξευση των πωλήσεων για αυτές τις κατηγορίες περισσότερο στον φόβο των αγοραστών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και στην ανησυχία τους για την αύξηση των τιμών σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων. Όμως η ανάπτυξη των πωλήσεων στα σπορέλαια (+37,4%) και στο ελαιόλαδο (+33,9%) οφείλεται σε συντριπτικό βαθμό σε αύξηση της μέσης τιμής πώλησης και όχι σε αύξηση του όγκου και της ζήτησης.

Σε ό,τι αφορά το σύνολο των πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου, δηλαδή πριν την Καθαρή Δευτέρα, αυτές αυξήθηκαν κατά 5,1%. Όμως πέρυσι η Καθαρή Δευτέρα είχε πέσει στις 15 Μαρτίου ενώ εφέτος μία εβδομάδα, νωρίτερα στις 7 Μαρτίου.

Σύμφωνα με τη NielsenIQ, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα σημείωσαν την πιο συγκρατημένη θετική τάση, στο +1,1%, γεγονός που πιθανότατα να συνδέεται και με την επιστροφή των καταναλωτών στις λαϊκές αγορές, καθώς φέτος δεν ίσχυαν περιοριστικά μέτρα. Αντίστοιχα την πιο θετική τάση της τάξεως του 41,7% παρουσιάζει η μεγάλη κατηγορία των Bazaar προϊόντων (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κ.λπ.).

Όσον αφορά στα FMCGs προϊόντα, αυτά παρουσίασαν στο σύνολό τους σχεδόν ίδια τάση με το σύνολο της αγοράς, στο +5%, με τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης να σημειώνουν τη μεγαλύτερη αύξηση στο +9,1%. Ακολούθησαν τα τρόφιμα και ποτά στο +4,6% και οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης με +4,5%.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων