Εντυπωσιακή αύξηση παρουσίασε τα τελευταία δύο χρόνια της πανδημίας η χρήση Ιnternet στις ηλικίες 55-64 ετών (+11%) και ακόμα πιο εντυπωσιακά στους λίγο μεγαλύτερους Ελληνες, ηλικίας 65-74 ετών (+21%).
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Focus Bari που αφορά το 2ο εξάμηνο του 2021, η χρήση Ιnternet είναι πλέον καθολική στην Ελλάδα, αγγίζοντας το 94% από 90% στο τέλος του 2019, τάση που παρατηρούμε ότι ήρθε για να μείνει!
Οι μεγαλύτερες ηλικίες πλέον κάνουν καθημερινή χρήση του διαδικτύου, με τις ηλικίες 55-64 ετών από 81% το 2019 να φτάνουν το 90% το 2022, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η χρήση στις ηλικίες από 65-74 ετών, που από 61% το 2019 έφτασε το 2021 το 73%!
Όπως καταγράφεται στην έρευνα, το κοινό 55-64 εξοικειώνεται όλο και περισσότερο με το διαδίκτυο, καθώς μέσω διαδικτύου εξυπηρετούν πλέον όλο και περισσότερες καθημερινές τους δραστηριότητες.
Το top 8 λόγων χρήσης με τη μεγαλύτερη αύξηση τα τελευταία δύο χρόνια είναι:
- Webinars από 12% εκτοξεύθηκε στο 34% (αύξηση +177%)
- Online banking/online Transactions από 44% διαμορφώθηκε στο 78%, αύξηση +76%
- Public Sector Transactions από 34% διαμορφώθηκε σε 59%, +72%
- E-shopping από 42% σε 67%, +58%
- Web tv από 32 σε 50%, +57%
- Online gaming/games download από 22% σε 31%, +43%
- E-mailing από 64% σε 90%, +41%
- Social networks από 63 σε 86%, αύξηση 37%
Η σύνδεση γίνεται με τη χρήση διαφόρων συσκευών σύνδεσης, με κυριότερη το Smartphone. Ειδικότερα στο top 3 των επιλογών συσκευής σύνδεσης είναι:
- Smartphone που από 79% το β' τρίμηνο του 2019 έφτασε το 92% το β' εξάμηνο του 2021 παρουσιάζοντας αύξηση 15%
- Laptop/Notebook που από 44% αυξήθηκε σε 53% (+19%)
- Desktop από από 38% σε 43% (+12%)
Ο μέσος χρόνος σύνδεσης στο Ιnternet από το κινητό τους φτάνει τα 85 λεπτά/ημέρα, όταν το β' εξάμηνο του 2019 ήταν λιγότερο από μία ώρα (53 λεπτά).
Αξιοσημείωτο είναι ότι το 67% των χρηστών ηλικίας 55+ έχει κάνει τουλάχιστον μία online αγορά τους τελευταίους 6 μήνες, ποσοστό αυξημένο κατά 58% συγκριτικά με το τέλος του 2019, που το ποσοστό αυτό ήταν 42%.
Για τις on line αγορές τους το τελευταίο 6μηνο ξόδεψαν κατά μέσο όρο 853 ευρώ, αυξημένο κατά 299 ευρώ από το β' εξάμηνο του 2019, που το ποσό που είχαν ξοδέψει κατά μέσο όρο ήταν μόλις 554 ευρώ.
Πιο συχνές αγορές είναι σε:
- Ρούχα ποσοστό 31%
- Παπούτσια 29%
- Ηλεκτρονικά είδη 28%
- Ηλεκτρικά είδη 26%
- Και Καλλυντικά 25%
Το 86% των 55-64 χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αυξημένο κατά 37% σε σχέση με το β' εξάμηνο του 2019, που το ποσοστό αυτό ήταν 63%. Ο μέσος χρόνος που ασχολούνται είναι 62 λεπτά/ημέρα, ελαφρώς αυξημένο από τα 56 λεπτά/ημέρα το β' εξάμηνο του 2019.
Παράλληλα οι ηλικιωμένοι χρήστες «δικτυώθηκαν» για τα καλά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το top 3 των Νetworks που έχουν προφίλ:
- Στο Facebook «συνδέθηκαν» το 84% από 56% το β' εξάμηνο του 2019 παρουσιάζοντας αύξηση +51%
- Στο messenger δικτυώθηκε το 74% των χρηστών από 44% (+67%)
- Στο WhatsApp συνδεδεμένοι ήταν το 67% από 58% (+16%).