Πώς κινείται φέτος το χρηματιστήριο της... λαγάνας

Μάχη στήθος με στήθος για τον τζίρο της λαγάνας από τα σούπερ μάρκετ. Το μπαράζ προσφορών σε προϊόντα “κράχτες”, οι ανατιμήσεις που δεν έχουν “ταβάνι” και οι φόβοι για ελλείψεις σε πρώτες ύλες.

Δημοσιεύθηκε: 5 Μαρτίου 2022 - 09:43

Load more

Τρεις φορές χρειάσθηκε να αλλάξει, τις τελευταίες ώρες, το φυλλάδιο προσφορών της γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ με πανελλαδικό δίκτυο. Στο πρώτο φυλλάδιο η έκπτωση στην τιμή του χαλβά ήταν -30%, το ποσοστό έκπτωσης αυξήθηκε στο -40% για να διαμορφωθεί στο -45% επί της αναγραφόμενης τιμής τις τελευταίες ώρες.

Η συγκεκριμένη αλυσίδα δεν είναι η μοναδική που έχει μπει σε πλειοδοσία προσφορών εν όψει του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας. Κατά πόδας και οι υπόλοιπες, με βορειοελλαδίτικη αλυσίδα να “σέρνει” τον χορό στην τιμή του χταποδιού που έχει “υποχωρήσει” τις τελευταίες ώρες στα 13,8 ευρώ το κιλό, όταν στις αρχές της εβδομάδας είχε φθάσει να πωλείται ακόμη και προς 19 ευρώ το κιλό.

Η τιμή της λαγάνας πάντως, προϊόν το οποίο οι καταναλωτές το προμηθεύονται από τους φούρνους, αναμένεται να ξεπεράσει ακόμη και τα 3,5 ευρώ το τεμάχιο, με τη μέση τιμή όπως αναφέρουν αρτοποιοί στο euro2day.gr να κινείται 15% πάνω από την μέση τιμή της περασμένη χρονιάς.

Η “μάχη της λαγάνας” εν όψει και του τριημέρου της Καθαρής Δευτέρας “κρύβει” την ανάγκη, αγωνία κατά πολλούς, των αλυσίδων να δελεάσουν με προϊόντα “κράχτες” τους καταναλωτές, που έχουν περιορίσει τις αγορές τους λόγω του κύματος ακρίβειας.

Τον Ιανουάριο η κατανάλωση υποχώρησε 3,4% (πηγή: NielsenIQ), τον Φεβρουάριο σύμφωνα με πηγές της αγοράς οι πωλήσεις σε αξία στο οργανωμένο λιανεμπόριο μειώθηκαν 5% ενώ οι προβλέψεις για το μέλλον είναι δυσοίωνες.

Η έκρηξη του πληθωρισμού, η φρενήρης άνοδος των τιμών καυσίμων και το μπαράζ ανατιμήσεων, που δεν έχουν ταβάνι όπως λέει στο euro2day.gr υψηλόβαθμο στέλεχος του κλάδου, αποτελούν τα μεγαλύτερα προβλήματα για καταναλωτές, λιανεμπόριο και προμηθευτές.

Το καλάθι στο σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο αυξήθηκε μεσοσταθμικά πάνω από 5% με τις τιμές κάποιων προϊόντων να έχουν αυξηθεί 20-30% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.

Την ίδια στιγμή ο πόλεμος στην Ουκρανία επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση όχι μόνο σε επίπεδο τιμών. Στελέχη από τον κλάδο των σούπερ μάρκετ φοβούνται ότι λόγω του Ρωσο-Ουκρανικού πολέμου θα υπάρξουν ελλείψεις στην αγορά σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων και βασικών πρώτων υλών όπως είναι τα σπορέλαια, το χαρτί, το ξύλο, το αλουμίνιο, οι ζωοτροφές και τα λιπάσματα. Πρώτες ύλες που χρησιμοποιεί η βιομηχανία για να φτιάξει π.χ. παλέτες, περιέκτες για προϊόντα όπως είναι τα αναψυκτικά, κ.ά. και βασικές πρώτες ύλες για την πρωτογενή παραγωγή και για τη διατροφή των ζώων.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων